  • 41. Data: 2003-04-25 09:49:36
    Temat: Re: mBank oszukuje na odsetkach
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Siedzę sobie i ciężko pracuję, a tu nagle pojawia się wiadomość od osoby
    podpisującej się Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>. Rzuciłem więc
    wszystko i czytam:

    [ciach]

    Nie rozumiem - jak to zarabia ?

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 42. Data: 2003-04-25 10:32:17
    Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com>

    > Przepisy to jedno, ale zachowanie się banku w sytuacji super niekorzystnej
    dla
    > klienta i do tego nie z jego winy (zaksięgowanie dopiero po upływie prawie
    > miesiąca) świadczy niewątpliwie o tym, że nie zależy mu tak bardzo na
    > klientach. Takie sprawy powinny być załatwiane wyjątkowo i myślę, że mBank
    > jednak tak to potraktuje jak napiszesz odpowiednią skargę. Życzę
    powodzenia.

    Pisałem już dwa razy i dwukrotnie w kilkunastominutowej rozmowie tel
    wyjaśniłem o co chodzi.
    Teraz będzie trzecie podejście. Na razie nie oddzwaniają.

    Strona domowa http://www.janwer.com/ [dawniej
    http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/]
    Nasza sieć http://www.fredry.net/ [dawniej http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/]

  • 43. Data: 2003-04-25 10:46:35
    Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > nieetycznie to postepujesz Ty marudzac, ze naliczyli Ci odsetki, za
    > kredyt jakiego Ci udzielili, zgodnie z umowa, jaka z nimi zawarles
    > (saldo debetowe) calkiem dobrowolnie.

    W pewnym stopniu masz rację ale...
    bank wyświetla stan konta online zatem rozwiewa tym samym moje wątpliwości.

    Kiedy masz dużo operacji na rachunku i dodatkowo jesteś jeszcze w podróży,
    to bardzo łatwo się pomylić. Zwłaszcza, że przez poprzednie półtora roku nie
    było ani jednej takiej sytuacji.

  • 44. Data: 2003-04-25 10:48:54
    Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com>

    > "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> wrote in message

    > zł
    > >

    > Moze bank nie liczy 'srednio' ale dokladnie? ;)

    Dokładnie:

    wypłata 31 sty
    zaksięg 25 luty
    odsetki przyznane 1,44
    podatek 0,20
    odsetki karne 5,81

  • 45. Data: 2003-04-25 11:48:51
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Kiedy masz dużo operacji na rachunku i dodatkowo jesteś jeszcze w podróży,
    > to bardzo łatwo się pomylić. Zwłaszcza, że przez poprzednie półtora roku nie
    > było ani jednej takiej sytuacji.

    rozumiem Twoj bol, ale nie widze podstaw do obwiniania banku.
    Mialem ten sam bol kiedy moj zdefiniowany przelew nie poszedl,
    bo bank _nie ma obowiazku_ realizaowac przelewow zleconych w kolejnosci:
    wewnetrzne a potem zewnetrzne, ma tylko taki zwyczaj, ale czasem robi inaczej...

    pozdrawiam

    romekk

  • 46. Data: 2003-04-25 14:07:21
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

> [...]
    > bo bank _nie ma obowiazku_ realizaowac przelewow zleconych w
    > kolejnosci: wewnetrzne a potem zewnetrzne, ma tylko taki zwyczaj, ale

    Z przebiegu tej dyskusji można wyciągnąć tylko jeden wniosek:
    Bank nie ma żadnych obowiązków, wszystkie obowiązki spoczywają tylko i
    wyłącznie po stronie klienta :(

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 47. Data: 2003-04-25 19:03:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@f...com> wrote in message

    > Dokładnie:
    >
    > wypłata 31 sty
    > zaksięg 25 luty
    > odsetki przyznane 1,44
    > podatek 0,20
    > odsetki karne 5,81

    5,81/22%*365/25 = 385,57

    Czyli, zapewne 'srednio' o taka kwote bylo przekroczone saldo kazdego
    dnia... A jak ma byc dokladnie to powinny zostac pokazane wszystkie ruchy na
    koncie :).

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 48. Data: 2003-04-25 20:03:32
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Z przebiegu tej dyskusji można wyciągnąć tylko jeden wniosek:
    > Bank nie ma żadnych obowiązków, wszystkie obowiązki spoczywają tylko i
    > wyłącznie po stronie klienta :(

    Prawidłowy wniosek.
    Przykro mi, że wyciągnięty na przykładzie mB, bo to akurat bank przyzwoity.

    Złe jest nie to, że bank obciąża klienta za konsekwencje niedziałania
    "słabującej" techniki lecz to, że dysponując większą wiedzą i władzą tak
    formułuje tekst umowy, że nieświadomy konsekwencji klient ją podpisuje.

    Bank wie, kto i kiedy zapłaci za to że technika dała d....

    Rzecz w tym, że umowy o prowadzenie konta należą do tzw.
    nienegocjowalnych i na tzw. ch... zda się komentarz, że można zmienić
    bank. (Proszę o wybaczenie słownictwa, chciałem, by również
    parlamentarzyści mogli czytać posty ze zrozumieniem).

    Pzdr: Dogbert

  • 49. Data: 2003-04-25 21:50:55
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Prawidłowy wniosek.
    :-)

    > Przykro mi, że wyciągnięty na przykładzie mB, bo to akurat bank przyzwoity.

    > Bank wie, kto i kiedy zapłaci za to że technika dała d....

    Ale rzecz tez w tym, ze gdy *technika* daje d... to klient ma wiedze niezbedna
    do natychmaistowego ustalenia faktycznego stanu konta a nie bank...
    ...wiec trudno dziwic sie bankowi, ze sie przed skutkami problemow technicznych
    zabezpiecza. Zdolny klient umie prowokowac technike do dawania ;-)

    pozdrawiam

    romekk

  • 50. Data: 2003-04-25 22:55:42
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > :-)

    > Ale rzecz tez w tym, ze gdy *technika* daje d... to klient ma wiedze niezbedna
    > do natychmaistowego ustalenia faktycznego stanu konta a nie bank...

    Przy dużej dynamice obrotów zdarza się , że nie.

    > ...wiec trudno dziwic sie bankowi, ze sie przed skutkami problemow technicznych
    > zabezpiecza. Zdolny klient umie prowokowac technike do dawania ;-)

    No, są tacy, co potrafią tak rozbujać układ konto-bankomat-saldo, że
    przy odpowiednich limitach np. na kartach wyssają klkadziesiąt tysięcy i
    hulaj duszo, piekła nie ma.

    Jeżeli czytałeś (lub poniosłeś konsekwencje) np. umowy leasingowej - to
    powinieneś straciś wszelkie wątpliwości co do czystych intencji autora
    tekstu, podobnie, jak autorów zmian w umowach bankowych.

    Pzdr: Dogbert