eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Produkty bankowe dla studentów

Produkty bankowe dla studentów

2007-11-09 12:27

Przeczytaj także: Konta studenckie: co oferują banki?


Bliżej studenckiego życia

Przemiany zachodzące w ostatnich latach w bankowej ofercie dla studentów pokazują, że banki starają się poznać potrzeby tego segmentu rynku i bardziej lub mniej elastycznie na nie odpowiadać. Trend ten zauważyć można nie tylko w rosnącej liczbie produktów kierowanych do młodych odbiorców, ale również w proceduralnych drobiazgach, które są oznaką wychodzenia naprzeciw specyficznym oczekiwaniom osób wchodzących w dorosłe życie. Przykładem może być możliwość prowadzenia wspólnego rachunku przez osoby ze sobą niespokrewnione i nieprzekraczające 30 roku życia (Konto <30 BZWBK SA) – ukłon w stronę nieformalnych związków, które dawno już przestały być rzadkością. Z kolei Lukas Bank oferując kredyt mieszkaniowy kierowany do studenckiej klienteli, proponuje początkowe przystąpienie do długu rodziców (warunek konieczny ze względu na brak zdolności kredytowej przeciętnego studenta) z możliwością późniejszego „odłączenia” ich, gdy dzisiejszy żak znajdzie pracę i będzie w stanie samodzielnie ponosić ciężar spłaty zobowiązania.

Zauważalnym trendem w ostatnich kilku latach jest także pojawianie się produktów kredytowych skierowanych do studentów (kredyty mieszkaniowe, samochodowe). Pomimo, że warunki „studenckich” kredytów często nie różnią się wiele od standardowych, a przy staraniu o kredyt konieczny bywa współudział rodziców, to dostrzeżenie potrzeb młodej klienteli należy ocenić jak najbardziej pozytywnie. Można spodziewać się, że w najbliższym czasie tego typu kredyty stawać się będą bardziej elastyczne i dzięki temu bardziej dostępne dla większej rzeszy żaków.

Oznaką dopasowania bankowych produktów do stylu życia młodych klientów może być także ewolucja „studenckich” kart płatniczych dołączanych do kont osobistych. W wielu bankach podstawowa karta pełni nie tylko rolę „klucza” do bankomatów i instrumentu przydatnego w bezgotówkowych rozliczeniach, ale również karty rabatowej (karty Euro <26) i międzynarodowej studenckiej legitymacji. Zauważyć można także, iż coraz częściej płaskie karty płatnicze dla tego segmentu rynku dają możliwość dokonywania płatności w Internecie – funkcję tę docenią na pewno coraz bardziej skomputeryzowani studenci. W parze z plastikowym pieniądzem idzie często zestaw ubezpieczeń o dających się personalizować parametrach. Podstawowe ubezpieczenia NNW można zastąpić wariantami uwzględniającymi dodatkowe ryzyka, np. wynikające z uprawiania sportów ekstremalnych.

Klepanie po plecach

Aby dotrzeć do młodego klienta, banki decydują się nieraz na dość nietypowe działania. Należy przyznać, że w ostatnim czasie zrobiono wiele, aby bankowość straciła w oczach studentów swoją tradycyjną sztywność. Duża w tym zasługa pomysłowych kampanii marketingowych wykorzystujących elementy żakowskiej subkultury. Motywem przewodnim haseł reklamowych jest darmowość. „Nie płacę i już!” – tak reklamuje swoją ofertę jeden z banków.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: