  • 1. Data: 2003-02-07 15:20:45
    Temat: przelewy z zagranicy a US ?
    Od: "luzik" <l...@i...pl>

    Czy wszystkie przelewy z zagranicy sa jakos ewidencjonowane
    i Urzad Skarbowy domaga sie pozniej wyjasnienia wzglednie podatku
    od kazdego takiego przelewu?
    Tym bardziej, w przypadku, gdybym np. regularnie, co kilka tygodni dostawal
    przelew z USA
    na kwote ok 2000 $. Czy bank / US sie tym "zainteresuje" ?

    Z tego, co gdzies czytalem, obowiazkowo rejestrowane sa przelewy na kwote
    m.in 10000 Euro i przelewy "podejrzane",
    ale "podejrzane" - a wiec podejrzane w zwiazku z praniem brudnych pieniedzy,
    sa chyba w praktyce jednak wieksze niz. 2000 - 2500 $ co kilka tygodni?

    luzik

  • 2. Data: 2003-02-07 17:14:52
    Temat: Re: przelewy z zagranicy a US ?
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b20img$6ln$1@atlantis.news.tpi.pl, luzik <l...@i...pl>:
> [...]
    > ale "podejrzane" - a wiec podejrzane w zwiazku z praniem brudnych
    > pieniedzy, sa chyba w praktyce jednak wieksze niz. 2000 - 2500 $ co

    Dzis pytalem o to w BZWBK. Pani zadzwonila sie skonsultowac i z duza
    pewnoscia powiedziala, ze przelewy zagraniczne przychodzace nie sa nigdzie
    zglaszane, niezaleznie od kwoty. Krajowe wlasnie 10000 Euro. Ale tylko
    troszke jej wierze ;)

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-02-07 17:42:21
    Od: "ciekawski" <c...@c...ciekawski>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >. Pani ze przelewy zagraniczne przychodzace nie sa nigdzie
    > zglaszane, niezaleznie od kwoty. Krajowe wlasnie 10000 Euro. Ale tylko
    > troszke jej wierze ;)

    IMO byloby to troche dziwne, gdyby bylo w istocie tak jak napisales...

    "ciekawski"

  • 4. Data: 2003-02-07 18:04:37
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b20qvv$q94$1@atlantis.news.tpi.pl, ciekawski
    <c...@c...ciekawski>:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > IMO byloby to troche dziwne, gdyby bylo w istocie tak jak napisales...

    Zgadzam sie z Toba.
    Ale zdarzalo mi sie juz byc zle poinformowanym przez pracowników BZWBK
    (eufemizm roku :)))) ).

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-02-07 19:21:10
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    Użytkownik "luzik" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy wszystkie przelewy z zagranicy sa jakos ewidencjonowane
    > i Urzad Skarbowy domaga sie pozniej wyjasnienia wzglednie podatku

    Nie no nie bioro pod lupe kazdego rachunku :-))
    Jasne jak ktos kreci z podatkami to IMHO moga przeswietlac.
    A na biezaco to zainteresowanie dotyczy glownie "prania brudnych pieniedzy".
    Z tego powodu male transakcje nie sa notowane, o ile nie wystepuja gesto :)
    Natomiast obroty z zagranica interesuja bardzo NBP i praktycznie kazda
    transakcja jest notowana.