  • 1. Data: 2002-05-20 11:26:59
    Temat: podatek od Belki a zwrot z US
    Od: G...@i...pl (Grzegorz Marcinkowski)

    Czesc,

    moze troche OT, ale wiaze sie to z bankami.
    Jak wyglada sprawa podatku o zyskow z lokat, a zwrotem z urzedu
    skarbowego. Skoro zysk z lokaty to moj przychod i place podatek, to
    skoro mam odliczenia, to powinni mi oddac! Tak czy nie.

    Zna ktos dalszy ciag? Czy dostane z banku rozliczenie roczne?

    Grzesiek

    p.s. prosilbym takze na priv (usun USUN w adresie)

  • 2. Data: 2002-05-20 11:46:13
    Temat: Re: podatek od Belki a zwrot z US
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Grzegorz Marcinkowski wrote:

> [...]
    > skarbowego. Skoro zysk z lokaty to moj przychod i place podatek, to
    > skoro mam odliczenia, to powinni mi oddac! Tak czy nie.

    Weiss w Radiu Z kiedys sie tym zajmowal, odpowiedz brzmi: nie

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 3. Data: 2002-05-20 13:02:54
    Od: "mk" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > skoro mam odliczenia, to powinni mi oddac! Tak czy nie.
    >
    > Zna ktos dalszy ciag? Czy dostane z banku rozliczenie roczne?

    Idąc dalej tym tropem płacę VAT kupując chleb i mleko, mam odliczenia
    więc powinni mi zwrócić, czy dostanę rozliczenie pobranych kwot ze
    spożywczego za rogiem?

    A tak poważnie, to konstrukcja belkowego jest całkowicie niezależna od
    dochodowego, dlatego nie łączy się się obu źrodeł dochodów w zeznaniu
    rocznym.

  • 4. Data: 2002-05-20 15:40:32
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > A tak poważnie, to konstrukcja belkowego jest całkowicie niezależna od
    > dochodowego, dlatego nie łączy się się obu źrodeł dochodów w zeznaniu
    > rocznym.

    Tak bardzo niezalezna, ze przepisy dotyczace tego podatku sa w tej samej
    ustawie - "pdof" :-))
    pzd

  • 5. Data: 2002-05-20 16:16:17
    Od: "siepacz" <o...@p...onet.pl>

    > Tak bardzo niezalezna, ze przepisy dotyczace tego podatku sa w tej samej
    > ustawie - "pdof" :-))
    > pzd

    proponuję poczytać co to jest ryczałt i jakie zasady nim rządzą

  • 6. Data: 2002-05-20 16:39:25
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > proponuję poczytać co to jest ryczałt i jakie zasady nim rządzą

    Ja doskonale wiem... a ta propozycje przedstaw lepiej naszym "geniuszom" na
    Wiesjskiej, co by tyle "hitow" ustawodawczych nie produkowali :-))
    Spokojnie :-)) mialo byc "niezalezna" :-))

  • 7. Data: 2002-05-20 17:30:32
    Od: "siepacz" <o...@p...onet.pl>

    > Ja doskonale wiem... a ta propozycje przedstaw lepiej naszym "geniuszom"
    na
    > Wiesjskiej, co by tyle "hitow" ustawodawczych nie produkowali :-))
    > Spokojnie :-)) mialo byc "niezalezna" :-))

    sorry ale nie za bardzo rozumiem... podatek dochodowy od osób fizycznych
    uregulowany jest w UPDOF? jest.
    ryczałt jest formą podatku dochodowego? jest. podatek od zysków z
    oszczędności jest ryczałtem? jest. może być w UPDOF? może.
    zaraz podniosą się głosy, że przecież karta podatkowa i ryczałt
    ewidencjonowany są w innej ustawie ale to wynika jedynie z ich obszerności,
    która spowodowałaby powstanie ustawy-giganta o podatku dochodowym od osób
    fizycznych.
    tak więc nie ma żadnych przeszkód, żeby prostsze formy ryczałtu były
    uregulowane wprost w UPDOF a nie w odrębnych ustawach.
    nie wyobrażam sobie ustawy o zryczałtowanym podatku od sprzedaży mieszkań;
    ustawy o zryczałtowanym podatku od dywidend; ustawy o zryczałtowanym podatku
    od dochodów z nie ujawnionych źródeł przychodów itp.

    pozdrav
    siepacz

  • 8. Data: 2002-05-21 12:54:17
    Od: "mk" <m...@p...onet.pl>

    > Tak bardzo niezalezna, ze przepisy dotyczace tego podatku sa w tej samej
    > ustawie - "pdof" :-))
    > pzd
    To nie ma żadnego znaczenia.
    pzdr
    --
    Marcin
    GG# 13349

  • 9. Data: 2002-05-22 22:16:20
    Od: G...@i...pl (Grzegorz Marcinkowski)

    wiecie co? Moze lepiej tego wogole nie ruszac, bo jeszcze niedlugo
    beda kazali placic na ZUS i Kase Chorych. (:-<<<

    G.