Ranking banków. Które najlepsze według tajemniczych klientów?
2016-01-09 00:26
Tajemniczy klienci wybrali najlepsze banki. Kto na czele? © BillionPhotos.com - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najlepsze banki 2020 wg klientów
Zastępy tajemniczych klientów ruszyły w Polskę w listopadzie 2015 r. Przebadanych zostało 60 placówek znajdujących się pod szyldem 15-tu banków. Pod lupę wzięto:- Alior Bank,
- Bank BPH,
- Bank Millennium,
- Bank Pekao SA,
- Bank Pocztowy,
- Bank Zachodni WBK,
- BGŻ BNP Paribas,
- Credit Agricole,
- Deutsche Bank,
- Eurobank,
- Getin Noble Bank,
- ING Bank Śląski,
- mBank,
- PKO Bank Polski oraz
- Raiffeisen Polbank.
Ocenie tajemniczych klientów podlegała jakość zaoferowanej obsługi, a także ogólna prezencja pracowników oraz oddziału. Ich zadaniem było przeprowadzenie rozmowy informacyjnej z doradcą, albo na temat kredytu i oszczędności, albo skutkującej zakupem lub rezygnacją z produktu (otwarcie konta lub zamknięcie kilka dni po podpisaniu umowy).
Do badania zaangażowano zarówno kobiety (58,3 proc.), jak i mężczyzn (41,7 proc.). Największą grupę stanowiły osoby w wieku 25-35 lat (50 proc.) oraz 36-45 lat (21,7 proc.). Mniej niż 25 lat miało 6,7 proc. badających, więcej niż 55 lat – 1,7 proc. Co piąty tajemniczy klient znajdował się w grupie wiekowej 46-55 lat.
Podium dla Banku Millennium, ING Banku Śląskiego i Deutsche Banku
fot. mat. prasowe
Najlepsze banki w Polsce
Ogólny średni wynik, jaki osiągnęły wszystkie przebadane banki, wyniósł 73,2 proc.
Pierwsze miejsce w rankingu zajął Bank Millennium osiągając wysoką ocenę - 90,8 proc. Tajemniczy klienci docenili doradców, który rzetelnie oferowali i prezentowali produkty podstawowe, a także potrafili odpowiednio finalizować i kończyć rozmowę.
Na drugim miejscu, z niewielką różnicą (2,3 punktu procentowego), znalazł się ING Bank Śląski ze średnim wynikiem 88,5 proc. W tym banku doradcy, najlepiej ze wszystkich, nawiązywali kontakt z klientami i potrafili skutecznie rozpoznawać ich potrzeby.
Trzecie miejsce na podium przypadło Deutsche Bankowi, który osiągnął średni wynik 81,8 proc. , przodując ofertą produktów dodatkowych.
Dodajmy, że najsłabszy bank uzyskał wynik na poziomie zaledwie 44,9 proc.
fot. mat. prasowe
Ranking banków w podziale na kategorie badania
Wygrywa Wrocław, Katowice i Toruń
Analizując wyniki dla przebadanych oddziałów banków, nieprzeciętnie wysoką jakością obsługi wyróżniły się szczególnie trzy placówki. To Bank Millennium we Wrocławiu (Rynek 36/37), który zdobył 98,2 proc. , Bank BPH w Katowicach (ul. Dyrekcyjna 10) z wynikiem 97,9 proc. , a także toruński Deutsche Bank (Rynek Nowomiejski 19), który został oceniony na 96,4 proc.
fot. mat. prasowe
Najlepsze placówki bankowe w Polsce
Doradcy tych banków radzą sobie najlepiej
Jak ujawniło badanie przeprowadzone przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK, na najlepszą obsługę przy zakładaniu nowego konta można liczyć w placówkach Eurobanku i Credit Agricole (94,7 proc.) oraz ING Banku Śląskiego (93 proc.).
Z kolei wizyty, w czasie których zadaniem tajemniczego klienta było zamknięcie konta, najlepiej wypadły w Banku BPH (97,9 proc.), Banku Millennium (95,8 proc.) i ponownie, w ING Banku Śląskim (91,7 proc.).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Praca w obsłudze klienta: dominuje stres czy satysfakcja?
-
3 konkurencje bankowej rywalizacji w Customer Experience
-
Wymiana opon: tajemniczy klient sprawdza, na co trzeba się przygotować?
-
Customer experience: banki i ubezpieczyciele zasługują na uznanie
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
-
Usługi kurierskie i obsługa online. To liczy się jak nigdy
-
Wysoka jakość obsługi klienta nowym źródłem przychodów
-
Coraz bieglejsi w customer experience
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)