  • 11. Data: 2003-01-20 21:00:48
    Temat: Re: podatek belkowy od zysku przy konwersji w TFI
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:1653.00000518.3e2c602f@newsgate.onet.pl, Użytkownik
    <z...@p...onet.pl>:

    > Zdaje się ktoś tu pisał, że to jest na razie nie możliwe.

    Nie tylko możliwe, ale nawet pracownik Union Investment sam zachęcał mnie do
    takiego rozwiązania.

    Może niektóre TFI nie mają takich możliwości.

    --
    Robert

  • 12. Data: 2003-01-20 21:03:44
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl>

    > Zdaje się ktoś tu pisał, że to jest na razie nie możliwe.

    W TFI ING nie chcieli mi otworzyć drugiego rejestru.
    W GTFI tylko pytałem, ale nie widzieli przeszkód.
    Zależy od towarzystwa.

    Bogdan B.

  • 13. Data: 2003-01-20 21:10:43
    Od: Michał Rolka <m...@n...homeip.net>

    Bogdan B. wrote:

    > W GTFI tylko pytałem, ale nie widzieli przeszkód.

    W GTFI mam dwa rejestry OS - właściwie przez przypadek. Straciłem
    połączenie z serwerem podczas wysyłania formularza i nie mogłem się
    ponownie połączyć. Spróbowałem po paru dniach, tym razem bez przeszkód,
    a po pierwszym zalogowaniu okazało się, że mam dwa rejestry, z tym, że
    środki wpłynęły na ten drugi.

    Michał

  • 14. Data: 2003-01-20 21:44:13
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości
    > nabytymi
    > 30.11.2001
    >
    > Skąd taka informacja? Przerobiłeś to w praktyce?
    > Pamiętam co się pisało pod koniec 2001 - w przypadku gdy nie ma możliwości
    > identyfikacji która jednostka jest umarzana, dopuszczalna prawnie jest
    > zasada LIFO (a nie FIFO). Pierwsze umarza się ostatnio nabyte.
    > Pamiętam też że TFI gremialnie stwierdziły że możliwości identyfikacji nie
    > mają i będą stosować LIFO. Nie z dobrego serca ma się rozumieć ale żeby
    > zatrzymać klientów.

    Ustawa belki, jest zapis dokładnie taki - FIFO. Wybacz, ale nie mam w tej
    chwili czasu szukać konkretnych paragrafów.
    W praktyce w PKO/CS i GTFI mam osobne rejestry.

    zdrófka,
    TomekD

  • 15. Data: 2003-01-20 21:58:52
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "TomekD"

    > Ustawa belki, jest zapis dokładnie taki - FIFO. Wybacz, ale nie mam w tej
    > chwili czasu szukać konkretnych paragrafów.

    Ponieważ mnie się też nie chce szukać, a nikt nie chce nas oświecić - chyba
    obaj zostaniemy przy swoim zdaniu.

    Bogdan B.

  • 16. Data: 2003-01-20 22:23:21
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b0hre3$enm$1@news.tpi.pl, Bogdan B. <b...@h...pl>:
    > Użytkownik "TomekD"

    > Ponieważ mnie się też nie chce szukać, a nikt nie chce nas oświecić -
    > chyba obaj zostaniemy przy swoim zdaniu.

    Tez mi sie nie chce szukać ustawy (choć mam ją gdzieś na dysku ;)), ale tu
    jest fragment poprawki do ustawy:

    c) po ust. 1a dodaje sie ust. 1b i 1c w brzmieniu:
    1c. Jezeli nie jest mozliwa identyfikacja umarzanych jednostek
    uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych, umarzanych albo
    wykupywanych certyfikatów inwestycyjnych w tych funduszach lub w
    inny sposób unicestwianych tytulów udzialu w funduszach
    kapitalowych, przyjmuje sie, ze kolejno sa to odpowiednio
    jednostki, certyfikaty lub tytuly poczawszy od nabytych przez podatnika
    najwczesniej (FIFO).

    --
    Robert

  • 17. Data: 2003-01-20 23:23:35
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Robert"

> [...]
    > kapitalowych, przyjmuje sie, ze kolejno sa to odpowiednio
    > jednostki, certyfikaty lub tytuly poczawszy od nabytych przez podatnika

    Dzięki, jednak doznałem oświecenia ;-)
    Co nie zmienia faktu, że jest to przykra poprawka.