  • 1. Data: 2002-02-01 15:13:45
    Temat: wypowiedzenie umowy w inteligo
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Witam,

    Mam taką wątpliwość w stosunku do rozwiązania umowy inteligo.
    Ja osobiście jestem dalej zadowolony, ale osoby, których poleciłem już nie
    tak do końca...

    Sprawa pierwsza - ktoś nie zgadza się z nowym regulaminem, ma do tego prawo
    na mocy obowiązującego regulaminu. Wysyła wypowiedzenie, gdzie wyraźnie
    zaznacza, że nie zgadza się z postanowieniami nowego regulaminu.
    Pytanie za 100 punktów - czy do tego czasu obowiązuje go nowy, czy stary
    regulamin? Wydaje mi się, że powinien obowiązywać stary regulamin?

    Sprawa druga - związana ze zmianą cennika. W nowym regulaminie inteligo jest
    mowa o tym, że klient ma prawo nie zaakceptować zmian cennika i wypoiwedzieć
    umowę. Co to w praktyce oznacza? Czy oznacza to, że takiego klienta
    obowiązuje do końca okresu wypowiedzenia stary cennik? Przez analogię z
    powyższym wydaje mi się, że powinno tak być. Ale z drugiej strony wydaje mi
    się to trudne do wykonania...

    Mógłby mi to ktoś wyjaśnić?

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 2. Data: 2002-02-01 18:40:19
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy w inteligo
    Od: "Piotr Orzechowski" <p...@p...com>

    "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > obowiązuje do końca okresu wypowiedzenia stary cennik? Przez analogię z
    > powyższym wydaje mi się, że powinno tak być. Ale z drugiej strony wydaje

    a czy to nie jest tak, że zmiana tabeli opąt i prowizji nie jest zmianą
    regulaminu ??

    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-02-01 22:06:29
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Feb 2002 19:40:19 +0100, "Piotr Orzechowski"

    >a czy to nie jest tak, że zmiana tabeli opąt i prowizji nie jest zmianą
    >regulaminu ??

    Ale jest też:

    Nowy regulamin: http://www.inteligo.pl/oferta/regulamin.html

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-02-02 13:32:38
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl> (Jaroslaw Andrzejewski)

    Fri, 1 Feb 2002 16:13:45 +0100, "Wojciech Nawara"
    <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał(-a):

    >Pytanie za 100 punktów - czy do tego czasu obowiązuje go nowy, czy stary
    >regulamin? Wydaje mi się, że powinien obowiązywać stary regulamin?

    oczywiście tak

> [...]
    >umowę. Co to w praktyce oznacza? Czy oznacza to, że takiego klienta
    >obowiązuje do końca okresu wypowiedzenia stary cennik? Przez analogię z

    tak

    >powyższym wydaje mi się, że powinno tak być. Ale z drugiej strony wydaje mi
    >się to trudne do wykonania...

    dlaczego?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2002-02-02 20:47:31
    Temat: [inteligo] zmiana regulaminu / oprocentowania / TOiP
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Andrzejewski (Jaroslaw Andrzejewski)"
    <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > oczywiście tak

    Będę się teraz posiłkować nowym regulaminem inteligo, gdyż jego
    postanownienia w tej materii są bardziej przejrzyste, niż starego.

    § 71

    1.. Bank zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do Ogólnych warunków,
    wysyłając do swoich Klientów informację o dokonanych zmianach. Bank może
    przesłać zmiany do Ogólnych warunków wraz z wyciągiem z Konta.
    2.. Zawiadomienie uważa się za doręczone po upływie 14 dni od daty
    wysłania na ostatni podany przez Klienta adres email lub adres do
    korespondencji.
    3.. Treść zmienionych Ogólnych warunków będzie dostępna pod adresem
    internetowym www.inteligo.pl. Zmienione Ogólne warunki w formie papierowej
    mogą być doręczone Klientowi, jeżeli zgłosi on taką prośbę dzwoniąc po numer
    telefonu 0801 121 121 lub 0800 121 121.
    4.. W przypadku, gdy Klient nie akceptuje wprowadzonych zmian do Ogólnych
    warunków, ma on prawo odstąpienia od Umowy, informując o tym Bank w formie
    pisemnej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o zmianie
    Ogólnych warunków. Jeżeli Klient nie prześle pisemnego wniosku o zamknięcie
    Konta Inteligo w podanym powyżej terminie, Bank przyjmuje, że Klient
    zaakceptował dokonane zmiany Ogólnych warunków.

