  • 1. Data: 2007-12-22 07:42:56
    Temat: Jakie OFE ?
    Od: "L.S." <i...@n...pl>

    Jak młody mikroprzedsiębiorca staje przed decyzją wyboru OFE.
    Jak wszyscy wiemy termin wyboru mija 10 stycznia.

    Co polecacie? Jakie OFE liderują na Polskim rynku? Komu warto zaufać, komu
    warto powierzyć swoje "siwe lata" ?

    Z góry dziękuję za pomoc, poradę.

    Wesołych Świąt !

    Łukasz.

  • 2. Data: 2007-12-22 07:56:03
    Temat: Re: Jakie OFE ?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 08:42:56 +0100,
    osoba podpisana: L.S. <i...@n...pl>
    napisała:
> [...]
    > Jak wszyscy wiemy termin wyboru mija 10 stycznia.
    >
    > Co polecacie? Jakie OFE liderują na Polskim rynku? Komu warto zaufać, komu

    Najlepsza odpowiedź jaką znam :)
    http://groups.google.com/group/alt.pl.biznes.ubezpie
    czenia/browse_frm/thread/5efdbc5313982a14/e2f5fd2744
    0aa47a

    KJ

    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 3. Data: 2007-12-22 11:12:58
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    Użytkownik "L.S." <i...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Jak młody mikroprzedsiębiorca staje przed decyzją wyboru OFE.
    > Jak wszyscy wiemy termin wyboru mija 10 stycznia.

    zerknij w archiwum grupy pl.biznes.wgpw
    kilka dni temu byla dyskusja na ten temat, z tego co pamietam,
    to z portfelowej analizy ackji jakie posiadaja ofe to najlepiej wypadl AXA
    (dawny winterthur)

  • 4. Data: 2007-12-23 12:47:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 22 Dec 2007 08:42:56 +0100, "L.S." <i...@n...pl>
    wrote:

    >Co polecacie? Jakie OFE liderują na Polskim rynku? Komu warto zaufać, komu
    >warto powierzyć swoje "siwe lata" ?

    ING.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 5. Data: 2007-12-23 12:54:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Gru, 13:47, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > ING.

    ja ich wybralem wylacznie dlatego, ze gdy trwala lapanka przy
    tworzeniu II-o filaru, mieli najmniejsze natezenie reklam.
    Stwierdzilem, ze moze rozsadniej inwestuja niz inni, ktorzy
    wyskakiwali nawet z nowootwartej konserwy.

  • 6. Data: 2007-12-23 17:01:48
    Od: "PatronX" <p...@w...pl>

    > ING.

    Też wybrałem ING NN
    http://finanse.netwaluta.pl/ingnn/0/1/

  • 7. Data: 2007-12-25 01:02:57
    Od: "Mis Uszatek" <t...@t...pl>

    mała różnica, jakie wybierzesz i tak g---- z tego mieć będziesz.

    Zaraz oczywiście odezwą się dyskutancji, którzy będą twierdzić coś zupełnie
    innego. A od agenta ubezpieczeniowego, to wogóle usłyszysz same fantastyczne
    rzeczy.

    pozdro

  • 8. Data: 2007-12-25 09:23:07
    Od: l...@g...com

    Przede wszystkim najważniejsza rzecz- OFE nie wybiera się na zawsze:)
    co dwa lata bezpłatnie można je zmienić, a przystepując teraz przy
    zmianie nie będzie różnic w opłatach. Nie ma większego sensu wybierać
    fundusz na kolejnych 30-40 lat.

    Określić który fundusz jest najlepszy jest dość trudno. Zależy od
    indywidualnych preferencji, podobnie jak w funduszach inwestycyjnych:
    czy chce się zmieniać co dwa lata czy wybrać raz i zapomnieć otemacie,
    czy za cenę potencjalnie wyzszych zysków akceptuje się możliwe wyższe
    ryzyko, czy jest się giełdowym optymistą czy raczej wróży się koniec
    hossy.

    Dobrą opinię mają rankingi AnalizyOnline
    http://www.multiofe.pl/nowosci.wynikiOFE.ranking_ana
    lizyonline.shtml
    skrótowe porówananie funduszy http://www.multiofe.pl/wyniki.OFE.fundusze.shtml

  • 9. Data: 2007-12-25 20:10:41
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Dec 2007 01:23:07 -0800 (PST),
    osoba podpisana: l...@g...com <l...@g...com>
    napisała:
    > Przede wszystkim najważniejsza rzecz- OFE nie wybiera się na zawsze:)
    > co dwa lata bezpłatnie można je zmienić, a przystepując teraz przy

    I wtedy w nowym ofe nie trzeba od nowa płacić zwiększonych prowizji od
    wpłat? Coś mnie ominęło?

    KJ

    Zanim wlaczysz komputer, zastanow sie: Czy jestes absolutnie pewien(na), ze nie
    jest podlaczany do wyrzutni rakiet?

  • 10. Data: 2007-12-27 05:57:03
    Od: l...@g...com

    Ominęła Pana zmiana ustawy w 2004 roku...
    Od kwietnia 2004 roku OFE nie stosują prowizji od składki zależnej od
    stażu.
    Od 1 kwietnia br. opłata od składki nie może przekroczyć 7%. Docelowo
    w roku 2014 opłata ta zostanie obniżona do 3,5 % (stopniowo wg
    poniższego harmonogramu):
    Do końca roku 2010 - 7%
    w roku 2011 - 6,125%
    w roku 2012 - 5,25%