  • 1. Data: 2004-01-06 10:17:57
    Temat: przesylka pieniedzy na Ukraine
    Od: Witek <w...@m...md>

    Witam,

    Mysle o przesylce pieniedzy znajomym w Ukrainie. Zadne wielkie sumy, ale
    tak po 10-15 USD co miesiac.

    Kiedys ktos tu proponowal "Karta przedpłacona Maestro" z ING BS, wyslac i
    niech wyplacaja tam.

    Jak bedzie z prowizjami przy wyplacie z Ukrainskich bankomatow? Czy beda
    placic tylko 3%, czy jeszcze jakies oplaty dodatkowe?

    Czy to najlepsze rozwiazanie? A moze sa inne? Bo Western Union chyba
    odpada, co?

    --
    Witek

  • 2. Data: 2004-01-06 10:34:41
    Temat: Re: przesylka pieniedzy na Ukraine
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

> [...]
    >
    > Jak bedzie z prowizjami przy wyplacie z Ukrainskich bankomatow? Czy beda
    > placic tylko 3%, czy jeszcze jakies oplaty dodatkowe?

    To chyba najlepsze rozwiązanie, bo ta karta nie ma stałej minimalnej
    prowizji+% tylko same %. Przy wypłacie małych kwot to ważne.

    > Czy to najlepsze rozwiazanie? A moze sa inne? Bo Western Union chyba
    > odpada, co?

    Zdecydowanie - za drogo.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2004-01-06 10:46:47
    Od: Witek <w...@m...md>

    "Glenn" <g...@g...pl> napisal w

    > To chyba najlepsze rozwiązanie, bo ta karta nie ma stałej minimalnej
    > prowizji+% tylko same %. Przy wypłacie małych kwot to ważne.

    To jeszcze jedno pytanie. Zalezalo by mi by kasa byla wplacana w USD anie w
    hrywnach (UAH). Czy takie cos jest mozliwe?

    --
    Witek

  • 4. Data: 2004-01-06 11:41:20
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > To jeszcze jedno pytanie. Zalezalo by mi by kasa byla wplacana w USD anie
    > hrywnach (UAH). Czy takie cos jest mozliwe?

    Na Ukrainie większość bankomatów wypłaca i w UAH i w USD.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 5. Data: 2004-01-06 13:24:20
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    > To jeszcze jedno pytanie. Zalezalo by mi by kasa byla wplacana w USD anie
    > hrywnach (UAH). Czy takie cos jest mozliwe?

    Zdecydowanie polecam bankomaty PRIVATBANK z możliwością wypłaty UAH, USD lub
    EUR. Proszę unikać bankomatów KredytBanku bo pobierają dodatkową opłatę.

  • 6. Data: 2004-01-06 13:41:24
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Witek"

    > To jeszcze jedno pytanie. Zalezalo by mi by kasa byla wplacana w USD anie w
    > hrywnach (UAH). Czy takie cos jest mozliwe?

    mozliwe to jest ale malo prawdopodobne :-)
    możliwość taka istnieje bo np na Okęciu stał (a moze jeszcze stoi) bankomat BPH
    PBK wypłacał USD i o lotnisku w Turcji czytałem, że tez tak mają.
    Wątpię jednak czy na Ukrainie jest taki bankomat
    *** blad ***

  • 7. Data: 2004-01-06 14:20:29
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

> [...]
    > PBK wypłacał USD i o lotnisku w Turcji czytałem, że tez tak mają.
    > Wątpię jednak czy na Ukrainie jest taki bankomat

    W każdym mieście powiedzmy >2000 mieszkańców znajdzie się taki bankomat. Np.
    w Kowlu stoi przy sklepie fotograficznym na placu przy którym są avto i żd
    waksał. Widziałem takie także w Lwowie, Odessie, Żytomierzu, Kijowie. Jeśli
    chodzi o inne kraje to są w Rosji. Przypuszczam, że może na Białorusi, ale
    bałem się w Mińsku wkładać karty do bankomatu.

    Grzegorz

  • 8. Data: 2004-01-06 14:32:21
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Wątpię jednak czy na Ukrainie jest taki bankomat

    Nie byłeś na Ukrainie najwyraźniej ;-)) Nie tylko są, ale nawet jest ich
    całkiem sporo.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 9. Data: 2004-01-06 15:27:19
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    > W każdym mieście powiedzmy >2000 mieszkańców znajdzie się taki bankomat.

    Miało być >20000, ale w takich może także są.

  • 10. Data: 2004-01-07 08:52:37
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Glenn"

    > Nie byłeś na Ukrainie najwyraźniej ;-)) Nie tylko są, ale nawet jest ich
    > całkiem sporo.

    tak jest - nie byłem.
    A po co im dolary w tych bankomatach - mają jakieś swoje Pewexy gdzie placi sie
    dolarami?
    *** blad ***