  • 1. Data: 2003-05-20 10:55:02
    Temat: numer IBAN
    Od: "Robert Lemieszewski" <l...@w...edu.pl>

    Czy zera wiodące za kodem państwa w numerze IBAN mają jakieś znaczenie
    dla numeru konta czy służą jako wypełnienie cyfr do 26 znaków.

    --
    <Amiga style OS user>

  • 2. Data: 2003-05-20 10:57:17
    Temat: Re: numer IBAN
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Siedzę sobie i ciężko pracuję, a tu nagle pojawia się wiadomość od osoby
    podpisującej się "Robert Lemieszewski" <l...@w...edu.pl>. Rzuciłem
    więc wszystko i czytam:

    > Czy zera wiodące za kodem państwa w numerze IBAN mają jakieś znaczenie
    > dla numeru konta czy służą jako wypełnienie cyfr do 26 znaków.
    A gdzie jest kod państwa ???

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 3. Data: 2003-05-20 11:05:53
    Od: "Robert Lemieszewski" <l...@w...edu.pl>

    > A gdzie jest kod państwa ???
    Ee chodziło mi o zera początkowe w numerze banku

  • 4. Data: 2003-05-20 11:13:04
    Od: j...@p...onet.pl

    > Ee chodziło mi o zera początkowe w numerze banku

    A tak z ciekawości to, który bank ma zera na początku numeru banku?

    Jacek

  • 5. Data: 2003-05-20 11:13:27
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert Lemieszewski"
    > Ee chodziło mi o zera początkowe w numerze banku

    w Polsce numer banku nie zaczyna sie od zera
    a jak sa zbudowane inne numery IBAN to zalezy od kraju - moga miec w srodku
    nawet litery, a z pewnoscia nie maja 26 cyfr, bo tylko Polska wybrala taki
    dlugi numer

    jednak w ciemno moge ci powiedziec ze wszystkie zera sa istotne - nie mozesz
    ich pominac bo nie sa wiodące, a nie są bo kazdy IBAN zaczyna sie od kodu
    kraju ;-))
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-05-20 11:16:01
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

> [...]
    więc wszystko i czytam:

    > Ee chodziło mi o zera początkowe w numerze banku

    Też pudło ;)
    numer wygląda zawsze tak:
    xx yyyyyyyy zzzzzzzzzzzzzzzz
    gdzie:
    xx - liczba kontrolna
    yyyyyyyy - numer rozliczeniowy banku (czyli konkretny oddzial)
    zzzzzzzzzzzzzzzz - numer rachunku w tym banku
    Kazda z tych części ma stałą długość
    Obstawiam że chodzi Ci o początkowe cyfry ostatniej części - np. mBank
    wstawia tam 0000

  • 7. Data: 2003-05-20 11:29:20
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > ich pominac bo nie sa wiodące, a nie są bo kazdy IBAN zaczyna sie od kodu

    To prawda, że każdy kod IBAN zaczyna się od kodu kraju, ale zaraz po kodzie
    kraju są dwie cyfry kontrolne i tylko jedna z nich może być zerem.
    Uwzględniając fakt, ze numery rozliczeniowe polskich banków nie zaczynają się
    od zera, to możemy powiedzieć, że w pierwszych pięciu znakach numeru IBAN w
    Polsce będzie tylko jedno zero

    howgh

  • 8. Data: 2003-05-20 12:24:08
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik a...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > od zera, to możemy powiedzieć, że w pierwszych pięciu znakach numeru IBAN w

    To niestety nie jest prawda. W numerze rozliczeniowym banku moga byc
    zera. I to kilka.

    Uscislilbym to tak: w pierwszych 3 znakach moze byc nie wiecej niz jedno
    0. ;-)

    Bartol

  • 9. Data: 2003-05-20 12:34:06
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > zera. I to kilka.
    >
    > Uscislilbym to tak: w pierwszych 3 znakach moze byc nie wiecej niz jedno

    IBAN: PL kk nnnnnnnn rrrrrrrrrrrrrrrr
    NRB: kk nnnnnnnn rrrrrrrrrrrrrrrr

    więc jeszcze raz: w IBAN pierwszych pięciu znakach jedno zero (na 3 lub 4
    pozycji)

  • 10. Data: 2003-05-20 12:37:57
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > IBAN: PL kk nnnnnnnn rrrrrrrrrrrrrrrr
    > NRB: kk nnnnnnnn rrrrrrrrrrrrrrrr
    >
    > więc jeszcze raz: w IBAN pierwszych pięciu znakach jedno zero (na 3 lub 4
    > pozycji)

    A grupa tak marudzi na obsluge w BPH PBK :)

    193.108.177.77 -> out1.bphpbk.pl

    --
    JaKi