  • 1. Data: 2010-10-05 19:31:55
    Temat: wyjazd do Stanów-co z pieniędzmi
    Od: Szczepek <rkm6ITO@SKASUJ_TOtlen.pl>

    Witam,

    Wyjeżdżam na wycieczkę do USA i będę potrzebował na to kilka tys$. Będę
    na miejscu potrzebował i gotówki i karty. Proszę o radę, czy po prostu
    wpłacić złotówki na konto, czy założyć konto walutowe. Mam visę w
    millennium. Może inna karta będzie korzystniejsza? Z góry dziękuję za pomoc.
    Piotr

  • 2. Data: 2010-10-06 08:25:00
    Temat: Re: wyjazd do Stanów-co z pieniędzmi
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > wpłacić złotówki na konto, czy założyć konto walutowe. Mam visę w
    > millennium. Może inna karta będzie korzystniejsza? Z góry dziękuję za

    konto w USD założone w Citi, wypłaty z ichniejszych bankomatów bez opłat
    i przewalutowania też nie będzie, a do płacenia min. dwie karty z logo
    VISA (z różnych banków), rozliczane w USD oczywiście

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-10-06 12:24:29
    Od: Szczepek <rkm6ITO@SKASUJ_TOtlen.pl>

    W dniu 2010-10-06 10:25, RobertS pisze:

    > konto w USD założone w Citi, wypłaty z ichniejszych bankomatów bez opłat
    > i przewalutowania też nie będzie, a do płacenia min. dwie karty z logo
    > VISA (z różnych banków), rozliczane w USD oczywiście

    Super, dziękuję ci bardzo.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-10-06 15:52:32
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Warto tez zabrać kartę kredytową i/lub debetową Polbanku. Ma najlepsze kursy
    przeliczniowe z USD na PLN, często lepsze niz kantory.

    MichalL

  • 5. Data: 2010-10-06 17:32:05
    Od: "Zdenek" <z...@g...pl>

    "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> wrote:
    > Warto tez zabrać kartę kredytową i/lub debetową Polbanku. Ma najlepsze
    > kursy przeliczniowe z USD na PLN, często lepsze niz kantory.

    Ładna teoria, a praktyka jest taka, że KK Polbank w USA ma znikomą
    przydatność.

    Właśnie wróciłem z 3-tygodniowej wycieczki objazdowej po US Southwest
    (dokładniej CA+NV+AZ+UT+ID+MO+WY), znajomy z którym tam byliśmy miał KK
    Polbanku, ze względu na kurs USD/PLN zawsze zaczynaliśmy próbę płacenia od
    jego karty (choć z coraz większą rezygnacją) - autoryzacja przechodziła
    poprawnie w około 20% transakcji typu hotel/restauracja/stacja
    benzynowa/sklep. Telefon do Polbanku niczego oczywiście nie załatwił, oprócz
    wysłuchania standardowej gadki-szmatki "to nie nasza wina, to VISA w USA ma
    coś źle skonfigurowane". Ciekawa sprawa, bo z KK ING i KK Citi Gold nie było
    problemu ani razu.

    Reasumując: KK Polbank w USA = piece of shit.

  • 6. Data: 2010-10-06 17:36:53
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Zdenek napisał(a):

> [...]
    > problemu ani razu.
    >
    > Reasumując: KK Polbank w USA = piece of shit.

    Nie wiem jakie byly przyczyny Twoich problemow, ale...
    Rok temu w pazdzierniku wykonalem 13 transakcji w roznych miejscach w
    NYC, Philadelphii i Atlatic City. Skutecznosc autoryzacji 100% :)
    Prosze wiec nie uogolniac. Moze te karty na wschodnim wybrzezu czuja sie
    lepiej niz na zachodnim :)

    PG

  • 7. Data: 2010-10-06 17:38:41
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Piotr Gralak napisał(a):

> [...]
    > NYC, Philadelphii i Atlatic City. Skutecznosc autoryzacji 100% :)
    > Prosze wiec nie uogolniac. Moze te karty na wschodnim wybrzezu czuja sie

    Ups, nie doczytalem, ze chodzi o Vise. Ja mam MC ERA.

    PG

  • 8. Data: 2010-10-06 18:00:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/6/2010 12:32 PM, Zdenek wrote:

> [...]
    > problemu ani razu.
    >
    > Reasumując: KK Polbank w USA = piece of shit.

    a tlumaczyles pani, zeby przepuszczala transakcje jako credit a nie debit?

  • 9. Data: 2010-10-06 18:08:35
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 19:32:05 +0200, Zdenek napisał(a):

    > Reasumując: KK Polbank w USA = piece of shit.

    W Egipcie ostatnio nie było problemów (VISA i MC) pomijając jednego
    sprzedawcę który uparcie chciał użyć czipa :). Wezwany do pomocy szef
    przyjął moją sugestię by uzyć paska ;).

    --
    Kojer

  • 10. Data: 2010-10-06 19:07:13
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Piotr Gralak pisze:

    > Ups, nie doczytalem, ze chodzi o Vise. Ja mam MC ERA.

    Za to ja mam Visę. W styczniu w Nevadzie i Arizonie chodziła bez
    najmniejszych problemów. Kursy znakomite, akceptowalność 100%.

    --
    MiCHA