  • 91. Data: 2008-02-08 15:35:36
    Temat: Re: mBank rezygnuje z opłat za przelewy!
    Od: Sneakers <m...@g...pl>

    On 2008-02-08 09:38:15 +0100, krzysztofsf <k...@w...pl> said:

    > Sadze, ze samo rozpoznawanie obrazow nie wystarczy - przynajmniej
    > tester banknotow raczej jest tam zaszyty.
    > Sadze jednak, ze raczej najefektywniejsze sa rozwiazania najprostsze i
    > najtansze - dlatego zamiast rozpoznawania obrazow stawiam na
    > skanowanie jakis elementow (typu nitka metalizowana) ewidentnie
    > identyfikujacych nominal banknotu. Mozliwe, ze sam tester banknotow
    > juz wydobywa te informacje?

    A ja sądzę, że nic takiego nie jest potrzebne. Spróbuj na jakimś
    nowszym skanerze zeskanować banknoty Euro albo dolara (w przypadku
    skanerów nasza waluta może nie być zablokowana). Założe się, że się nie
    uda :-) Nie uda się zeskanować nawet ksero jeżeli jest dobrze wykonane.
    Podsumowując, metoda skanowania wsuwanych banktnotów może być jak
    najbardziej wystarczająca. Jednak obstawiam jakąś inną metodę
    weryfikacji. Szybkość, z jaką banknoty są rozpoznawane jest za duża jak
    na skaner. No chyba, że technologia we wpłatomatach jest tak
    zaawansowana, hi, hi, hi...

    --
    Pozdrawia,
    Piotrek Miller vel. Sneakers

  • 92. Data: 2008-02-08 16:05:34
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Lut, 16:35, Sneakers <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > weryfikacji. Szybkość, z jaką banknoty są rozpoznawane jest za duża jak
    > na skaner. No chyba, że technologia we wpłatomatach jest tak

    Dalem link (przyznaje, nieskrocony) do wygooglanego pierwszego
    lepszego testera banlnotow z Allegro.
    Jesli taki maszynki weryfikuja prawdziwosc i nominal banknotu, to
    sadze, ze najprawdopodobnie ich wieksi, madrzejsci bracia siedza we
    wplatomatach.

  • 93. Data: 2008-02-08 16:11:02
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Lut, 15:02, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Tester czego? Co ma testować?

    Nieladnie. dalem link w poscie obok
> [...]
    wplatomatach.

    > Wiesz, mówisz o skanowaniu obrazu dalej. Tylko, niekoniecznie w

    Badz laskaw zdefiniowac, co rozumiesz pod tym pojeciem.
    Bo jakos nijak zaczyna sie to miec do "calkiem dobrze rozwinietej
    technologii rozpoznawania obrazow" o jakije pisales post wczesniej.
    Banknot z domalowanymi wasami i broda postaci na nim sie znajdujacej
    miesci sie w twoich kryteriach rozpoznawania obrazu? A z okularami?

    Moze jednak rozwin co wlasciwie chciales powiedziec.

  • 94. Data: 2008-02-08 18:39:50
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    a od kiedy znosza te oplaty? bo dzis mi znow pobrali.

  • 95. Data: 2008-02-08 18:43:35
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):
    > Hmm, da się zrobić mniej intuicyjny interfejs niż mbank? :)
    > Najgorsza wada mBanku to dziura w bezpieczeństwie - czyli brak jakiejkolwiek
    > autoryzacji przelewów zdefiniowanych... Druga wada to również dziura, tym
    > boleśniejsza w połączeniu z poprzednią - hasło na wejściu nie jest maskowane
    > tylko zawsze się podaje całe. Jakoś w interfejsie telefonicznym potrafią
    > pytać wyrywkowo o cyfry hasła a tu nie... :(

    Po to sie definuje przelewy, zeby ich nie bylo koniecznosci ich
    pozniejszej autoryzacji (IMO).

    Halo maskowane to tez jakas fikcja.

