eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Czy oferta banków jest wszechstronna?

Czy oferta banków jest wszechstronna?

2010-09-13 12:59

Przeczytaj także: O produkty finansowe pytamy wyszukiwarkę


KLASYFIKACJA KOŃCOWA

W ogólnym rozrachunku bankiem najbardziej przystosowanym do spełniania wszelkich mniej lub bardziej niekonwencjonalnych wymagań klientów został rynkowy gigant Bank PKO BP, który zdobył aż 31,5 na 35 możliwych punktów i jako jedyny przekroczył barierę 30 pkt. PKO BP zwyciężył w 3 rankingach cząstkowych. Na drugim miejscu uplasował się MultiBank, który stracił do lidera ponad 2 pkt. Na podium znalazło się jeszcze miejsce dla Millennium Banku. W wielu przypadkach różnice punktowe pomiędzy poszczególnymi bankami są minimalne, o pozycji w rankingu zdecydowały nawet setne części punkta.

fot. mat. prasowe

Klasyfikacja końcowa

Klasyfikacja końcowa



Metodologia raportu
Comperia.pl zwróciła się do banków z prośbą o odpowiedź na niemal 60 pytań podzielonych na 7 kategorii produktowych. Zapytania te wymagały jedynie prostych i jednoznacznych odpowiedzi typu „tak” lub „nie”, jednak ich zawartość merytoryczna nie była tendencyjna - pytania dotyczyły mniej lub bardziej nietypowych przypadków, z którymi pracownikom banków może przyjść się zmierzyć.

Za każdą pozytywną odpowiedź bank mógł otrzymać dokładnie 1 punkt, zaś odpowiedź negatywna nie przynosiła żadnej zdobyczy punktowej. Nie zawsze odpowiedzią pozytywną było sformułowanie „tak”, gdyż zależało to od treści samego pytania. Na przykład w przypadku pytania „Czy posiadanie konta osobistego jest warunkiem otrzymania kredytu?” odpowiedź „nie” była uznawana za pozytywną i punktowana jednym oczkiem.

Z uwagi na to, że w ramach poszczególnych kategorii produktowych znajdowała się różna liczba pytań, końcowy wynik punktowy pojedynczego banku nie jest po prostu sumą wszystkich pozytywnych odpowiedzi. Taka formuła ostatecznej punktacji mogłaby faworyzować bank, który specjalizuje się w obszarze usług, do którego zadaliśmy najwięcej pytań. Aby tego uniknąć przyjęta została zasada, że w każdej kategorii produktów do zdobycia jest maksymalnie 5 punktów, proporcjonalnie do stosunku liczby pozytywnych odpowiedzi i liczby pytań. Funkcjonowanie reguły w obrazowy sposób wyjaśnia poniższy przykład:

Na 8 zadanych pytań bank X udzielił 6 pozytywnych odpowiedzi. Stosunek liczby pozytywnych odpowiedzi do liczby pytań wynosi zatem ¾, co skutkuje zdobyciem przez bank X 3,75 pkt. ( ¾ x 5 pkt. = 3,75 pkt. ).

W końcowym rozrachunku każdy bank mógł zebrać aż 35 punktów ( 7 x 5 pkt. = 35 pkt.).


poprzednia  

1 ... 4 5

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: