  • 11. Data: 2006-11-08 20:48:54
    Temat: Re: marnotrastwo kasy
    Od: m...@g...com

    Chodowca Krowy wrote:

    > "Jacek Popławski" news:eis3va$539$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Z tego co kojarzę TFI ma podpisaną specjalną umowę z pocztą a co za tym
    > idzie listy do klientów nie są taryfikowane tak jak zwykła przesyłką,
    > którą chciałby nadać ktoś z ulicy.

    No ale jest tańszy powiedzmy 2x ... tak czy inaczej, po 2 latach koszty
    przesyłek przekraczają zainwestowane pieniądze.

    p. m.

  • 12. Data: 2006-11-08 20:52:35
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Chodowca Krowy napisał(a):

    > Z tego co kojarzę TFI ma podpisaną specjalną umowę z pocztą a co za tym
    > idzie listy do klientów nie są taryfikowane tak jak zwykła przesyłką, którą
    > chciałby nadać ktoś z ulicy.

    Źle kojarzysz. Poczta nie udziela rabatów.

  • 13. Data: 2006-11-09 08:44:12
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 07 Nov 2006 22:35:56 +0000, Samotnik napisał(a):

> [...]
    >
    > P.S. Jeżeli uważasz, że forma papierowa jest tak ważna, to co stoi na
    > przeszkodzie samodzielnie wydrukować sobie taki, z historii rachunku
    > (ING) lub z maila przysłanego przez bank (Inteligo)? Przecież to dokładnie
    > to samo. Czy Ty jesteś z tych, którzy np żądają przysłania faktury
    > papierowej zamiast wydrukować przysłanego PDFa? :) Zawsze mnie to
    > rozwala - ludzie są happy, kiedy dostaną w kopercie wydrukowaną
    > fakturę bez żadnego podpisu, ale identycznej wydrukowanej na swojej drukarce
    > nigdy w życiu nie uznają za cokolwiek więcej od papieru toaletowego...

    Zasadniczo dokumentem jest tylko papier podpisany (wiem - pomijam tu
    kwestie dokumentów elektronicznych, podpisanych cyfrowo zgodnie z
    ustawą) Ale pewne przepisy szczegółowe powodują, że pełnoprawnym dokumentem
    jest czasami także papier niepodpisany. W szczególności takimi przepisami
    są ustawa o VAT dla faktury i prawo bankowe dla wyciągów.
    I tu dochodzimy do sedna. Istnieją w kodeksie karnym przepisy o
    odpowiedzialności karnej za fałszowanie dokumentów lub za poświadczenie
    nieprawdy. Za jedno i drugie odpowiada w zasadzie ten kto taki dokument
    sporządził. Weźmy przykład nieco głupi ale możliwy. W systemie bankowym
    coś się poknociło i wyszło, że na lokacie masz 10.000.000 zamiast 10 zł.
    Chcesz żeby sąsiad pożyczył ci 10.000 na tydzień. Jako dowód,że jesteś
    wypłacalny chcesz mu dostarczyć wyciąg z lokaty. Masz dwie możliwości
    zwrócić się do banku o wyciąg, lub wydrukować go samemu. Oba wyciągi będą
    bez podpisu i będą z dokładnością do kropki wyglądać tak samo. Ale
    ewentualną odpowiedzialność karną za poświadczenie nieprawdy będzie
    ponosił kto inny. Raz pracownik, a raz ty.
    Czy dostrzegasz już różnicę?

  • 14. Data: 2006-11-09 09:13:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisal(a):
> [...]
    > ewentualną odpowiedzialność karną za poświadczenie nieprawdy będzie
    > ponosił kto inny. Raz pracownik, a raz ty.

    Widzę podstawowy problem w postaci niemożliwości udowodnienia, który
    wyciąg jest z banku, a który nie z banku.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 15. Data: 2006-11-09 09:19:43
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

> [...]
    > ewentualną odpowiedzialność karną za poświadczenie nieprawdy będzie
    > ponosił kto inny. Raz pracownik, a raz ty.

    Wedlug mnie to nie tak. Jezeli w dobrej wierze posluzysz sie wyciagiem ktory
    samodzielnie wydrukowales nie wiedzac, ze jest nieprawidlowy, to nie
    bedziesz podlegac odpowiedzialnosci karnej. Jezeli jednak swiadomie bedziesz
    sie podlugiwac dokumentem, o ktorym wiesz ze zawiera nieprawidlowe dane, to
    mozesz odpowiadac karnie niezaleznie od tego, kto rzeczony dokument
    wydrukowal.

    Rozumujac w sposob taki jak ty mozna by dojsc do wniosku, ze jak poslugujesz
    sie oryginalnym wydrukiem z banku to jest ok, ale jak zrobisz z niego ksero
    to poswiadczasz nieprawde.

  • 16. Data: 2006-11-09 09:34:00
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Widzę podstawowy problem w postaci niemożliwości udowodnienia, który
    > wyciąg jest z banku, a który nie z banku.

    Co do papieru to masz rację, ale da się jeszcze wykopać informację z
    banku, poczty i na tej podstawie stwierdzić który jest prawdziwy. :-)

    zch

  • 17. Data: 2006-11-09 09:41:07
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 09 Nov 2006 09:13:57 +0000, Samotnik napisał(a):

    > Widzę podstawowy problem w postaci niemożliwości udowodnienia, który
    > wyciąg jest z banku, a który nie z banku.

    Czyżbyś nigdy nie słyszał o dziwnych kropkach na wydrukach z drukarek
    laserowych?

  • 18. Data: 2006-11-09 09:55:02
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <z...@u...pl> napisal(a):

    > Co do papieru to masz rację, ale da się jeszcze wykopać informację z
    > banku, poczty i na tej podstawie stwierdzić który jest prawdziwy. :-)

    Jakie informacje z banku i poczty pozwolą Ci udowodnić, że jakaś
    kartka papieru jest tą wysłaną z banku? :)

  • 19. Data: 2006-11-09 09:56:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Czyżbyś nigdy nie słyszał o dziwnych kropkach na wydrukach z drukarek
    > laserowych?

    Nooooo, zwłaszcza w banku, gdzie pracuje kilkadziesiąt takich
    wielkich drukarek przemysłowych, które mają bebechy wymieniane co dwa
    miesiące, po przerobie kilkuset tysięcy stron ;-)

  • 20. Data: 2006-11-09 10:18:38
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Samotnik napisał(a):
    > Jakie informacje z banku i poczty pozwolą Ci udowodnić, że jakaś
    > kartka papieru jest tą wysłaną z banku? :)

    Nie autentyczność kartki tylko tego co się na niej znajduje. :-)

    Rozumiem, że nie masz do tej kartki bez podpisu zaufania tak jak do ksera.

    zch

    PS. A wiesz, że pieczątki obwodowej komisji wyborczej też drukuje się na
    maszynach :-)