  • 1. Data: 2010-02-16 16:29:25
    Temat: wpłata CZK gotówką do banku
    Od: z...@o...pl

    który bank w PL nie tylko prowadzi rachunki w CZK
    ale także przyjmuje wpłaty _gotówkowe_ w tej walucie?

  • 2. Data: 2010-02-16 16:40:54
    Temat: Re: wpłata CZK gotówką do banku
    Od: z...@o...pl

    > który bank w PL nie tylko prowadzi rachunki w CZK
    > ale także przyjmuje wpłaty _gotówkowe_ w tej walucie?

    nordea, fortis, żubry, bzwbk, pkobp, nie chcą czeskiej
    gotówki,

  • 3. Data: 2010-02-16 16:42:09
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <z...@o...pl> wrote in message
    > który bank w PL nie tylko prowadzi rachunki w CZK
    > ale także przyjmuje wpłaty _gotówkowe_ w tej walucie?

    Prowadzic- to moze kilka bankow znajdziesz co maja konta w CZK, ale wplacic
    w gotowce to watpie, chyba, ze jakas specjalna bankowosc prywatna.
    Generalna zasada dla gotowki: USD, EUR, GBP, CHF i to z dostepnoscia w
    wymienionej kolejnosci. Inne waluty moga byc ze wzgledu na specyfike banku z
    danego regionu, jak np. Nordea, ale i tak nie jestem pewien czy waluty
    skandynawsie przyjmuja w gotowce.
    Jak znajdziesz typowo czeski bank w Polsce to mozesz probowac, ale ja
    takiego nie znam.

  • 4. Data: 2010-02-16 16:52:59
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof" news:hleht2$2324$1@news2.ipartners.pl

    > Generalna zasada dla gotowki: USD, EUR, GBP, CHF i to z dostepnoscia w
    > wymienionej kolejnosci.

    A skąd ta kolejność?
    Nie idzie to przypadkiem tak: euro, dolar, frank, funt?

  • 5. Data: 2010-02-16 17:14:57
    Od: z...@o...pl

    > "Krzysztof" news:hleht2$2324$1@news2.ipartners.pl

    > A skąd ta kolejność?
    > Nie idzie to przypadkiem tak: euro, dolar, frank, funt?

    wg mnie: euro, dolar, funt, frank
    patrzcie np. ING ma GBP, ale CHF to nawet konta nie otworzy!

  • 6. Data: 2010-02-16 18:31:27
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
    > "Krzysztof" news:hleht2$2324$1@news2.ipartners.pl

    > A skąd ta kolejność?
    > Nie idzie to przypadkiem tak: euro, dolar, frank, funt?

    EUR, USD to praktycznie na rowni, wyplacisz wieksza sume jak zamowisz. Banki
    prowadzace obsluge w EUR, prowadza rownolegle w USD, przynajmniej nie
    pamietam takiego, ktory obracalby tylko EUR a USD nie.
    Z oferta rachunkow i wyplat w GBP polepszylo sie po emigracji do UK, dalej
    nie jest z tym dobrze, ale lepiej niz bylo przed 2004.
    Co do CHF to bym polemizowal, nie jest to tak popularna waluta emigracji jak
    GBP, a znajdziesz kilka bankow, ktore GBP ci dostarcza w gotowce, ale o CHF
    mozesz w nich zapomniec.
    Wymieniona przeze mnie kolejnosc znajduje odzwierciedlenie w rezerwach
    wiekszosci bankow centralnych, poza tymi do ktorych wymieniona waluta
    nalezy. Jak sie nie myle to mamy wlasnie taka kolejnosc rezerw w NBP.