  • 1. Data: 2007-04-24 17:38:45
    Temat: BZWBK a kasowa płatność
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Witam.
    Spotkaliście się Grupowicze z sytuacją kiedy chcąc dokonać zapłaty za
    energię elektryczną w kasie banku BZWBK (nie przelew z rachunku) kasjerka
    nalicza prowizję (to normalne) i dodatkowo za to że niecałe 100zł z całości
    980zł jest w bilonie (nie było to grosiki, tylko 2 i 5 złotówki) -
    dodatkowo żąda 10zł ... haraczu?

    Moim zdaniem to już ewidentne ... przegięcie.
    Cholerka - biorą 1% wartości wpłaty i jeszcze drugie tyle za to że część
    wręczanych środków jest w bilonie!!
    Skoro bilon jest tak odpychający ... po co mennica go dystrybuuje?

    Jeżeli taka jest procedura i w kasie tego banku zechce mi wydać bilon -
    odmówię przyjęcia albo zażądam ... opłaty :DDD

  • 2. Data: 2007-04-24 17:44:16
    Temat: Re: BZWBK a kasowa płatność
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 24 Apr 2007 19:38:45 +0200, Artur napisał(a):

    Hmm - znalazłem takie coś:
    http://dlaciebie.bzwbk.pl/_items/doc/taryfa_dla_cieb
    ie.pdf

    ".... wpłata bilonu ponad 50szt" - "0,5% nie mniej niż 10zł".

    Nie przyjmę już w sklepie ani znikąd bilonu ;)

  • 3. Data: 2007-04-24 17:49:48
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    > ".... wpłata bilonu ponad 50szt" - "0,5% nie mniej niż 10zł".
    > Nie przyjmę już w sklepie ani znikąd bilonu ;)

    Z tego co pamiętam z TOiP różnych banków to większość ma takie ograniczenie
    jeśli chodzi o bilon. Się im nie chce po prostu ręcznie liczyć ani wydawać kasy
    na liczarkę do bilonu ;) A potem jęczą "nie mam wydać" ;)

    Pzdr. Parl Dro

  • 4. Data: 2007-04-24 17:54:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Artur <s...@r...pbz> writes:

    > ".... wpłata bilonu ponad 50szt" - "0,5% nie mniej niż 10zł".

    100 zl w dwojkach i piatkach to jest ponizej 50 szt.

    MJ

  • 5. Data: 2007-04-24 18:07:10
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 24 Apr 2007 19:54:30 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > 100 zl w dwojkach i piatkach to jest ponizej 50 szt.

    No dokładnie. W banku była małżonka i ... po prostu odeszła od kasy ;)
    Ja dopiero po napisaniu pierwszego posta poszukałem tego TOiPa.
    Oczywiście że 2 i 5 jest mniej niż 50szt - dlatego zastanawiam się jak pani
    kasjerka oceniła ilość tych sztuk że tak stanowczo orzekła. Ja bym nie był
    tak uległy jak małżonka ;)
    Kurna - mogę zrozumieć jak wpadnie klient który chce opłacić rachunek np.
    20zł bilonem 1, 2, 5 groszowym ... ale przy 2, 5 złotowych monetach takie
    "ceregiele"?
    Przecież dokonywanie wpłaty/wypłaty to statutowy obowiązek instytucji która
    w nazwie ma "bank" ... no chyba że ja już tak zgłupiałem że nie kumam tego
    ;)

  • 6. Data: 2007-04-24 18:09:42
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Przecież dokonywanie wpłaty/wypłaty to statutowy obowiązek instytucji która
    > w nazwie ma "bank" ... no chyba że ja już tak zgłupiałem że nie kumam tego
    > ;)

    bank ma prawo naliczyc prowizje od "duzych" wplat w bilonie, bzwbk nie
    jest tutaj wyjatkiem, jezeli kasjerka chciala naliczyc dodatkowa
    prowizje to klient ma prawo sie dowiedziec na jakiej podstawie, wtedy by
    wyszlo, ze prowizja jest, ale 50 monet...

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-04-24 18:10:26
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.04.2007 Artur <s...@r...pbz> napisał/a:

> [...]
    > w nazwie ma "bank" ... no chyba że ja już tak zgłupiałem że nie kumam tego

    Banki nie mają 'statutowych' obowiązków, one są do wyciągania kasy z
    owieczek, które się temu poddają. Pakowanie, przechowywanie (miejsce) i
    transport (waga) bilonu kosztuje, dlatego zniechęcają klientów do
    nadmiernego dostarczania im monet.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 8. Data: 2007-04-24 18:55:44
    Od: Gostecka <d...@e...pl>

    Samotnik napisał(a):

> [...]
    > owieczek, które się temu poddają. Pakowanie, przechowywanie (miejsce) i
    > transport (waga) bilonu kosztuje, dlatego zniechęcają klientów do
    a po drugie jak tak jest w taryfie opłat i prowizji a ona by nie pobrała
    tej prowizji, to potem sama musialaby oddac...

  • 9. Data: 2007-04-24 18:59:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > a po drugie jak tak jest w taryfie opłat i prowizji a ona by nie pobrała
    > tej prowizji, to potem sama musialaby oddac...

    ???
    kasjerka w systemie nie wpisuje w jakich nominalach klient dokonuje
    wpłaty...wiec niby za co mialaby oddac?

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2007-04-24 19:10:31
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.04.2007 RobertS <b...@x...pl> napisał/a:

    > ???
    > kasjerka w systemie nie wpisuje w jakich nominalach klient dokonuje
    > wpłaty...wiec niby za co mialaby oddac?

    Kamera, 'tajemniczy klient', kablująca koleżanka, rozliczenie po zmianie,
    podczas któej były dwie wpłaty, z czego jedna na 10 zł, a w kasie przybyło
    100 monet 5zł? :)