  • 1. Data: 2010-08-31 18:30:36
    Temat: tajemnica bankowa w BGŻ
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Ciekawostka: Na wydruku potwierdzenia przelewu wewnętrznego przez eBGŻ
    widnieją pełne dane teleadresowe beneficjenta, pobrane z systemu
    bankowego, niezależnie od tego jakie dane zostały wpisane w formularzu
    przy zlecaniu przelewu.

    Przykład: Masz czyjś (nie wiadomo czyj) numer rachunku w BGŻ. Robisz
    przelew wewnętrzny na 0,01zł, w pole beneficjent wpisujesz "Gajowy
    Marucha". Drukujesz potwierdzenie przelewu i... już wiesz czyj to jest
    rachunek. :-)

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2010-08-31 20:08:04
    Temat: Re: tajemnica bankowa w BGŻ
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Tue, 31 Aug 2010 20:30:36 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > Przykład: Masz czyjś (nie wiadomo czyj) numer rachunku w BGŻ. Robisz
    > przelew wewnętrzny na 0,01zł, w pole beneficjent wpisujesz "Gajowy
    > Marucha".

    Przykład: omyłkowo przelewasz 0,01zł na konto nieznanej osoby. Chcesz te
    pieniądze odzyskać, ale musisz mieć dane adresowe tej osoby by ją o tym
    poinformować. Czy bank może skutecznie uniemożliwić Ci uzyskanie tych
    danych ?

    >Drukujesz potwierdzenie przelewu i... już wiesz czyj to jest
    > rachunek. :-)

    Czyli oszczędzasz sobie i bankowi czasu i pieniędzy.

    --
    Mar.

  • 3. Data: 2010-08-31 20:17:20
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MAR pisze:

> [...]
    > pieniądze odzyskać, ale musisz mieć dane adresowe tej osoby by ją o tym
    > poinformować. Czy bank może skutecznie uniemożliwić Ci uzyskanie tych

    Oczywiście. Te dane stanowią tajemnicę bankową.

    Pomyłkowy przelew reklamuje się w banku, a podstawą do rozpatrzenia
    reklamacji jest niezgodność danych beneficjenta przelewu ze zlecenia z
    rzeczywistym właścicielem rachunku. Aby to sprawdzić bank nie musi (i
    nie może) zleceniodawcy informować o danych teleadresowych rzeczywistego
    odbiorcy - a już zwłaszcza bez jego zgody.

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2010-08-31 20:59:32
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MAR" <M...@s...org> napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]
    > pieniądze odzyskać, ale musisz mieć dane adresowe tej osoby by ją o tym
    > poinformować. Czy bank może skutecznie uniemożliwić Ci uzyskanie tych

    Może, a nawet powinien.

  • 5. Data: 2010-09-01 09:47:51
    Od: luc <b...@g...net>

    On 31 Sie, 20:30, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:
> [...]
    > przelew wewnętrzny na 0,01zł, w pole beneficjent wpisujesz "Gajowy
    > Marucha". Drukujesz potwierdzenie przelewu i... już wiesz czyj to jest

    W Polbanku jest podobnie - trzeba wybrać opcję "Przelew na inny
    rachunek w Polbanku". Rok temu zwracałem znajomej kasę i poznałem w
    ten sposób jej adres zameldowania ;-)
    Przed chwilą sprawdziłem, czy dalej tak to działa - nic się nie
    zmieniło...

    pzdrwm
    luc

    http://skocz.pl/earphorny - co mi w uchu siedzi...