  • 1. Data: 2007-07-31 08:36:34
    Temat: mbank agresywny warto?
    Od: "Mops" <t...@t...pl>

    Witam!
    Zastanawiam się nad inwestycją w ten fundusz, zakładam, że np zainwestuje
    około 10.000 zł na rok. Czy jest sens pchać się w to? Póki co obserwuje
    niezły spadek...niedawno -1.46% :(
    A dzisiaj -2.46
    Jakie fundusze polecacie? Wiem, ze jest np mbank hybrydowy (zrównoważony
    chyba) i jakoś powolutku, ale idzie do przodu.
    Jak to jest ostatecznie? Wkładam np 10.000 na dzien dobry dostaje -1.46%
    ...kwota sie zmniejsza, znów skacze np na plus 2% i znow na minus. Czy ja
    sie myle, czy tez w najlepszy wypadku znów powróci do wartości w dniu
    inwestycji?
    Z tego co wyczytałem mbank nie pobiera prowizji za nabycie/zbycie jest np
    prowizja za obsługę około 2 % w przypadku agresywnego, jednak jednostki,
    które chciałbym sprzedać bo nieźle skoczyły zostaną tak naprawdę spieniężone
    za kilka dni kiedy np mogą notowania spaść...
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-31 10:21:57
    Temat: Re: mbank agresywny warto?
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 31.07.2007 Mops <t...@t...pl> napisał/a:

> [...]
    > Zastanawiam się nad inwestycją w ten fundusz, zakładam, że np zainwestuje
    > około 10.000 zł na rok. Czy jest sens pchać się w to? Póki co obserwuje

    IMHO Lepiej Legg MASON + PKO/CS + PZU.

    > Jakie fundusze polecacie? Wiem, ze jest np mbank hybrydowy (zrównoważony
    > chyba) i jakoś powolutku, ale idzie do przodu.

    Przy sytuacjii takiej jak teraz hybrydowe też spadają. Lepiej akcyjne.

    > Jak to jest ostatecznie? Wkładam np 10.000 na dzien dobry dostaje -1.46%

    nie dostajesz tyle ile kupiłeś.

    > ...kwota sie zmniejsza, znów skacze np na plus 2% i znow na minus. Czy ja

    kwota się zmniejsza lub powiększa z każdym dniem zamknięcie giełdy. Przy
    dobrym funduszu ta różnica to są okolice WIG-u.

    > sie myle, czy tez w najlepszy wypadku znów powróci do wartości w dniu
    > inwestycji?

    zależy od tego kiedy kupisz fundusz. Teraz jest dobra okazja. Ale nie wkładaj
    wszystkiego naraz tylko co miesiąc dorzucaj po troche.

> [...]
    > które chciałbym sprzedać bo nieźle skoczyły zostaną tak naprawdę spieniężone
    > za kilka dni kiedy np mogą notowania spaść...

    zazwyczaj są umażane po kursie z dnia następnego od dnia złożenia dyspozycji.

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, BGP

  • 3. Data: 2007-07-31 11:55:52
    Od: "Mops" <t...@t...pl>

    Dzieki za odpowiedz.
    17 lipca nabyłem za 1000 zł mbank agresywny saldo na dzień dzisiejszy 962 zł
    :(
    Trzymać..sprzedać...?
    Pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2007-07-31 12:08:52
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Mops napisał(a):
    > Dzieki za odpowiedz.
    > 17 lipca nabyłem za 1000 zł mbank agresywny saldo na dzień dzisiejszy 962 zł
    > :(
    > Trzymać..sprzedać...?

    Jak uznales wtedy ze wycena jest OK.
    to dlaczego gdy jest taniej mialoby nie byc OK

    Kupilesz bez zastanowienia i teraz tez bez zastanowienia
    chcesz sprzedac. A wszystkie decyzje kierowane przez emiocje.

    Zle, bardzo zle.

  • 5. Data: 2007-07-31 12:29:08
    Od: "Mops" <t...@t...pl>

> [...]
    >
    > Kupilesz bez zastanowienia i teraz tez bez zastanowienia
    > chcesz sprzedac. A wszystkie decyzje kierowane przez emiocje.

    W takim razie jak kupować? Fundusze zakupiłem gdy był spadek z myślą o tym,
    że wzrosną. Owszem wzrost był, ale nieznaczny..a aktualnie każdego dnia
    ostatnio jest na - ileś procent.
    Nie zależy mi na szybkiej sprzedaży, tylko chciałbym się dowiedzieć czy np w
    ciągu pół roku mogę stracić połowę tego co mam czy też jest szansa, że
    odzyskam to co straciłem i jeszcze coś zarobię :)
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-07-31 12:37:05
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Mops napisał(a):
> [...]
    > ciągu pół roku mogę stracić połowę tego co mam czy też jest szansa, że
    > odzyskam to co straciłem i jeszcze coś zarobię :)

    Strategia usredniania, dzielisz kwote na male czesci.
    I wchodzisz regularnie co np tydzien. Wtedy nie ryzykujesz ze wejdziesz
    na samej gorce. Mozesz stracic do ok 30% od maksymalnej wyceny.
    Ale jakbys usrednial to zapewne ostatnie jednostki kupilbyc po
    minimalnej cenie.

  • 7. Data: 2007-07-31 12:38:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 31 Jul 2007 14:29:08 +0200, "Mops" <t...@t...pl> wrote:

    >W takim razie jak kupować?
    Mądrze.

    >Fundusze zakupiłem gdy był spadek z myślą o tym,
    >że wzrosną. Owszem wzrost był, ale nieznaczny..a aktualnie każdego dnia
    >ostatnio jest na - ileś procent.

    No przykrość.

    >Nie zależy mi na szybkiej sprzedaży, tylko chciałbym się dowiedzieć czy np w
    >ciągu pół roku mogę stracić połowę tego co mam czy też jest szansa, że
    >odzyskam to co straciłem i jeszcze coś zarobię :)

    Możesz i jedno i drugie. Toz to własnie są fundusze.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 8. Data: 2007-07-31 12:40:28
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 31 Jul 2007 13:55:52 +0200, w <f8n80e$c7i$1@news.onet.pl>, "Mops"
    <t...@t...pl> napisał(-a):

    > Dzieki za odpowiedz.
    > 17 lipca nabyłem za 1000 zł mbank agresywny saldo na dzień dzisiejszy 962 zł
    > :(
    > Trzymać..sprzedać...?

    Kiepski fundusz, kiepski inwestor :).
    Najpierw poczytaj, potem inwestuj.

  • 9. Data: 2007-07-31 12:42:50
    Od: "Mops" <t...@t...pl>

    Kiepski fundusz, kiepski inwestor :).
    Najpierw poczytaj, potem inwestuj.

    --
    Mozna prosic o jakis linki do forum z info na ten temat?
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-07-31 12:47:25
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):

    > Kiepski fundusz, kiepski inwestor :).
    > Najpierw poczytaj, potem inwestuj.

    Fundusz ok osiaga srednia w koncu taki jest jego cel.