  • 1. Data: 2006-11-07 20:24:09
    Temat: Czemu mBank wymaga oprocz zaswiadczenia o zarobkach....
    Od: Piotr Stawiszyński <p...@w...gmail.com>

    ...również umowy o prace???

    Kredyt niewielki - 100 000, zdolnosc kredytowa mam podobno znacznie
    wieksza, wiec nie rozumiem w czym problem...

    W inncyh bankach slyszalem ze wymagaja albo umowy o prace albo
    zaswiadczenie....

    Na poczatku w mBanku analityk nie wspominal o umowie o prace, potem
    okazalo sie ze tez bedzie potrzebna. Gdy spytalem o podstawe prawna
    dostalem odpowiedz ze bez umowy nie dostanie Pan kredytu i tyle...

    dalem w koncu ta umowe, w koncu zalezy mi na kredycie ale niesmak
    pozostal...

    Nie wiem czemu zaswiadczenie o zarobkach im nie wystarczylo, ktos ma
    jakies pomysly?

    Pozdrawiam serdecznie

    ----------
    Piotr Stawiszyński piotus@<wywalto>gmail.com GG Number 1141698

  • 2. Data: 2006-11-07 21:36:23
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Piotr Stawiszyński napisał(a):
    > Nie wiem czemu zaswiadczenie o zarobkach im nie wystarczylo, ktos ma
    > jakies pomysly?
    Albo chca sie zabezpieczyc przed pomylka albo maja za duzo kasy i im
    zwisa ilu potencjalnych klientow sie zniecheci.
    BTW mnie pytano o kopie umowy o prace w wbk, ing i millenium. do tego
    proszono mnie o zaswiadczenia o zarobkach i wydruki z kont bankowych z
    ostatnich 3m-cy (jakby nie mieli BIKu). Do tego jeszcze ING chcial
    opinie mojego banku o kredytowce oraz historie operacji karta.
    Tez mnie zastanawialo po co:/
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-11-07 21:52:11
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Piotr Stawiszyński" <p...@w...gmail.com> napisał
    w wiadomości news:eiqq7r$q8g$1@inews.gazeta.pl...
    ...również umowy o prace???

    Kredyt niewielki - 100 000, zdolnosc kredytowa mam podobno
    znacznie
    wieksza, wiec nie rozumiem w czym problem...

    Być może dlatego, że banki powoli załapuja jak niska wartość ma
    takie zaświadczenie, tzn. jak łatwo jest zmanipulować kwotę na nim
    wystepującą. Choć ogólnie całe to "badanie zdolności kredytowej" w
    obecnej formie i w ogóle rolę jaką się temu przypisuje uważam za
    grube nieporozumienie.

    marekz

  • 4. Data: 2006-11-07 22:33:37
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-11-07 22:36, osobnik badzio stwierdził, iż:
    > proszono mnie o zaswiadczenia o zarobkach i wydruki z kont bankowych z
    > ostatnich 3m-cy (jakby nie mieli BIKu).

    Co ma BIK do historii rachunku?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 5. Data: 2006-11-08 07:48:49
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

> [...]
    > okazalo sie ze tez bedzie potrzebna. Gdy spytalem o podstawe prawna
    > dostalem odpowiedz ze bez umowy nie dostanie Pan kredytu i tyle...

    mBank wziął ode mnie tylko zaświadczenie o zarobkach, być może miałeś
    zdolność na krawędzi?

  • 6. Data: 2006-11-15 17:01:13
    Od: <r...@n...pl>

    jest rzecza normalna, ze kazdy bank ma swoje wymagania i swoje wlasne
    ograncizenia wynikajace z jeo polityki kredytowej i kropka. nie chcesz
    skorzystac z tego banku to idziesz do innego i nie ma naprawde co sie
    zastanawiac prawda?
    jesli chcesz wiedziec to bik jest biurem, ktore zbiera informacje z innych
    bankow na temat jak w tych bankach obslugiwane sa kredyty przez
    poszczegolnych klientow - tak w skrocie to wyglada. nikt nie ma prawa
    udospeniac twoich informacji o dochodach itd zwlaszcza nie ma prawa
    przekazywac takich informacji bez twojej zgody a ja jeszcze nie widzialem,
    zeby jakis bank w umowie konta zastrzegal sobie do teo prawo.
    Zobacz jeszcze na cala sprawe tak: masz konto w banku wirtualnym prawda?
    chesz zeby wykonywali wszystko tak jak ty chcesz? chcesz zeby to bank
    spelnial twoje warunki prawda? ty dostarczysz dok itd...
    mnie nie znasz, ja wysle ci zaswiadczenie, umowy zaraz sobie cos poskanuje i
    przygotuje ci kwity ze mucha nie siadzie! pozyczysz mi 100pln?????
    jesli tak, to zastanow sie jak potem wygladaja departamentu windykacyjne i
    co tam ludzie musza zrobic zeby dla banku odzyskac kase...

    BEZ URAZY!

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w
    wiadomości news:eir1gp$4at$1@news.dialog.net.pl...

  • 7. Data: 2006-11-21 21:55:51
    Od: Elika <e...@i...pl>

    r...@n...pl napisał(a):
> [...]

    Chociażby dlatego, że bank chce mieć pewność ze Twoje wynagrodzenie jest
    przelewane na rachunek bankowy, oraz że nie masz innych obciążeń do
    których nie przyznałeś się w Banku, np. alimenty, a które to obciążenia
    są brane do wyliczenia zdolnośći - nie ma ich w BIK.
    Jedne banki wymagają bo takie mają procedury kredytowe ( nie zależy to
    od Doradcy tylko od Banku) inne nie wymagają i ponoszą za to ryzyko, ale
    mogą po jakimś czasie zepsuć sobie "portfel" kredytów.

  • 8. Data: 2006-11-23 17:07:03
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm>

    Witam
    Stanowczo odradzam kredyt hipoteczny w mBanku.
    Podisalem umowe 15 maja i do dzis podniesli oproceentowanie 3 razy po 0.3.
    Za kazdym razem z tego samego powodu czyli poglebiajaca sie inflacja w
    Szwajcarii. Oczywiscie nie ma to nic wspolnego z rzeczywistoscia. Jak bralem
    kredyt w maju LIBOR 3M dla franka wynosil 1.4 dzis wynosi ok .1.9 czyli
    roznica jest 0.5, a mi podniesli o 0.9 oprocentowanie. Za kazdym razem kiedy
    do nich dzwonie niczego sie nie mozna dowiedziec. Zadnych kompetentnych osob
    do ugielenia info. Poprostu wysylaja klienta na "drzewo". Nigdy wiecej
    kredytu w mbanku. Nigdy wiecej oprocentowanie regulowanego przez zarzad
    banku jak to jest w manku. Prosze sie bardzo mocno zastanowic nad kredytem w
    mbanku. Ja juz takiego bledu napewno nie popelnie.