  • 1. Data: 2002-08-05 19:45:53
    Temat: przyjmowanie przelewów a błędne dane
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@s...pl>

    Zrobiłem sobie taki oto eksperyment:

    wysłałem 1 pln z Inteligo do Fortisa, i kolejne 1 pln z Fortisa do
    Inteligo. Dane nadawcy podałem błędne - przelewy były na Jana
    Kowalskiego

    efekt jest taki:
    Koło 19 zadzwonił miły Pan z Inteligo i powiedział że przelew na 1 pln
    dla Jana Kowalskiego wrócił - więc jak widać Fortis przelewu nie
    przyjął
    Natomiast przelew z Forisa do Inteligo doszedł bez problemów

    Więc w moim teście wyszło że 50% banków sprawdza dane. ;)))

    --
    empeg

    {E0A4FD9C-099B-4BD0-81C3-7119CB9DC39D}

  • 2. Data: 2002-08-05 20:04:49
    Temat: Re: przyjmowanie przelewów a błędne dane
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Podsiadło" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    > efekt jest taki:
    > Koło 19 zadzwonił miły Pan z Inteligo i powiedział że przelew na 1 pln
    > dla Jana Kowalskiego wrócił - więc jak widać Fortis przelewu nie
    > przyjął

    Cos jeszcze mowil ;) Szkoda ze nie 0,01 ;)

    > Więc w moim teście wyszło że 50% banków sprawdza dane. ;)))

    Zobacze mBank --> BZWBK ;)

  • 3. Data: 2002-08-11 20:26:11
    Od: j...@p...onet.pl (J.F.)

    On 5 Aug 2002 19:45:53 GMT, Grzegorz Podsiadło wrote:
> [...]
    >Natomiast przelew z Forisa do Inteligo doszedł bez problemów

    >Więc w moim teście wyszło że 50% banków sprawdza dane. ;)))

    A jakie byly numery kont ? Istniejace, poprawne pod wzgledem
    sumy kontrolnej, czy niepoprawne ?

    Bo sprawdzanie tekstu jest zadaniem dosc trudnym.
    Jeden napisze "Kowalski Jarosław", drugi "Jarosław Kowalski",
    trzeci "Kowalski Jaroslaw". A firma pana Kowalskiego
    nazywac sie moze "Kowal", "Kowal sc", "Kowal s.c.",
    "Kowal sc Kowalski, Nowak", etc ...
    Bez czlowieka akceptujacego moze byc dosc trudno, a sama
    akceptacja chyba musi trwac - bank od KIR przelew raczej przyjmie,
    co najwyzej pozniej bedzie anulowal..

    A ty niewykluczone ze przyprawiles kogos o ciezkie klopoty -
    jak to zaksiegowac - darowizna ? A kto podatek zaplaci ? :-)

    J.