  • 1. Data: 2002-10-07 11:21:23
    Temat: prenumerata: Lukas KK chargeback
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Przedluzalem prenumerate Newsweek International (angielski) w f-mie
    Kurierserwis, podalem numer KK Lukasa na standardowym formularzu zamowienia
    (zwykłą pocztą). Potem przyszła korespondencja informująca, że ta f-ma juz
    sie nie zajmuje prenumeratą, tylko nowa, Europress. Ten firmie zapłaciłem
    przelewem 220zł.
    Teraz okazuje się, że dodatkowo Newsweek International Mail Order obciażył
    kartę na 34,50 GBP, czyli jakos wzięli tamto info.

    Jak reklamować taką podwójną płatność?
    Czy zwrócić się do Lukasa o chargeback tych 34,50 GBP?
    Jeśli Lukad uzna reklamację za bezzasadną (po otrzymaniu formularza), bo tam
    było zezwolenie na obciążenie, to czy grozi jakaś opłata za nieuzasadnioną
    reklamację?

  • 2. Data: 2002-10-07 12:36:47
    Temat: Re: prenumerata: Lukas KK chargeback
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert" <
> [...]
    > Teraz okazuje się, że dodatkowo Newsweek International Mail Order obciażył
    > kartę na 34,50 GBP, czyli jakos wzięli tamto info.

    a nie prosciej bedzie zawiadomic ich zeby zaliczyli ci prenumerate na 2 lata
    ;-))
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-10-07 12:42:33
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    blad wrote:

    > a nie prosciej bedzie zawiadomic ich zeby zaliczyli ci prenumerate na
    > 2 lata ;-))

    Nie chce na 2 lata, poza tym jak bym chcial, to prenumerata na 2 lata jest
    tansza niz 2 x 1 rok.

  • 4. Data: 2002-10-09 10:39:09
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Robert (znaczy ja) wrote:
> [...]
    > Jeśli Lukad uzna reklamację za bezzasadną (po otrzymaniu formularza),
    > bo tam było zezwolenie na obciążenie, to czy grozi jakaś opłata za

    Coś nikt mi nie chce doradzić w tej sprawie :(

    To może zapytam tak jeszcze:
    Czy jeśli podpisałem zgodę na obciążenie kwotą 220 PLN a jest obciążenie na
    34,50 GBP (przeliczone przez bank na 231 PLN), to Lukas uzna reklamację
    transakcji, bo nie autoryzowałem obciążenia w funtach?
    Czy mogę poprosić o chargeback od razu? Ma ktoś doświadczenia?

  • 5. Data: 2002-10-09 11:48:09
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Imo składasz reklamacje w firmie, która podwójnie Cię obciążyła.
    Możesz skorzystać z pomocy Lukasa- tylko nie Lukaslinii, a konkretnie proś z obsługą
    kart
    kredytowych. na Lukaslinii dowiesz się, że nie przyjmują żadnych reklamacji
    dotyczących
    kk. ;-(((
    Grzegorz

  • 6. Data: 2002-10-09 11:57:00
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Grzegorz wrote:
    > Imo składasz reklamacje w firmie, która podwójnie Cię obciążyła.

    Tylko że nie mam jej danych. Formularz wysłany był do polskiej firmy
    zajmującej się dystrybucją prenumeraty, która przestała (chyba) istnieć i
    przekazała chyba numer karty do UK.
    Na wyciągu KK mam tylko napisane "Newsweek International Mail Order" i
    obciążenie w funtach brytyjskich. Czy Lukaslinia (lub obsługa kart
    kredytowych, jak radzisz) będzie miała jakieś dane tego podmiotu
    obciążającego?

  • 7. Data: 2002-10-09 12:37:59
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Grzegorz napisał(a):

> [...]
    obsługą kart
    > kredytowych. na Lukaslinii dowiesz się, że nie przyjmują żadnych reklamacji
    wtedy wystarczy przeczytac im odpowiedni paragraf z regulaminu karty i
    reklamacje przyjmuja
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 8. Data: 2002-10-09 12:45:37
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    RobertS wrote:

    > wtedy wystarczy przeczytac im odpowiedni paragraf z regulaminu karty i
    > reklamacje przyjmuja

    par. 32, pkt. 1

    W kwestii nieuzasadnionej reklamacji:
    TOiP dla KK podaje opłatę 25zł za rozpatrzenie nieuzasadnionej reklamacji
    Czy jeśli był podpis wyrażający zgodę na obciążenie konkretną kwoty 220 PLN,
    a nastąpiło obciążenie na zbliżoną kwotę w walucie obcej (34,50GBP), to
    jakie jest ryzyko w Waszej ocenie, że może to być potraktowane jako
    nieuzasadniona reklamacja?

  • 9. Data: 2002-10-09 17:13:57
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko że nie mam jej danych. Formularz wysłany był do polskiej firmy
    > zajmującej się dystrybucją prenumeraty, która przestała (chyba) istnieć i
    > przekazała chyba numer karty do UK.

    Nie musisz miec. Skladasz reklamacje w banku opisujac cala sytuacje. Lukas
    przekaze sprawe do BZWBK, a oni dalej. Pieniadze pewnie zwroca dopiero po
    kilku m-cach. Mozesz sprobowac to przyspieszyc kierujac sprawe do Arbitra
    Bankowego [dopiero po 30 dniach].

    Maciej

  • 10. Data: 2002-10-09 22:45:38
    Od: s...@p...onet.pl

    Cześć,

    Po pierwsze już dawno nie ma kary za nieuzasadnioną reklamację w TOiP.

    Po drugie możesz spokojnie złożyc reklamację w LukasLinii, wystarczą dane z
    wyciągu + nazwa posrednika którego znasz i Newsweeka.

    Ale najlepiej złożyc reklamację u źródła, ponieważ tak będzie o wiele szybciej.
    Na reklamację złożoną w banku będziesz czekać ok.1 miesiąca czasu.

    cześć