  • 1. Data: 2006-11-22 16:59:32
    Temat: millennium VISA vc MasterCard
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Czy ma ktoś może jakieś doświadczenie jeśli chodzi o porównanie
    Millennium VISA Classic vs Millennium MasterCard? Pytam głównie o kursy
    wymiany, bo jeżeli chodzi o ilość punktów to już zależy od specyfiki
    danego kraju, a ilość punktów w PL, to zaryzykuję stwierdzenie że jest
    identyczna.

    Pytam dlatego, że Millennium VISA jest przewalutowywana z EUR
    bezpośrednio na PLN jeszcze przez VISA. Transakcje w innych walutach
    przechodzą przez dwa przewalutowania - z waluty lokalnej na USD i z USD
    na PLN. Uwaga, wszystkie przewalutowania (nawet te na PLN!) w przypadku
    Millennium VISA dokonywane po kursie VISA, niezależnym od banku. Do tego
    w każdym wypadku doliczana marża banku 3%

    Z kolei Millennium MasterCard jest przewalutowywane trochę inaczej - w
    przypadku transakcji w EUR jest przewalutowywane z EUR na PLN, ale po
    kursie banku. Transakcje w walutach innych niż EUR przechodzą przez 3
    przewalutowania - najpierw są przewalutowywane z waluty lokalnej na USD
    po kursie MasterCard, następnie z USD na EUR, także po kursie
    MasterCard, a dopiero na końcu z EUR na PLN po kursie banku. Ale za to
    bez prowizji.

    Ktoś mógłby się wypowiedzieć i doradzić? Zastanawiam się nad przesiadką
    z Millennium VISA Classic na Millennium MasterCard...

  • 2. Data: 2006-11-22 17:26:28
    Temat: Re: millennium VISA vc MasterCard
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info>
    napisał w wiadomości news:ek1vlg$2ab$1@news.elsat.net.pl...

> [...]
    >
    > Ktoś mógłby się wypowiedzieć i doradzić? Zastanawiam się nad
    > przesiadką z Millennium VISA Classic na Millennium MasterCard...

    Jeśli rzeczywiście są takie zasady przewalutowań jak opisałeś, to
    nie ma wątpliwości, że MasterCard jest bardziej opłacalny dla
    dowolnej waluty. Niestety nie mam go, bo bym od razu wypróbował na
    NOK'ach w porównaniu do Sephory.

    marekz

  • 3. Data: 2006-11-22 17:33:17
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    MarekZ napisał(a):

> [...]
    > nie ma wątpliwości, że MasterCard jest bardziej opłacalny dla
    > dowolnej waluty. Niestety nie mam go, bo bym od razu wypróbował na

    Jest, zasady opisane są w leguraminie (cytat niżej).

    Prócz tego oddział stwierdził, że nie ma problemu ze zmianą karty - po
    prostu nowa karta, likwidacja starej i przeniesienie limitu. Póki
    obowiązuje promocja polegająca na zniesieniu opłaty aktywacyjnej po
    aktywacji karty, to taka operacja będzie zupełnie bezpłatna. :-)

    Są MasterCardy Millennium w wersji srebrnej?

    § 14.
    Transakcje dokonane w walutach obcych, kartami systemów
    płatniczych VISA International oraz American Express, przed
    ich zaksięgowaniem na rachunku karty, są przeliczane na
    PLN, po uprzednim przeliczeniu transakcji na USD, za
    wyjątkiem transakcji dokonanych w EUR w systemie
    płatniczym VISA, które są przeliczane bezpośrednio na PLN.
    Przeliczenia walutowe są dokonywane odpowiednio przez
    VISA International/ American Express według kursów walut
    rynku hurtowego stosowanych przez VISA International/
    American Express z dnia poprzedzającego dzień rozliczenia
    powiększone o marże, określone w Cenniku usług.
    Transakcje dokonane w EUR kartami systemu płatniczego
    MasterCard są przeliczane na PLN wg kursu sprzedaży
    EUR stosowanego przez Bank w dniu rozliczenia.
    Transakcje dokonane w innej walucie niż EUR są uprzednio
    przeliczane na USD według kursu zakupu waluty danego
    kraju, a następnie na EUR wg kursu sprzedaży USD
    stosowanych przez MasterCard w dniu rozliczenia transakcji,
    a następnie na PLN wg kursu sprzedaży stosowanego przez
    Bank.