    Tak więc - otrzymuję powiadomienie. Uznawane jest za doręczone kleintowi po
    upływie 14 dni od daty wysłania. Potem mam prawo w ciągu 14 dni nie zgodzić
    się na podane
    warunki.

    W praktyce należałoby te dwa terminy zsumować, co daje 42 dni na wysłanie
    pisma rezygnacyjnego od monetu wysłania pisma/e-maila przez bank. Mam rację?

    Tak więc przypuśćmy, że jest 20 dzień po wysłaniu przez bank informacji o
    nowym regulaminie. Bank uważa, że zaakceptowaliśmy zmiany. A my dopiero
    szykujemy wypowiedzenie.

    Według banku - obowiązuje wtedy nowy regulamin.

    Według nas - stary...

    W momencie otrzymania wypowiedzenia nagle zaczną obowiązywać stare
    regulacje?

    Jakoś to do mnie nie dociera...

    I jeszcze - czy bank może wprowadzić zmiany regulaminu z dnia na dzień?
    Według mnie może, bo nigdzie nie jest napisane, z jakim wyprzedzeniem mają
    być podawane informacje o zmianach. Jednak w każdym wypadku przsługuje
    klientowi 14 dni na odrzucenie zmian. Tak więc bank wprowadza zmianę do
    regulaminu z dnia na dzień, informując o tym klientów. Według banku,
    obowiązuje już nowy regulamin. Część klientów nie wypowie umowy - ich nowy
    regulamin będzie obowiązywać od początku jego wprowadzenia.
    Ale część może nie uznać zmian i wypowiedzieć umowę po powiedzmy 10 dniach.
    A co do tego czasu?
    Który regulamin będzie formalnie wiążący?

    Wprowadzenie nowego regulaminu w inteligo z opóźnieniem jest uprzejmością,
    niewymaganą regulaminem [aczkolwiek oczywiście - bardzo wskazaną]. No bo
    weźmy kolejny przykład. Osoby, które nie podały e-maila kontaktowego

    > tak

    Sekundę. Znowu będę się posiłkować nowym regulaminem.

    § 56

    1.. Odsetki od środków zgromadzonych na rachunku w ramach Konta są
    naliczane od dnia wpływu środków na rachunek do dnia poprzedzającego wypłatę
    środków włącznie.
    2.. Odsetki na wszystkich rachunkach prowadzonych w ramach Konta
    kapitalizowane są w okresach miesięcznych licząc od daty otwarcia rachunku
    głównego. Oznacza to, że kapitalizacja odsetek na rachunku głównym i każdym
    innym rachunku (niezależnie od daty jego otwarcia) w ramach Konta Inteligo
    ma miejsce w tym samym dniu.

    § 60

    1.. Bank może dokonać zmian wysokości stawek opłat i prowizji tylko z
    ważnych przyczyn. Do ważnych przyczyn należą w szczególności:
    1.. Zmiany wewnętrznych kosztów obsługi Klientów przez Bank,
    2.. Zmiany wynikające z konieczności dostosowania oferty Banku do ofert
    konkurencyjnych,
    3.. Zmiany sytuacji makroekonomicznej,
    4.. Zmiany przepisów prawnych zmieniających zasady funkcjonowania Banku
    2.. Zmiana wysokości stawek opłat i prowizji może być dokonana przez Bank
    jednostronnie. Klient, który nie akceptuje nowej wysokości stawek opłat i
    prowizji, może dokonać wypowiedzenia Umowy.
    3.. Klient może zapoznać się z aktualnie obowiązującymi opłatami i
    prowizjami pod adresem internetowym www.inteligo.pl oraz dzwoniąc pod numer
    telefonu 0801 121 121 lub 0800 121 121.

    Zauważmy, że klient może wypowiedzieć umowę, ale bank nie określił czasu,
    kiedy należy to zrobić. Czas ten jest wyszególniony TYLKO wtedy, kiedy jest
    zmiana "Ogólnych warunków".

    Bank może wprowadzić nowy cennik lub oprocentowanie z dnia na dzień.

    Powiedzmy, że bank zmienia oprocentowanie konta z 10% do 2%. Opłata za
    wypłatę z bankomatu z 2 PLN na 10 PLN.

