  • 1. Data: 2003-09-13 19:51:23
    Temat: przedpłacona Maestro ING
    Od: "Zowix" <k...@f...polbox.pl>

    Otóż wyjeżdżam na kilkanaście dni za granicę. Gotówki wozić przy sobie nie
    lubie, przynajmniej tej większej. Słyszałem że z Visą Electron różnie tam
    bywa, poza tym przeliczenia na dolary później na złotówki, więc strata może
    być spora. Otóż postanowiłem sprawić sobie kartę przedpłaconą Maestro ING.
    W związku z tym mam kilka pytań.
    1. Czy kupując taką kartę, podpisuje się jakąś umowę?
    2. Czy zaraz po zakupie pieniądze, które wpłaciłem w okienku banku są
    dostępne, czy też trzeba odczekać jakiś czas?
    3. Teraz pytanko odnośnie zasilenia takiej karty. Pytam się, ponieważ od
    pracowników banku uzyskałem dwie sprzeczne odpowiedzi. Czy "zasilenie karty"
    zawsze kosztuje 5 zł, czy tylko zasilenie poprzez wpłatę w okienku banku?
    4. I takie pytanko na koniec. Czy po upływie terminu ważności karty mogę ją
    sobie zachować na pamiątkę :) To znaczy, powiedzmy po upływie terminu
    ważności zostało mi 20 zł. Idę do kasy ING i rozładowuję kartę (oczywiście
    płacąc prowizję), rozumiem, że wtedy rachunek do karty jest zamykany, i czy
    tym momencie kartę muszę zwrócić, czy mogę sobie zachować?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2003-09-13 19:57:28
    Temat: Re: przedpłacona Maestro ING
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Zowix" <k...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy kupując taką kartę, podpisuje się jakąś umowę?

    Co oddział to obyczaj. :-)

    Chyba, że już ustalili spójną wersję. Ostatnio zeznawali, że do
    personalizowanej umowa jest potrzebna, do tej bez nazwiska nie.

    > 2. Czy zaraz po zakupie pieniądze, które wpłaciłem w okienku banku są
    > dostępne, czy też trzeba odczekać jakiś czas?

    Pełen on-line.

> [...]
    karty"
    > zawsze kosztuje 5 zł, czy tylko zasilenie poprzez wpłatę w okienku banku?

    Zgodnie z TOiP zasilenie w okienku kosztuje 5 PLN.

    > 4. I takie pytanko na koniec. Czy po upływie terminu ważności karty mogę

    > sobie zachować na pamiątkę :)

    Tak.

> [...]
    czy
    > tym momencie kartę muszę zwrócić, czy mogę sobie zachować?

    Rachunek karty to może i zostanie, nawet nie wiem. Przynajmniej ja ciągle
    mam rachunek do karty nieważnej już od wielu miesięcy.

    Poza tym nie lepiej przelać tak, aby była wielokrotność 10 PLN i wypłacić
    całość przed terminem ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 3. Data: 2003-09-14 07:20:08
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

> [...]
    > lubie, przynajmniej tej większej. Słyszałem że z Visą Electron różnie tam
    > bywa, poza tym przeliczenia na dolary później na złotówki, więc strata

    Z tymi przeliczeniami to na ogol bajki. Zalezy jaki bank.

    > Otóż postanowiłem sprawić sobie kartę przedpłaconą Maestro ING.

    Niezly pomysl. Jesli masz jeszcze kilkanascie dni do wyjazdu to sprobuj
    zalatwic sobie personalizowana (teoretycznie 14 dni, u mnie 20...)
    Zwykla jest z natury bezimienna i moze sie trafic, ze przy platnosci w
    sklepie ktos sie doczepi, choc ja nie slyszalem o takim przypadku.

> [...]

    > 2. Czy zaraz po zakupie pieniądze, które wpłaciłem w okienku banku są
    > dostępne, czy też trzeba odczekać jakiś czas?

    Od razu

> [...]
    karty"
    > zawsze kosztuje 5 zł, czy tylko zasilenie poprzez wpłatę w okienku banku?

    Zasilenie przelewem bezplatne.
    Zasilenie w kasie platne

    > 4. I takie pytanko na koniec. Czy po upływie terminu ważności karty mogę

    > sobie zachować na pamiątkę :)

    Tak

> [...]
    czy
    > w tym momencie kartę muszę zwrócić, czy mogę sobie zachować?

    Albo wyplacasz z bankomatu calosc, po ewentualnym uzupelnieniu salda do
    wielokrotnosci 10 lub 20zl.

    --
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2003-09-14 08:30:15
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Jest wiele rodzajów kart przedpłaconych ING. Są prywatne i firmowe (m.in.
    Karta Podróżnika, Delegacyjna, Podarunkowa itp). Ja miałem specjalną Kartę
    PANI rozdawaną bezpłatnie gdzieś od marca 2003, ale zapomniałem PINu i teraz
    sobie leży w charakterze pamiątki (panie powiedziały mi, że w Kielcach są
    tylko dwie takie karty). Niestety nie ma dostępu do tej karty przez
    Internet, chyba, że masz Konto z Lwem. Podobno wypłaty z bankomatów są
    tańsze, jeśli jest to bankomat grupy ING. Aha karta bezimienna kosztuje
    chyba 9 zł, a z imieniem i nazwiskiem aż 15 zł i jest ważna 2 lata.

  • 5. Data: 2003-09-14 12:11:41
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

    Użytkownik "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Podobno wypłaty z bankomatów są
    > tańsze, jeśli jest to bankomat grupy ING.

    Sa tansze, czyli darmowe (w kraju)

    > Aha karta bezimienna kosztuje
    > chyba 9 zł, a z imieniem i nazwiskiem aż 15 zł i jest ważna 2 lata.

    Nieprawda. Imienna tez jest wazna ok. roku (moja kupiona 05.2003 jest wazna
    do 07.2004, byly tez z data wanosci 9 miesiecy...)
    Okolo, bo to sa personalizowane karty bezimienne, a to znaczy, ze jest wazna
    tyle samo.
    Po prostu biora karte bezimienna i nadrukowuja nazwisko uzytkownika.

    --
    Pozdrowienia