  • 1. Data: 2003-02-07 14:48:28
    Temat: [Lukas] Nietrwaly token
    Od: "OlO" <p...@p...com.no_spam>

    Jakiś miesiąc temu wymieniałem w Lukasie token.
    Pracował u mnie niecały rok, ważność miał do 2004,
    nie był trzymany na mrozie, ani na słońcu.
    Objaw: migający cały wyświetlacz.
    Poszedłem do Lukasa, no problem, wymienili mi go od ręki
    na nowy (nie było na nim śladów używania).
    Minął miesiąc i niestety token zdechł - ten sam objaw.
    Poszedłem znów wymienić - znów no problem.
    Czy oni te tokeny jakieś felerne mają, czy co ?
    Przecież token to nie komórka, nie może się zawiesić ;-)
    A generator liczb powinien działać co najmniej do daty
    ważności tokena...
    Czy komuś zdarzyło się coś takiego ?

    OlO

  • 2. Data: 2003-02-08 09:38:52
    Temat: Re: [Lukas] Nietrwaly token
    Od: "Tomasz Usowski" <u...@w...pl>

    > Czy komuś zdarzyło się coś takiego ?

    Pierwszy token dzialal okolo 2 lata. Drugi mam od kilku miesiecy i jest OK.
    TU

  • 3. Data: 2003-02-08 10:05:11
    Od: z...@p...onet.pl

    Ja napotkałem dziś inną niespodziankę: Mimo poprawnego wprowadzania pinu i
    hasła+liczby z tokena system odpowiada, że błędne dane.

    Próba powtórzona dwukrotnie na tym samym koncie - wynik ten sam.

    Podobna próba powtórzona na innym koncie z przynależnymi mu danymi do
    zalogowania daje ten sam wynik - brak dostępu do konta.

    Próba wyjaśnienia w info nie wiele dała, poza radą powtórzenia próby po raz
    trzeci, po odczekaniu pół godzinki. Padła sugestia o wpływie łącz telef. :(
    Czy taki wpływ istotnie mógł mieć miejsce (pytanie do specjalistów w tej
    branży) ?

  • 4. Data: 2003-02-08 10:28:28
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:595a.00000ba3.3e44d654@newsgate.onet.pl, Użytkownik
    <z...@p...onet.pl>:
> [...]

    > po raz trzeci, po odczekaniu pół godzinki. Padła sugestia o wpływie
    > łącz telef. :( Czy taki wpływ istotnie mógł mieć miejsce (pytanie do

    Zdarza sie to dosc czesto nawet, i faktycznie warto odczekac i sprobowac
    ponownie. Oprocz czestych awarii, wplyw rzeczywiscie wydaje sie miec
    zapchanie łacz.

    Sprobuj ew. wpisac serwer icm jako proxy - to czasem pomaga.

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-02-08 11:37:49
    Od: "Gregory BRZESKI" <g...@u...to-takze.webcorp.pl>

    > Próba wyjaśnienia w info nie wiele dała, poza radą powtórzenia próby po
    raz
    > trzeci, po odczekaniu pół godzinki. Padła sugestia o wpływie łącz telef.
    :(
    > Czy taki wpływ istotnie mógł mieć miejsce (pytanie do specjalistów w tej
    > branży) ?

    Nie wiem jakie tokeny wykorzystuje LUKAS jednak jesli to jest token RSA to
    po lewej stronie powinnienes widziesz znikajace kreseczki. Kazda kreska
    oznacza 10 sekund, a wyswietlany kod jest wazny jedynie przez 60 sekund.
    Wiec zanim wpiszesz wyswietlany kod sprawdz czy nie zostalo jedynie 0-1
    kreski, jesli tak to odczekaj chwile na zmiane kodu i dopiero go wpisz. Jest
    mozliwe, ze kod sie zmieni od momentu wpisania do momentu dotarcia do
    systemu.

    Choc z drugiej strony jesli dobrze pamietam to niektore systemy autoryzujace
    pamietaja nie tylko obecny kod ale takze poprzedni (jeden wstecz) co
    umozliwiaja autoryzacje nawet w takich przypadkach.

