eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Mikroprzedsiębiorcy a usługi finansowe

Mikroprzedsiębiorcy a usługi finansowe

2012-05-17 13:26

Przeczytaj także: Mikroprzedsiębiorcy a usługi bankowe


Mając do wyboru szeroki zakres usług bankowych, mali przedsiębiorcy wybierają przede wszystkim bankowość internetową (75 proc.) oraz kartę debetową do rachunku (wykorzystywana przez 40 proc. badanych firm). Z firmowej karty kredytowej korzysta jedynie 26 proc. respondentów, natomiast 36 proc. wykorzystuje linię kredytową oferowaną w ramach rachunku. Około 34 proc. właścicieli małych firm decyduje się na odkładanie firmowych pieniędzy na koncie oszczędnościowym. Jest to narzędzie znacznie częściej wykorzystywane niż lokata terminowa (z lokat korzysta 21 proc. firm). Dokładnie tyle samo ankietowanych przedsiębiorców korzysta z kredytu obrotowego oraz leasingu.

Według Moniki Szlosek odpowiedzialnej za bankowość detaliczną i transakcyjną Deutsche Bank PBC wynik badania pokazuje, w jakim stopniu Internet stał się integralną częścią całego sektora usług finansowych. – Skoro dla 91 proc. małych firm najważniejszą cechą banku jest dobry system bankowości internetowej, preferowanym sposobem obsługi dla 71 proc. jest Internet, a 63 proc. szuka informacji na temat produktów finansowych w sieci, można pokusić się o stwierdzenie, że wysokiej jakości e-banking stał się już kluczowym elementem oferty skierowanej nie tylko do konsumenta, ale i przedsiębiorcy – komentuje.

fot. mat. prasowe

Z jakich usług korzystają mali przedsiębiorcy?

Najczęściej wykorzystywaną usługą jest bankowość internetowa


Przez Internet swoje rachunki najchętniej obsługuje 71 proc. małych firm. Znacznie rzadziej przedsiębiorcy ci korzystają z pomocy indywidualnego doradcy klienta (11 proc.) oraz call center (7 proc.). Tyle samo firm (7 proc.) preferuje obsługę w banku, ale bez przypisanego doradcy. Mniej popularnym rozwiązaniem jest kontakt z doradcą przypisanym przez bank do pomocy w prowadzeniu zarówno finansów osobistych, jak i firmowych.

fot. mat. prasowe

Preferowany sposób obsługi

Mikroprzedsiębiorcy preferują obsługę przez Internet


Internet jest nie tylko najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem. Jest również najczęstszym źródłem pozyskiwania przez małe firmy informacji na temat produktów finansowych (63 proc. wiedzę czepie z Internetu, a 27 proc. bezpośrednio ze strony internetowej banku). Pod tym względem mali przedsiębiorcy znacząco różnią się od dużych firm, które zdecydowanie preferują pomoc indywidualnego doradcy firmowego (wśród małych przedsiębiorców zaledwie 13 proc. wskazań). Z prasy informacje o produktach bankowych pozyskuje 12 proc. małych firm. 4 proc. przedsiębiorców zasięga opinii księgowego na temat produktów finansowych.

fot. mat. prasowe

Źródło informacji o produktach finansowych

Źródłem informacji o usługach finansowych jest internet


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: