  • 11. Data: 2003-11-27 09:44:08
    Temat: Re: pekao24 - nieladne postepowanie z klientem banku[dlugawe]
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "evelyna" <e...@r...fm> napisał w wiadomości
    news:bq4gfc$gb5$1@skipper.rmf.pl...

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A bedziesz moim adwokatem (z urzedu :-), bo na prywatnych mnie nie stac -
    > wlasnie kupilam mieszkanie)?
    >
    > BTW, kiedys w telewizorze widzialam rozmowe z kobieta, ktora byla
    > przedstawicielem urzedu, do ktorego mozna bylo skladac skargi na naduzycia
    > bankow. Ktos moze mi podpowiedziec jak ten urzad sie nazywa ?
    >
    > Adam - dzieki
    > pozdrawiam
    > ewelina

    Bankowy Arbitraż Konsumencki

    Pozdrawiam
    Karolina

  • 12. Data: 2003-11-27 10:52:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003 10:34:36 +0100, "evelyna" <e...@r...fm> wrote:

    >A bedziesz moim adwokatem (z urzedu :-), bo na prywatnych mnie nie stac -
    >wlasnie kupilam mieszkanie)?

    A po co Ci adwokat?

    >BTW, kiedys w telewizorze widzialam rozmowe z kobieta, ktora byla
    >przedstawicielem urzedu, do ktorego mozna bylo skladac skargi na naduzycia
    >bankow. Ktos moze mi podpowiedziec jak ten urzad sie nazywa ?

    Arbiter bankowy.

    --
    ___________ (R)

  • 13. Data: 2003-11-27 11:10:13
    Od: "evelyna" <e...@r...fm>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> napisał w wiadomości
    > On Thu, 27 Nov 2003 10:34:36 +0100, "evelyna" <e...@r...fm> wrote:
    > Arbiter bankowy.

    Mucios gracjas Tobie i Karolci

    ewelina

  • 14. Data: 2003-11-27 14:22:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003 12:10:13 +0100, "evelyna" <e...@r...fm> wrote:

    >Mucios gracjas Tobie i Karolci

    Pamiętaj wszak, że Arbiter ma ograniczony zasięg.
    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2003-11-28 10:11:53
    Od: "evelyna" <e...@r...fm>

    > Pamiętaj wszak, że Arbiter ma ograniczony zasięg.

    Nie wiedzialam o tym. Mimo wszystko sproboje.
    Wytoczyc proces nie jest trudno, klopot jest gdy sie go nie wygra, a z kasa
    u mnie (przez ten ...pip... Pekao s.a.)
    kruchawo :-(

    dzieki serdeczne
    pozdrawiam
    E.

  • 16. Data: 2003-11-28 23:06:44
    Od: "Tomasz Blicharz" <t...@s...elartnet.pl>

    : Wytoczyc proces nie jest trudno, klopot jest gdy sie go nie wygra, a z
    kasa
    : u mnie (przez ten ...pip... Pekao s.a.)
    : kruchawo :-(

    Przecież nie masz konta w Pekao S.A. - to wszystko spotkało "znajomą Ci
    osobę" ...

    pozdrawiam

    Tomek B.

  • 17. Data: 2003-11-30 07:30:30
    Od: j...@o...pl

> [...]
    > kwoty kredytu Nastepnego dnia po
    > zlozeniu wypowiedzenia okazalo sie, ze pekao24, nie informujac(!) zamknelo
    > linie kredytowa uniemozliwiajac korzystanie z  funkcjonujacego w koncu
    > jeszcze konta.
    > W umowie z pekao24 wyraznie jest napisane ze procedura zamkniecia linii
    > kredytowej odbywa sie natychmiastowo tylko w przypadku _odstapienia_ od
    > umowy, a odstapic mozna jedynie w terminie 3 dni od jej zawarcia.
    > Potem umowe mozna tylko wypowiedziec z 30 dniowym okresem wypowiedzenia! Nie
    > ma mowy o tym, ze konto jest blokowane natychmiast po zlozeniu

    Witam,
    Składając dyspozycję zamknięcia rachunku, zgodnie z regulaminem (nie mam tam
    konta) bank zastosował procedurę zgodną z prawem bankowym. Pekao24 nie musi
    informować. Wszystko ta osoba dostała na piśmie podpisując umowę w regulaminie
    prowadzenia konta. Ta osoba chyba nie bardzo doczytała regulamin - błąd! W 30
    dniowym okresie wypowiedzenia bank blokuje środki znajdujące się na koncie. Nie
    zamyka konta. Zwykle przelewa takie środki na nieoprocentowany rachunek
    przejściowy. Cel - realizacja odroczonych płatności np. kartowych, itd.
    Standardowa procedura. Znajdziesz pewnie zapisy w regulaminie prowadzonego
    rachunku, jak i w prawie bankowym, na podstawie którego skonstruowano regulamin
    prowadzonego konta. Więc proces jest z góry przegrany. Niezły ubaw musiała mieć
    telefonistka obsługująca infolinię. Pewnie myślała: czytać nie umie, albo nie
    rozumie co jest napisane w regulaminie. Niestety, zgodnie z procedurami banku
    wszystko jest O.K.
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 18. Data: 2003-11-30 09:37:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On 30 Nov 2003 08:30:30 +0100, j...@o...pl wrote:

    >Witam,
    >Składając dyspozycję zamknięcia rachunku, zgodnie z regulaminem (nie mam tam
    >konta) bank zastosował procedurę zgodną z prawem bankowym.

    Który niby atrykuł to reguluje.

    >Pekao24 nie musi
    >informować.
    Musi.

> [...]
    >rozumie co jest napisane w regulaminie. Niestety, zgodnie z procedurami banku

    Procedury banku meżna wsadzić w d... jesli nie są dołączone jako
    integralna część umowy.
    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2003-11-30 11:36:50
    Od: j...@o...pl

    > Który niby atrykuł to reguluje.

    Nie jestem prawnikiem. Ale..
    Art. 54. 1. Otwarcie rachunku bankowego następuje przez zawarcie z bankiem
    umowy na piśmie.
    2. Umowa rachunku bankowego powinna określać w szczególności:
    10) tryb i warunki dokonywania zmian umowy,
    sposób i termin wypowiedzenia lub rozwiązania umowy rachunku
    Art. 75. 1. W razie stwierdzenia przez bank kredytujący, że warunki udzielenia
    kredytu nie zostały dotrzymane, lub w razie zagrożenia terminowej spłaty
    kredytu z powodu złego stanu majątkowego kredytobiorcy, bank może:
    1) wypowiedzieć umowę kredytu w całości lub w części,
    Okres wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, wynosi 30 dni, a w razie
    zagrożenia upadłością kredytobiorcy - 7 dni, o ile umowa kredytu nie przewiduje
    okresu dłuższego.
    Art. 109. 1. Bank w zakresie swojej działalności może wydawać ogólne warunki
    umów lub regulaminy określające:
    warunki otwierania i prowadzenia rachunków bankowych,

    POzdrawiam,
    Jacek

  • 20. Data: 2003-11-30 13:08:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On 30 Nov 2003 12:36:50 +0100, j...@o...pl wrote:

> [...]
    >umów lub regulaminy określające:
    >warunki otwierania i prowadzenia rachunków bankowych,

    No i? Gdzie tu jakakolwiek wzmianka o blokowaniu etc?
    --