  • 1. Data: 2007-11-06 12:00:11
    Temat: problem z numerem SWIFT
    Od: "LemonR" <l...@g...pl>

    Witam serdecznie.
    Mam następujący problem.
    Zakupiłem kilka rzeczy w sklepie tigerdirect.com w USA.
    Forma zapłaty to wire transfer - wszystkie dane otrzymałem. Ale robiąc
    przelew otrzymuję komunikat, że bank nie został odnaleziony. Nr SWIFT który
    otrzymałem (PNBPUS33) jest chyba nie kompletny bo wskazuje na kilka
    oddziałów banku ale nie ten właściwy.
    Do sklepu pisałem oczywiście bez odzewu w związku z tym już mi nie zależy na
    tym sklepie ale bardzo mnie ciekawi ta sytuacja.
    Tak wyglądają dane do przelewu które otrzymałem:

    WACHOVIA BANK, NA
    200 S. BISCAYNE BLVD. 15TH FLOOR
    MIAMI, FLORIDA 33131

    ABA#: 063000021

    ACCOUNT #: 2000023589030

    FOR BENEFIT: TIGER DIRECT INC

    REFERENCE: I9848822

    INTERNATIONAL WIRE SWIFT# PNBPUS33 (International Customers Only)

    Ma ktoś jakieś pomysły?
    z góry dzięki
    LemonR

  • 2. Data: 2007-11-06 13:40:36
    Temat: Re: problem z numerem SWIFT
    Od: "jkolinna" <k...@w...plNOSPAM>

    Użytkownik "LemonR" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie.
    > Mam następujący problem.
    > Zakupiłem kilka rzeczy w sklepie tigerdirect.com w USA.

    To bank nigeryjski

    jk

  • 3. Data: 2007-11-06 14:47:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    LemonR wrote:
> [...]
    > oddziałów banku ale nie ten wła?ciwy.
    > Do sklepu pisałem oczywi?cie bez odzewu w zwišzku z tym już mi nie zależy na
    > tym sklepie ale bardzo mnie ciekawi ta sytuacja.
    > Tak wyglšdajš dane do przelewu które otrzymałem:
    >
    > WACHOVIA BANK, NA
    > 200 S. BISCAYNE BLVD. 15TH FLOOR
    > MIAMI, FLORIDA 33131
    >
    > ABA#: 063000021
    >
    > ACCOUNT #: 2000023589030
    >
    > FOR BENEFIT: TIGER DIRECT INC
    >
    > REFERENCE: I9848822
    >
    > INTERNATIONAL WIRE SWIFT# PNBPUS33 (International Customers Only)

    Ja ci gratuluje. Oni cie ze skóry obedrą za opublikowanie ich numeru konta.
    Po za tym jest to przestępstwo federalne za które grozi kilka lat odsiadki

  • 4. Data: 2007-11-06 16:33:14
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    witek pisze:
    > Ja ci gratuluje. Oni cie ze skóry obedrą za opublikowanie ich numeru konta.
    > Po za tym jest to przestępstwo federalne za które grozi kilka lat odsiadki

    A co boja sie ze ktos im lapowke przeleje ?

  • 5. Data: 2007-11-06 17:00:50
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <fgq50f$oht$1@news.dialog.net.pl>, drak99@NO_SPAM.gmail.com
    says...

    > A co boja sie ze ktos im lapowke przeleje ?

    Nie..... tylko, ze w Stanach bardziej jest popularne pobranie z konta
    (cos w rodzaju polecenia zaplaty) niz przelewy (praktycznie w formie
    taka jak w Polsce nie istnieje ..... jest ACH albo wire ..... ale to jak
    nasz SORBnet). W zwiazku z takim modelem nasilily sie w Stanach
    przestepstwa. Wystraczy znac cyjs numer konta by np. wydrukowac czek i
    go zrealizowac.

    Jesli chodzi o to, ze podanie publicznie czyjegos numeru konta jest w
    Stanach przestepstwem federalnym, to nie jestem do konca o tym
    przekonany. Przynajmniej nigdy nie spotkalem sie z ta sytuacja

    AP

  • 6. Data: 2007-11-06 17:12:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    AP wrote:

> [...]
    > nasz SORBnet). W zwiazku z takim modelem nasilily sie w Stanach
    > przestepstwa. Wystraczy znac cyjs numer konta by np. wydrukowac czek i

    Co do wydrukowania czeku i realizacji u nas jest podobnie. Znając numer
    konta możesz namalować czek na dowolnej kartce papieru. Problem w tym że u
    nas już chyba nikt czeków nie akceptuje (z wyjątkiem banków, które jednak
    sprawdziłyby czy ten podpis nie jest przypadkiem podrobiony)

    p. m.

  • 7. Data: 2007-11-06 18:09:04
    Od: - <...@...a>

    Dnia Tue, 06 Nov 2007 08:47:05 -0600, witek napisał(a):

    > Ja ci gratuluje. Oni cie ze skóry obedrą za opublikowanie ich numeru konta.
    > Po za tym jest to przestępstwo federalne za które grozi kilka lat odsiadki

    W Polsce? Czy może robiąc absolutnie cokolwiek zastanawiasz się, czy
    przypadkiem nie łamiesz prawa obowiązującego w USA, Rosji czy Burkina Faso?

  • 8. Data: 2007-11-06 20:07:13
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Piotrze!

    We wtorek, 6 listopada 2007, o godz. 17:33:14, napisałeś na temat: "problem
    z numerem SWIFT"
    Piotr Wojcicki drak99@NO_SPAM.gmail.com, news:fgq50f$oht$1@news.dialog.net.pl

    Podany tu nr konta jest dostępny na https://www.tigerdirect.com
    podczas wyboru zapłaty 'wire transfer'.

    > A co boja sie ze ktos im lapowke przeleje ?

    Z http://www.ssp-dc.org/ssp-wiki/wiki.pl?Banki

    Pierwszą sprawą jest, że nasz numer konta (!) powinien być trzymany w
    tajemnicy. Osoba mająca numer konta może np. obciążyć nasze konto, aby
    zapłacić swój rachunek za gaz przy pomocy tzw. płatności przez telefon
    (polega ona na tym, że podaje się tylko numer banku i konta, co powoduje
    wystawienie ważnego czeku bez podpisu tylko z adnotacją, że transakcja
    została autoryzowana ustnie -- oczywiście nie było sprawdzania tożsamości
    osoby dzwoniącej ...) Znając rachunek konta nieuczciwe firmy mogą nam
    wyczyścić konto przy pomocy tzw. "direct debit" czyli polecenia zapłaty, dla
    którego nie jest wymagana nasza autoryzacja.

    Niestety, utrzymywanie naszego numeru konta w tajemnicy jest mocno
    utrudnione np. przez fakt, że znajduje się on na każdym czeku, który
    wypisujemy ...

    --
    Hej!

    - Świnie ryły ziemię, bo Ślimak nie miał czasu. -

  • 9. Data: 2007-11-06 21:09:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Wojcicki wrote:

    > A co boja sie ze ktos im lapowke przeleje ?

    Mająć numer konta łatwiej zlecić z niego wypłatę niż coś na niego wpłacić

  • 10. Data: 2007-11-06 21:10:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AP wrote:

    > Jesli chodzi o to, ze podanie publicznie czyjegos numeru konta jest w
    > Stanach przestepstwem federalnym, to nie jestem do konca o tym
    > przekonany. Przynajmniej nigdy nie spotkalem sie z ta sytuacja

    A ja jestem, ale akurat nie chce mi się teraz po raz drugi szukać gdzie
    to było.