  • 1. Data: 2005-10-26 11:01:52
    Temat: zmiana oplaty za wpis do hipoteki
    Od: Magda <m...@n...pl>

    Polecam artykul w dzisiejszej GW :
    http://dom.gazeta.pl/dom1/1,50848,2986298.html

    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2005-10-26 14:06:24
    Temat: Re: zmiana oplaty za wpis do hipoteki
    Od: "Arkadiusz Malinowski" <a...@p...onet.pl>

    > Polecam artykul w dzisiejszej GW :
    > http://dom.gazeta.pl/dom1/1,50848,2986298.html

    >Nasz czytelnik z Warszawy twierdzi, że zaoszczędziłby jeszcze więcej, więc
    >zwrócił się już do firmy Budimex Nieruchomości, od której kupuje
    >mieszkanie, o >przesunięcie terminu zawarcia aktu notarialnego. - Firma nie
    >chce mi pójść na rękę, bo - jak tłumaczy - musi zrealizować plany
    >sprzedaży - żali się nam czytelnik.

    Ja bym się tym tak bardzo nie podniecał w tym przypadku, też kupowałem
    mieszkanie teraz w Bx i wolałem podpisać akt teraz z prostego wyliczenia za
    wpis własności zapłaciłem 3 tys zł:
    za ubezpieczenie wpisu hip kredytu zakładając że potrwa jeszcze 3 mies od
    daty podpisania aktu 2300 dodatkowo za każdy miesiąc od oddania kluczy do
    podpisania aktu należna jest opłata za użyczenie lokalu w moim wypadku
    zapłaciłbym do marca 3000 zł.
    Po za tym należałoby dodatkowo wynegocjować przedłużenie terminu
    dostarczenia prawomocnego wpisu o hipotece z bankiem.

    No ale szczęśliwi Ci którzy będą kupować mieszkania po marcu 2006...
    pozdrawiam,
    Arek

  • 3. Data: 2005-10-26 20:57:15
    Od: Konrad Zak <me;PROSZE;konradzak.com@POMYSL.ZANIM.NAPISZESZ>

    Arkadiusz Malinowski napisał(a):

> [...]
    > Po za tym należałoby dodatkowo wynegocjować przedłużenie terminu
    > dostarczenia prawomocnego wpisu o hipotece z bankiem.

    I do tego jeszcze zdaje się nie można z ulgi remontowej skorzystać bez
    prawa własności do lokalu, a ulga już tylko do końca roku.

    > No ale szczęśliwi Ci którzy będą kupować mieszkania po marcu 2006...

    Dokładnie tak, tylko ulgi remontowej nie będzie, więc w części się te
    wydatki skompensują.

    Czyli jak nie grabią to odbierają :)

    Pozdrowienia,
    --
    Konrad Zak http://konradzak.com/powerofcli

  • 4. Data: 2005-10-31 08:46:24
    Od: Fakir <a...@p...onet.pl>

    > I do tego jeszcze zdaje się nie można z ulgi remontowej skorzystać bez
    > prawa własności do lokalu, a ulga już tylko do końca roku.

    tyle że umowa kupna-sprzedaży informije o tej własności... wpis do
    hipoteki jest jakby tego usankcjonowaniem... w każdym razie korzystałem
    zarówno z ulgi odstekowej jak i remontowej i na rzaie nikt sie do tego
    nie przyczepił :))
    Jakby co wpis do hipoteki w międzyczasie też się pojawił...
    Art

  • 5. Data: 2005-11-02 11:17:18
    Od: Fakir <a...@p...onet.pl>

    Fakir napisał(a):

> [...]
    > hipoteki jest jakby tego usankcjonowaniem... w każdym razie
    > korzystałem zarówno z ulgi odstekowej jak i remontowej i na rzaie nikt

    ps. z tego co doczytałem na onecie remontowa należy sie jak najbardziej
    - gorzej z odsetkową - dobrze ze juz mam ten wpis...

  • 6. Data: 2005-11-03 09:00:28
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    > ps. z tego co doczytałem na onecie remontowa należy sie jak najbardziej
    > - gorzej z odsetkową - dobrze ze juz mam ten wpis...

    A ktoś wie jak to jest?
    1. Na przykład.
    Kupiłem dużo materiałów na remon mieszkania na początku 2005 roku, akt
    notarialny dostłem dopiero w lipcu. Mogę w picie uwzględnić ulgę budowalaną
    za te materiały?
    2. Czy z tego co się orientuje ulgę odsetkową mogę zastosować w roku w którym
    dostałem akt notarialny i rok wstecz? Potwierdzacie? To byłoby super.
    Ile moge odliczyć? za dwa lata to sie uzbierało odsetek 2 X 12 mies X 600 zł =
    około 14400 PLN. Ktoś wie ile będę miał zwrotu? 19% z tego???