    > Obsługa kart kredytowych w mBanku to jakiś koszmar. Brak numeru konta do
    > spłaty karty, limit dostępny w "warunkach umowy"...

    ? :)

    > Ja co prawda się przeniosłem do mBanku ze wszystkim - pekao z 12zł/miesiąc
    > nic nie dawało poza lepszym interfejsem (który i tak za chwilę zniknie), ale
    > jestem bardzo daleki od chwalenia mBanku.

    Kwestia gustu. Dla mnie od mBanku lepszy jest jedynie online Multibanku.

    --
    Mithos

  • 96. Data: 2008-02-08 19:07:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-08, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Jeśli jednokrotne zalogowanie się na "lewym" komputerze (choćby tylko w celu
    > sprawdzenia salda konta) może skutkować wyprowadzeniem z konta wszystkich
    > oszczędności i narobieniem długów (poprzez przelanie wszystkiego na dowolne
    > zdefiniowane konto, najlepiej jakieś z którego szybko nie odzyskasz kasy),

    A możesz jeszcze wyjaśnić po co ktoś miałby coś takiego robić?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 97. Data: 2008-02-08 21:10:50
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Sneakers wrote:

> [...]
    > nasza waluta może nie być zablokowana). Założe się, że się nie uda :-)
    > Nie uda się zeskanować nawet ksero jeżeli jest dobrze wykonane.

    A to ciekawe zalozenie. Jak mozna osiagnac dobrze wykonane ksero bez
    skanowania? To dopiero musi byc hiper-technika :)

> [...]
    > weryfikacji. Szybkość, z jaką banknoty są rozpoznawane jest za duża jak
    > na skaner. No chyba, że technologia we wpłatomatach jest tak

    Wcale nie musi byc specjalnie zaawansowana. Zauwaz ze masz tutaj mniej
    zalozen niz przy rozpoznawaniu dowolnego tekstu, bo nominaly sa
    ograniczone, cechy charakterystyczne dosc sciesle okreslone. Perfekcyjna
    rzecz pod jakis specjalizowany uklad sprzetowy. Skan przy okazji pozwala
    powiazac numer banknotu z numerem karty, na wypadek gdyby maszyna
    puscila falszywke. Winnego dlugo nie beda szukac.

    Wwieslaw

  • 98. Data: 2008-02-08 22:02:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sneakers <m...@g...pl> writes:

> [...]
    > skanerów nasza waluta może nie być zablokowana). Założe się, że się
    > nie uda :-) Nie uda się zeskanować nawet ksero jeżeli jest dobrze

    Zaden problem w przypadku skanerow z firmware przesylanym po USB
    z komputera.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 99. Data: 2008-02-08 22:07:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wwieslaw <u...@o...pl> writes:

> [...]
    > ograniczone, cechy charakterystyczne dosc sciesle
    > okreslone. Perfekcyjna rzecz pod jakis specjalizowany uklad

    Bez zartow, takich rzeczy nie robi sie sprzetowo, to byloby calkowicie
    pozbawione sensu.

    > Skan przy okazji pozwala powiazac numer banknotu z numerem
    > karty, na wypadek gdyby maszyna puscila falszywke. Winnego dlugo nie
    > beda szukac.

    I co zrobia? To nie jest takie proste jak "po odejsciu od kasy...".

    Aczkolwiek ryzyko jest niewielkie, dla banku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 100. Data: 2008-02-09 16:13:37
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 8 Feb 2008 20:07:28 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2008-02-08, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
    > [...]

    > A możesz jeszcze wyjaśnić po co ktoś miałby coś takiego robić?

    A możesz mi wyjaśnić po co różne jełopy np. przecinają opony w samochodach
    albo rysują im karoserię? Już nie mówiąc o sytuacji, gdzie doprowadzenie
    ofiary do niemiłej sytuacji finansowej (wyczyszczone konto + w pełni
    wykorzystany limit kredytowy) jest celem samym w sobie...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004