    Nie podoba mi się nowy cennik lub oprocentowanie. Składam wypowiedzenie. W
    jakim terminie? Tego nie określono!
    Gdyby się czepiać, mógłbym po dwóch miesiącach złożyć wypowedzenie z powodu
    niezaakceptowania zmian i zażądać wyrównania odetek i pobranych opłat?
    Obawiam się jednak, że nie.
    Nowe oprocentowanie - w moim mniemaniu - jak i TOiP, obowiązuje od dnia
    wprowadzenia. Klient może wypowiedzieć umowę, jeżeli mu się nie podoba. Ale
    obowiązuje go nowy cennik i oprocentowania.

    Obecna zmiana TOiP w inteligo, z wyprzedzzeniem [od 15.02.2002] była jedynie
    uprzejmością ze strony banku.
    Ostatnia zmiana nastąpiła z dnia na dzień i była wiążąca [chodziło o dodanie
    pozycji "wpływ na rachunek poprzez system SWIFT"].
    Podobnie jest z oprocentowaniem.

    Tak więc wydaje mi się, że nowe cenniki i oprocentowanie są wiążące dla
    wszystkich klientów

    Z drugiej jednak strony jest użyte sformułowanie mniej więcej "jeżeli klient
    nie akceptuje nowego oprocentowania/ TOiP może wypowiedzieć umowę". Sugeruje
    to, iż zmiany go nie dotyczą, bo "nie zaakceptował zmian"...

    Będę bardzo wdzięczny za dokładne wyjaśnienia, gdyż temat mnie bardzo
    interesuje. A sam nie potrafię dojść do rozwiązania, a nie jest chyba one
    takie banalne.

    I na koniec sugestia do inteligo. Starałem się rozwiązać ten problem z
    konsultantami inteligo.
    Rozmawiałem z miłą - a jakże! - panią.
    Naprawdę jestem w stanie zrozumieć, że konsultanci nie są prawnikami,
    aczkolwiek jeżeli pytanie ich przerasta, niech nie improwizują i niech nie
    wymyślają hipotez. Nie wymagałem odpowiedzi na to pytanie od konsultanta.
    Miałem nadzieję na połączenie z kimś "wyżej", bądź zapisanie zlecenia
    wyjaśnienia. Ale konsultantka po chwili namysłu powiedziała, że w przypadku
    złożenia wypowiedzenia i tak obowiązuje nowy regulamin i nowy cennik...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 6. Data: 2002-02-02 21:52:04
    Od: "Krzysztof Kawa" <k...@c...pwr.wroc.pl>

    > Będę się teraz posiłkować nowym regulaminem inteligo, gdyż jego
    > postanownienia w tej materii są bardziej przejrzyste, niż starego.

    [ a potem długi wywód prawniczy. Masz niezłe zdolności, pomyśl o tym.]

    Par 60 pkt 2 starego regulaminu.
    Zmiana wysokości stawek prowizji i opłat przez Bank nie stanowi zmiany umowy
    i nie wymaga jej wypowiedzenia.

    Czyli stawki obowiązują od dnia wprowadzenia przez bank i o jakichkolwiek
    terminach nie ma tu mowy.

    Termin 14 dni dotyczy zmiany regulaminu, w którym stawek prowizji nie ma.
    Jeżeli klient nie wyraża zgody, to musi wypowiedzieć umowę w okresie 14 dni
    (par 66.2) i do tego czasu obowiązuje go stary regulamin.
    W praktyce oznacza to wypowiedzenie umowy do dnia 28 lutego.
    (wysłane 1 lutego + 14 dni na doręczenie + 14 dni na wypowiedzenie).

    KK

  • 7. Data: 2002-02-02 22:12:51
    Od: <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > W praktyce oznacza to wypowiedzenie umowy do dnia 28 lutego.
    > (wysłane 1 lutego + 14 dni na doręczenie + 14 dni na wypowiedzenie).