  • 4. Data: 2006-11-22 17:58:15
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    napisał w wiadomości news:ek21kp$2o8$1@news.elsat.net.pl...

> [...]
    > limitu. Póki obowiązuje promocja polegająca na zniesieniu opłaty
    > aktywacyjnej po aktywacji karty, to taka operacja będzie

    Pasowało by sobie wymienić chyba. Po zrównaniu g-p nie widzę już
    żadnych przewag Sephorki.

    > Są MasterCardy Millennium w wersji srebrnej?

    No te normalne to niby srebrne są - odpowiadają Mille Visie.
    Odpowiednika tej niebieskiej i Platinum nie ma. Sa tylko te
    normalne i złote.

    marekz

  • 5. Data: 2006-11-23 08:33:42
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

> [...]
    > obowiązuje promocja polegająca na zniesieniu opłaty aktywacyjnej po
    > aktywacji karty, to taka operacja będzie zupełnie bezpłatna. :-)

    Mam jednak nadzieje, ze termin waznosci nowej karty nie zostanie
    przeniesiony ze starej ...?
    darek

  • 6. Data: 2006-11-23 11:32:54
    Od: Michal <s...@j...be>

    On Thu, 23 Nov 2006 09:33:42 +0100, darek wrote:

    > Mam jednak nadzieje, ze termin waznosci nowej karty nie zostanie
    > przeniesiony ze starej ...?
    > darek

    Kilka dni temu sam taką zamianę kart zrobiłem (Visa na MC). Data ważności
    na nowej karcie jest również "nowa".

    Michał

  • 7. Data: 2006-11-23 15:01:41
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michal napisał(a):

    > Kilka dni temu sam taką zamianę kart zrobiłem (Visa na MC). Data ważności
    > na nowej karcie jest również "nowa".

    I faktycznie nie było z tym żadnych problemów i towarzyszących opłat?
    Czy zostałeś na jakiś czas bez karty?

  • 8. Data: 2006-11-23 15:13:20
    Od: Michal <s...@j...be>

    On Thu, 23 Nov 2006 16:01:41 +0100, Wojciech Nawara wrote:

    > I faktycznie nie było z tym żadnych problemów i towarzyszących opłat?

    Problemów żadnych, opłat też.

    > Czy zostałeś na jakiś czas bez karty?

    Tak - na tydzień (czas między zastrzeżeniem starej a otrzymaniem nowej).

    Michał

  • 9. Data: 2006-11-23 17:19:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

> [...]
    > przypadku Millennium VISA dokonywane po kursie VISA, niezależnym od
    > banku. Do tego w każdym wypadku doliczana marża banku 3%

    Tzn. chcesz przez to powiedziec, ze VISA najpierw przelicza z jakiejs
    tam waluty (innej niz euro) na dolary, a pozniej z dolarow na zlotowki?
    A dla euro - bezposrednio na zlotowki? Bylbym bardzo zdziwiony.
    Moze po prostu VISA przelicza wszystko z oryginalnej waluty na
    zlotowki, dodaje do tego swoja marze (np. 1 %) i marze banku?

> [...]
    > USD po kursie MasterCard, następnie z USD na EUR, także po kursie
    > MasterCard, a dopiero na końcu z EUR na PLN po kursie banku. Ale za to

    Takze bardzo watpie, skad informacja o podwojnym przewalutowaniu
    przez organizacje? Bardziej realne jest przewalutowanie przez MC
    na euro (lub, ale nie i, na dolary), i nastepnie przez bank na
    zlotowki.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2006-11-23 17:45:06
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Takze bardzo watpie,

    [cut]

    Przecież w tym samym wątku zacytowałem fragment regulaminu.