    Natomist same lacze telefoniczne nie ma zadnego wplywu na calosc transakcji
    dotyczacej autoryzacji, oprocz samego opoznienia w dostarczaniu pakietow
    (mozna jednak to pominac IMHO) spowodowane typem, predkoscia i
    wykorzystaniem lacza.

    Z pozdrowieniami,

    --
    Grzegorz BRZESKI - WEB Corporation Polska

  • 6. Data: 2003-02-08 11:47:02
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    OlO <p...@p...com.no_spam> wrote:

    > Czy oni te tokeny jakieś felerne mają, czy co ?

    A jakie to tokeny? RSA?
    Ja "załatwiłem" 3 tokeny RSA w ciągu roku. Jeden po prostu miał zapalone
    wszystkie "bity" (po kilku miesiącach używania), drugi któregoś dnia
    wyświetlił napis "sd Inc", a trzeciemu po prostu pękł wyświetlacz. Na
    szczęście czwarty (obecny) mam już ok. 1.5 roku i na razie odpukać działa
    bez problemów :)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2003-02-08 11:56:00
    Od: "Gregory BRZESKI" <g...@u...to-takze.webcorp.pl>

> [...]
    > wyświetlił napis "sd Inc", a trzeciemu po prostu pękł wyświetlacz. Na
    > szczęście czwarty (obecny) mam już ok. 1.5 roku i na razie odpukać działa

    Przestales go dawac dziecku do zabawy ? ;-)

    Pozdrowienia,

    --
    Grzegorz BRZESKI - WEB Corporation Polska

  • 8. Data: 2003-02-08 11:58:17
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b22psm$rh1$1@aquarius.webcorp.pl, Gregory BRZESKI
    <g...@u...to-takze.webcorp.pl>:

    > Choc z drugiej strony jesli dobrze pamietam to niektore systemy
    > autoryzujace pamietaja nie tylko obecny kod ale takze poprzedni
    > (jeden wstecz) co umozliwiaja autoryzacje nawet w takich przypadkach.

    Ten pamieta kilka (3 chyba) wstecz i kilka do przodu - bylo tu podawane ile.

> [...]
    > dostarczaniu pakietow (mozna jednak to pominac IMHO) spowodowane
    > typem, predkoscia i wykorzystaniem lacza.

    Pracownik LUkasa twierdzil inaczej i praktyka zdaje sie potwierdzac jego
    slowa.

    --
    Robert

  • 9. Data: 2003-02-08 12:19:26
    Od: "Gregory BRZESKI" <g...@u...to-takze.webcorp.pl>

    > Pracownik LUkasa twierdzil inaczej i praktyka zdaje sie potwierdzac jego
    > slowa.

    IMHO problem jednak lezy gdzies indziej anizeli na samych laczach.

    Z pozdrowieniami,

    --
    Grzegorz BRZESKI - WEB Corporation Polska

  • 10. Data: 2003-02-08 17:10:42
    Od: z...@p...onet.pl

    > ...Padła sugestia o wpływie łącz telef. :(
    > Czy taki wpływ istotnie mógł mieć miejsce (pytanie do specjalistów w tej
    > branży) ?

    Zawiadamiam, że po odczekaniu 6 godzin ponowiliśmy próbę logowania - tym razem
    ze skutkiem pozytywnym :) [wciągu tych 6 godzin nie mogłem się oderwać od
    oglądania pasjonującego widowiska jakim była transmisja z przesłuchania
    Michnika na pos. sejmowej komisji śledczej].

    Dziękuję wszystkim, a szczególnie Robertowi i Gregory za opinie i sugestie dot.
    błędnego zachowania się systemu :)

    Wnioski:
    1. Nadal nie znamy na 100% co rzeczywiście może być przyczyną takich kłopotów :(
    2. Jedynym najprostszym i skutecznym sposobem okazało się ponowienie próby
    logowania po odczekaniu jakiegoś czasu (nie znamy jakiego). Niestety jest to
    sposób nie najlepszy w przypadku, gdy już wykorzystaliśmy 2 próby a trzecia
    grozi nam zblokowaniem kanału (użycie w zastępstwie - kanału IVR nie we
    szystkich przypadkach jest przydatne) oraz wóczas gdy goni nas czas, a nie
    możemy 'dostać się' do rachunku.

    Pozdrawiam,
    zd.