  • 11. Data: 2002-06-27 19:53:28
    Temat: Re: paczka z USA do Polski (OT)
    Od: "Rafal" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Alexx" <h...@p...onet.pll> napisał w wiadomości
    news:affnc0$ccv$1@news.tpi.pl...
    > Ja kiedys kupilem w stanach towaru o wadze 12 kg i statkiem plynal blisko
    2
    > miesiace do kraju...

    Hehe troche dlugo, zwykle kontenerowiec Atlantyk pokonuje w 8-9 dni ;)

  • 12. Data: 2002-06-27 20:28:33
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > Ja kiedys kupilem w stanach towaru o wadze 12 kg i statkiem plynal blisko
    2
    > miesiace do kraju...
    > i cla na szczescie tez nie doliczyli mimo ze bylo to 200 takich samych
    > egzemplarzy gazet :)

    Hmmm, tak z ciekawosci, co to byla za gazeta? ;-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 13. Data: 2002-06-28 07:21:27
    Od: Asia Jedrychowska <a...@a...net>

    Rad'ek <a...@p...fm> wrote:

    > to moze stac na cle.
    > przy kupowaniu plyt dvd za wielka woda zazwyczaj dochodzi clo.

    Jeśli będzie stało na cle, to go powiadomią telefonicznie albo
    telegramem. TSD do cła dochodzi jeszcze koszt składu celnego; samo
    wprowadzenie artykułu na skład kosztowało w zeszłym roku w jednej z
    agencji celnych $25 plus VAT; nawet jeśli uda się uniknąć płacenia cła,
    to tej opłaty raczej nie [1]. Reguł co do tego, kiedy łapią na cło,
    raczej nie ma; kilkakrotnie większe szanse mają przesyłki kurierskie,
    jeśli jeszcze do tego gdzieś na paczce wala się rachunek czy faktura
    opiewająca na równowartość >70euro, to raczej przyjdzie płacić. Poczty
    Polskiej o dziwo raczej nie tykają, natomiast ogólnie wiadomo, że część
    sklepów internetowych odmawia wysyłki pocztą, bo poczta kradnie (i wstyd
    powiedzieć, ale to już ta polska).

    a.

    [1] Swoją drogą bezprawnym mi się wydaje "zawłaszczanie" towaru przez
    agencje celne z praktycznym brakiem możliwości wydobycia go z ich łap i
    własnoręcznego oclenia. Paranoja, bo często wartość przesyłki jest
    nieznacznie tylko większa niż ichnie opłaty.
    --
    ,-=-. ,>@<. ,(O). ,-=-. Asia Jędrychowska ,\|/.
    `'.'' `'.'' `'.'' `'.'' `'.''

  • 14. Data: 2002-06-28 08:17:24
    Od: "qb" <q...@q...qb>

    No wlasnie ja tez wysylalem sobie z USA rzeczy statkiem, bo taniej, a trwa
    to okolo 2 miechow jak nic...
    takze sie nie spiesza z tym zbytnio...
    qb

  • 15. Data: 2002-06-28 09:12:19
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    OK, ale jakie artykuly podlegaja oplacie celnej? Czy ubrania tez?

    Pozdrawiam

    BAton