  • 1. Data: 2014-12-06 21:17:09
    Temat: Amazon - jak przelicza z USD na PLN ?
    Od: " 666" <...@...6>

    Pytanie właściwie jedno - sensownie, czy bezsensownie?
    Lepiej wyjdzie przeliczenie przez amazon z USD na PLN, czy przeliczenie
    przez polski bank z USD na EUR, i później z EUR na PLN?
    Jak łatwo się domyśleć, pytanie dotyczy transakcji w USD opłacanej kartą
    rozliczaną w EUR (no bywa, że człowiek musi taki ruch wykonać).

  • 2. Data: 2014-12-06 22:32:46
    Temat: Re: Amazon - jak przelicza z USD na PLN ?
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    W dniu 2014-12-06 21:17, 666 pisze:
> [...]
    > Jak łatwo się domyśleć, pytanie dotyczy transakcji w USD opłacanej kartą
    > rozliczaną w EUR (no bywa, że człowiek musi taki ruch wykonać).

    Rozliczenie przez Amazon teoretycznie powinno byc korzystniejsze, od
    przeliczenia USD->EUR (z reguły po kursie Mastercard lub VISA)->PLN (po
    kursie sprzedaży waluty EUR w dniu roliczenia transakcji lub po kursie
    Visa/Mastercard plus prowizja naliczana przez bank 2%-6%).

    Najlepszym wyjściem jest skorzystanie z karty dolarowej kantoru Alior Bank.

  • 3. Data: 2014-12-07 11:55:43
    Od: " 666" <...@...6>

    Da się ją załatwić od ręki?
    Powiedzmy 30 minut w oddziale?
    Czy inaczej?
    Jest fizyczna czy wirtualna?
    I jesteś pewien, że przechodzi przez Amazon (autoryzacja bez cvv)?

    -----

  • 4. Data: 2014-12-07 13:15:29
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Da się ją załatwić od ręki?
    > Powiedzmy 30 minut w oddziale?

    Nie.

    > Czy inaczej?

    Inaczej.

    > Jest fizyczna czy wirtualna?

    Normalna - a co to jest wirtualna?

    > I jesteś pewien, że przechodzi przez Amazon (autoryzacja bez cvv)?

    Mi na razie przechodzi wszedzie (Chiny, Singapur, USA, ..)

  • 5. Data: 2014-12-07 17:18:03
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    W dniu 2014-12-07 11:55, 666 pisze:
> [...]
    > Czy inaczej?
    > Jest fizyczna czy wirtualna?
    > I jesteś pewien, że przechodzi przez Amazon (autoryzacja bez cvv)?

    Nie da się załatwić od ręki w oddziale. Zerknij na
    http://kantor.aliorbank.pl

    Zamawiasz przez internet.
    Jest fizyczna.
    Niczego nie można być pewnym na tym świecie, może kontakt z infolinią
    wyjaśni sprawę transakcji w Amazonie.

  • 6. Data: 2014-12-07 18:49:30
    Od: " 666" <...@...6>

    Okazuje się, że praktycznie przewalutowanie przez Amazon jest gorsze
    (podobnie jak przewalutowanie PayPal itd.):

    a) Rozliczenie Amazon z USD przez EUR na PLN (kursy z 29.XI-1.XII):
    3,4769 PLN/USD + 2,8% prowizji za przewalutowanie = 3,5743 PLN/USD;

    b) Rozliczenie Amazon z USD na PLN (kurs dzisiejszy tj. 7.XII):
    3,5991 PLN/USD

    Może być drobna różnica od powyższego z uwagi na zmianę kursów przez
    tydzień.

    -----

  • 7. Data: 2014-12-07 22:52:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-12-06, 666 <...@...6> wrote:

> [...]
    > Jak łatwo się domyśleć, pytanie dotyczy transakcji w USD opłacanej kartą
    > rozliczaną w EUR (no bywa, że człowiek musi taki ruch wykonać).

    Amazon przy zakupie i wyborze waluty lokalnej podaje kwotę.
    Mają bardzo dużą marżę IMHO, ja wolałem zapłacić walutą bezpośrednio.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2014-12-08 08:36:54

    Tak, ale w pewnych sytuacjach dopiero jak już klikniesz ;-)
    Niektóre opcje (zmiana sposobu płatności) się zapętlają i nie zawsze możesz
    zmienić walutę danej karty.
    Jeśli masz odmowę płatności na jednej karcie to masz mocno ograniczone
    możliwości zmiany opcji innych kart w systemie.
    Rozwiązaniem powyższego "zapętlenia" może być anulowanie zakupu i ponowny
    zakup krok za krokiem od nowa z wyborem sposobu płatności krok za krokiem.

    -----