    Sorry ale chyba pieprzycie juz bez sensu...
    od 15.02.2002 zmienia sie i TOiP i Regulamin
    Ogloszenie nowosci mialo miejsce oficjalnie 01.02.2002
    jakoze jest to bank internetowy to mozna przyjac ze jest to data podania nowych
    regulacji do wiadomosci Klienta (no chyba ze ktos zalozyl konto w Inteligo nie
    majac dostepu do netu...i czeka na przesylke)
    14 dniowy okres to czas w jakim klient moze wypowiedziec umowe w zwiazku z
    niewyrazeniem zgody na nowe zapisy w Regulaminie. Czyli najpozniej 15.02.2002
    inteligo powinno otrzymac wypowiedzenie 'do reki'.
    i teraz:
    - jezeli wypowiedzenie to dotrze do nich do 15.02.2002 (01.02 +14 dni)
    to jest ono 'rozliczane' na starych warunkach (bez oplat,itp,itd)
    - jezeli wypowiedzenie dotrze do banku po 15.02.2002 - to bieg wypowiedzenia
    moze byc nadany w/g nowych zasad (choc moze sie myle?)

    W dniu wplyniecia wypowiedzenia - inteligo blokuje konto i karty i czeka 30 dni
    (okres wypowiedzenia) na ewent transakcje,np karciane (ktore schodza czasami z
    opoznieniem)
    Skad wzieliscie podwojny 14 dniowy okres wypowiedzenia to ja nie wiem :-)

  • 8. Data: 2002-02-03 02:26:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    <r...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > nie
    > majac dostepu do netu...i czeka na przesylke)

    To nie ma znaczenia. Klienci nie musza 24h/d siedziec przy komputerze.

    > 14 dniowy okres to czas w jakim klient moze wypowiedziec umowe w zwiazku z
    > niewyrazeniem zgody na nowe zapisy w Regulaminie. Czyli najpozniej 15.02.2002
    > inteligo powinno otrzymac wypowiedzenie 'do reki'.

    Nie. Pierwsze 14 dni klienci maja na dostarczenie im regulaminu,
    nastepne 14 na podjecie decyzji i ew. wyslanie wypowiedzenia. Dolicz
    jeszcze pare dni na poczte i nastepne pare na obrobienie przesylki
    w banku.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2002-02-03 08:49:29
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sorry ale chyba pieprzycie juz bez sensu...
    > od 15.02.2002 zmienia sie i TOiP i Regulamin

    Przy czym nikt nie musiał wprowadzać tego z wyprzedzeniem.

    Mogli z dnia na dzień. Oczywiście klient ma prawo niezaakceptować zmian w
    REGULAMINIE do 14 dni od doręczenia przesyłki, przy czym przesyłkę za
    doręczoną uważa się w 14 dni po jej wysłaniu na którykolwiek z adresów -
    korespondencyjny - zwykły, bądź elektroniczny.

    > Ogloszenie nowosci mialo miejsce oficjalnie 01.02.2002

    Nie mam obowiązku zaglądać na te strony.

    Liczy się data otrzymania przez każdego z klientów indywidualnego
    zawiadomienia o nowym regulaminie. Jeżeli podał ktoś e-maila - dostał tam
    informacje. Osoby, które nie podawały e-maila - dostanąpisma papierowe i od
    tego terminu liczy się owe 28 dni.

    O nowej TOiP nikt nie musi informować - zgodnie z regulaminem aktualny
    cennik jest zawsze na cokolwiek.inteligo.pl, a także pod numerem obsługi
    klienta inteligo.

> [...]
    nie
    > majac dostepu do netu...i czeka na przesylke)

    Nieprawda. Mówi o tym paragraf 66 starego regulaminu.

> [...]
    15.02.2002
    > inteligo powinno otrzymac wypowiedzenie 'do reki'.

    Nie. 14 + 14 od daty wysłania przez bank powiadomienia. Umieszczenie na
    stronach www nie spełnia warunków regulaminu.

> [...]
    > opoznieniem)
    > Skad wzieliscie podwojny 14 dniowy okres wypowiedzenia to ja nie wiem :-)

    Kleint ma 14 dni na złożenie wypowiedzenia po otrzmaniu informacji o
    zmianach. Bank uważa takie informacje za doręczone po 14 dniach od wysłania.

    W sumie daje to 28 dni.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 10. Data: 2002-02-03 08:52:07
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a3hja8$58k$4@news.onet.pl...

    > W praktyce należałoby te dwa terminy zsumować, co daje 42 dni na wysłanie
    > pisma rezygnacyjnego od monetu wysłania pisma/e-maila przez bank. Mam
    rację?

    Blah, jakie 42, dodawać nie potrafię. 28. :)))

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl