  • 11. Data: 2003-11-12 23:26:07
    Temat: Re: [mBank] czas konczyc ten absurd
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Witold Przygoda napisał(a):

    > Markus, masz syndrom "zadowolonego klienta mBanku", ktoremu sie nie podoba,
    > jak ktos pisze, ze mBank funkcjonuje kiepsko.

    hmmmm.....no tak. Masz rację. Jakby nie patrzeć zawsze się broni własnego
    podwórka (w pewnym sensie oczywiście)

    Ja po prostu nigdy się nie spotkałem z jakimś poważnym problemem z MBankiem
    i wielu moich znajomych, którym poleciłem założenie tam konta są mi do
    dzisiaj zobowiązani za poradę

    >Nie jestem odosobnionym
    > przypadkiem odczuwajacym gehenne zakladania konta w tym banku.
    > Nie podoba ci sie, ze to opisalem? Ze "rozdzieram szaty"?

    Nie o to chodzi. Nie podoba mi się sposób w jaki to opisałeś ;)

    > Wrzuc chlopie na luz ;) i po prostu nie czytaj.

    uuuuu.....nawet podyskutować już nie wolno

    > Moje emaile
    > moga zaoszczedzic wielu osobom rozczarowan wyniakajacych
    > z (jak dla mnie - nieakceptowalnie) rozwleklego przebiegu procesu
    > zakladania konta oraz rozczarowan zwiazanych z niespodziankami
    > czyhajacymi po wypelnieniu formularzy.

    A nie sądzisz, że Twoja opinia może rozczarować do MBanku wiele ludzi
    całkiem niesłusznie? A to przecież jednostkowy przypadek. To tak jak z
    ratami. Tysiące ludzi dostają raty bez problemu a przyjdzie jedna osoba,
    która doskonale zarabia, spełnia wszystkie warunki i nie dostanie tego
    kredytu. To znaczy, że bank się na nią uwziął? Też przypadek

    > Byc moze jezyk i swego rodzaju "zadzior" z jakim pisze moze wskazywac,
    > ze jestem "strasznie podlamany i nieszczesliwy", ze jakis bank nie zadzialal
    > po mojej mysli - nic podobnego.

    Tak to właśnie odebrałem

    >Nie oni, to inni. To sa wlasnie
    > prawa rynku - i cale szczescie, ze sa!

    Dokładnie. O to właśnie chodzi.

    > To dziwne, ze w Chinach zyje miliard ludzi, a w parenascie
    > milionow w Korei Polnocnej. Co to za argument?

    Argument przemawiający za tym, że większość osób nie ma problemów z
    założeniem konta w MBanku czy uzyskaniem kredytu a przydarza się to tylko
    jednostkom. Zresztą tak to wygląda w Twoim opisie jakby Mbank celowo
    utrudniał na siłę zalożenie konta, uzyskanie kredytu, otrzymanie karty itd.
    Przecież to bzdura. Jeśli spełniasz wszystkie wymogi to kredyt dla Ciebie
    to pestka. Skoro go nie otrzymałeś to widocznie nie spełniasz wymogów.

    >Rzecz w tym, ze
    > wielu znajomych mnie ostrzegalo (ciekawe dlaczego), ze moze byc
    > "dlugo" i trzeba byc "cierpliwym" - no ale to tez ma swoja miare.

    Właśnie ciekawe dlaczego? Jeszcze nie spotkałem osoby, która by odradzała
    założenie konta w Mbanku. Sporo moich klientów ma tam konto i z wypowiedzi
    wynika, ze są bardzo zadowoleni.

    > Do funkcjonowania mBanku jako banku (gdy sie juz ma w nim konto)
    > nie mam zadnych zastrzezen - jak zreszta pisalem - internetowy
    > interfejs mi sie bardzo podoba (choc moge go sobie tylko biernie
    > obejrzec).

    Rozumiem

    > Pomijajac moje srodki zdeponowane na nieakywnym koncie: uwazasz to
    > za normalne, ze mija miesiac, a ja nie mam aktywnego konta (po prostu
    > konta w internecie, nie mowie juz nawet o kartach)?

    Tak. Dopuszczam taką możliwość. Na prawo jazdy też się czeka po 3 miesiące
    a nikt z tego powodu jakoś się nie burzy. Po prostu trzeba swoje odczekać

    >No to gratuluje ci,
    > jesli to jest normalnosc w twoim postrzeganiu. To nie ja wybralem
    > poczte i zwykly list do wysylania umow.

    A czytałeś choć kiedykolwiek dlaczego MBank taką właśnie wybrał drogę?

    > Jak widac inni radza sobie z tym
    > znacznie lepiej niz mBank. Gdybym wiedzial - pewnie bym im wyslal
    > umowy listem poleconym priorytetowym z zadaniem potwierdzenia odbioru ;>

    Po co? Skoro Ci zależy na czasie to od tego jest kurier a nie poczta.
    Wysyłasz dokumenty za 20 złotych i kończysz sprawę po 5 dniach najpóźniej

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 12. Data: 2003-11-12 23:26:15
    Od: "sas" <s...@p...pl>

    Witam Witka i wszystkich oszukanych przez ten piekielny bank!
    Nie jesteś jedynym klientem tego banku, którego potraktowano w ten sposób. Ja
    preżywam dokładnie taki sam koszmar od ponad dwóch miesięcy! Zamawiam
    regularnie oddzwonienie i mają mnie w dalekim poważaniu. Nawet nikt nie
    oddzwania. Ten bank to jedna wielka pomyłka! Do tego stopnia nadużyli moje
    zaufanie i moją chęć ulokowania u nich pieniędzy, że również podjąłem decyzję
    o zamknięciu tam konta, którego tak naprawdę po dwóch miesiącach prawie nie
    mam. Skoro brak podstawowej organizacji procesu zakładania konta juz zawodzi,
    to co mówić o bezpieczeństwie i słuszności trzymania naszych pieniędzy. Aż
    ciarki człowieka przechodzą na samą myśl. Słusznie napisałeś ten post, bo
    może on wielu ludziom zaoszczędzić nerwów, zdrowia i pieniędzy. Poza tym to
    wcale nie jest tak, że wniosek o przyznanie limitu debetowego i karty
    przenosisz z innego banku bezproblemowo. To jeden wielki absurd! U mnie
    procedura ta trwa juz dwa miesiące i końca nie widać nie mówiąc o początku.
    Mogę tylko powiedzieć, że współczuję Tobie i sobie samemu, że dałem się
    nabrać na ten "bank". Chciałem mieć konto ale już zdecydowanie nie chcę.
    A na dodatek powiem tym wszystkim fanom mBanku, którzy wypisują te bzdury i
    krytykują Cię za to, że ostrzegasz innych, że od dwóch lat mam konto w
    Inteligo i nigdy na tym banku się nie zawiodłem. Inteligo w porównaniu z
    mbankiem to bajka!. Jasne procedury, o wiele wygodniejszy interfejs i słowni.
    Co obiecują to dają! Adios popaprany mBanku! Aż dziw bierze człowieka, że w
    dzisiejszych czasach fukcjonuje jeszcze taka instytucja, która zupenie nie
    szanuje swoich klientów i naszych pieniędzy.
    Pozdrowienia dla "szczęśliwych" klientów!
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 13. Data: 2003-11-12 23:28:38
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości

    > Właśnie ciekawe dlaczego? Jeszcze nie spotkałem osoby, która by odradzała
    > założenie konta w Mbanku.

    A to mnie zagiąłeś... Grupy nie czytasz?? :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 14. Data: 2003-11-12 23:32:44
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

    Polecam kilka watkow niezej watek: Marek Jaroszewicz, jesli klienci mBanku
    maja takie problemy to niedziw sie, ze procedury trwaja tak dlugo, a jako
    pracownik naukowy jednej czy dwoch uczelni zamiast tracic czas na wylewanie
    swoich zalow wez sie za edukowanie spoleczenstwa ;)
    Sorki za zgryzliwosc - bardzo zadowolony klient mBanku ;) - a klopoty z
    zakladaniem konta tez przechodzilem.

    Fajas

  • 15. Data: 2003-11-12 23:42:53
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > A to mnie zagiąłeś... Grupy nie czytasz?? :-)

    Czytam, ale pisząc "nie spotkałem osoby" mam na myśli, ze nie spotkałem się
    twarzą w twarz :D

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 16. Data: 2003-11-13 00:37:48
    Od: Witold Przygoda <p...@n...mi.pl>

    Markus Sprungk <z...@c...cy> wrote:

    (...) wprawdzie bedzie to juz gadanie czysto akademickie, ale... ;-)

    > Ja po prostu nigdy się nie spotkałem z jakimś poważnym problemem z MBankiem

    Opierasz sie na swoich doswiadczeniach - a ja na swoich.
    Ani ty, ani ja, nie przeprowadzilismy badan statystycznych, zeby
    wykazac jaka jest skala problemu (i czy problem w ogole jest).
    Coz, znam kilka osob z kontem w mBanku, wszystkie jednak zakladaly
    to konto dawno temu - kiedy to mBank sie wrecz uganial za klientami.
    Znam tez jedna osobe, ktora tez "zaklada konto" i konca nie widac,
    podobnie jak w moim wypadku.

    > i wielu moich znajomych, którym poleciłem założenie tam konta są mi do
    > dzisiaj zobowiązani za poradę

    Nie mam nic przeciwko posiadaniu konta w mBanku.
    Mam wiele przeciwko procedurom zakladania konta oraz
    zupelnie bezmyslnego podejmowania decyzji (mniej wiecej
    odnosze wrazenie, ze rzeczy dzieja sie tam na zasadzie
    "komputer zadecydowal", albo "komputer wylosowal", no
    i rzecz jasna "nic sie nie da zrobic" w takiej sytuacji,
    bo to przeciez "komputer").

    > uuuuu.....nawet podyskutować już nie wolno

    Nie wygladalo to na dyskusje - raczej na kontenstacje.

    > A nie sądzisz, że Twoja opinia może rozczarować do MBanku wiele ludzi
    > całkiem niesłusznie?

    ...nieslusznie z czyjego punktu widzenia? Gdybym byl pieniaczem, ktory
    zawodowo lubuje sie w komplikowaniu innym zycia, czy szkodzeniu instytucjom -
    ale nie jestem! Z mojego zas punktu widzenia, i tak nalezy odczytywac
    wszytko co pisze, mBank dal plame na calego. I z otwieraniem konta,
    i z tymi bajkami o "max. 10 dniach roboczych", i - tak uwazam - z decydowaniem
    o przyznaniu lub nie kredytu. Klapujesz, ze jakbym zlozyl wniosek kredytowy
    w grudniu, to - z duza doza prawdopodobienstwa - dostalbym kredyt bez problemu?
    Bo wtedy "pracowalbym w 1. miejscu pracy min. 3 miesiace i mial przed soba
    umowe na wiecej niz rok". W listopadzie zas "pracuje mniej niz 3 miesiace".
    Dla mnie to jest nienormalne, dla mBanku to sa "procedury". Nikt o tych
    "procedurach" mnie oczywiscie nie poinformowal, choc wypelnialem w tym celu
    specjale formularze. Po co one sa i po co sa w ogole w internecie???

    > jednostkom. Zresztą tak to wygląda w Twoim opisie jakby Mbank celowo
    > utrudniał na siłę zalożenie konta, uzyskanie kredytu, otrzymanie karty itd.

    Nigdzie nie napisalem, ze mBank cos robi celowo przeciwko mnie.
    Napisalem zas, ze mBank jest najprawdopodobniej ofiara wlasnego sukcesu
    ( = naplywu masowego klienta).

    > Przecież to bzdura. Jeśli spełniasz wszystkie wymogi to kredyt dla Ciebie
    > to pestka. Skoro go nie otrzymałeś to widocznie nie spełniasz wymogów.

    Jak wyzej. Tak, nie spelnilem wymogow. Niech jeszcze wprowadza
    wymog wzrost min. 190 cm to tez nie spelnie. To bedzie jeszcze
    jeden madry "wymog proceduralny". A najlepiej, niech informuja
    o tym w momencie odrzucania wniosku. Tak, z zaskoczenia, zeby
    klient byl bardziej zbaranialy... ;-)

    > Właśnie ciekawe dlaczego? Jeszcze nie spotkałem osoby, która by odradzała

    ...ciekawe dlaczego przestrzegali mnie, ze moze byc dlugo i ze trzeba
    byc cierpliwym? - no chyba to jest klarowne w swietle chyzosci zalatwiania
    mBankowych formalnosci.

    > Tak. Dopuszczam taką możliwość. Na prawo jazdy też się czeka po 3 miesiące
    > a nikt z tego powodu jakoś się nie burzy. Po prostu trzeba swoje odczekać

    Krolu zloty :) przyznam ci 100 x racje, jak mBank na 1. swojej stronie obwiesci, ze
    procedura otwierania konta, otrzymania hasel jednorazowych oraz karty VE to tylko 1.5
    miesiaca "drobnych formalnosci". Dla szczesliwcow - moze szybciej. Dla niektorych -
    jeszcze dluzej (sic!!!) Bedzie uczciwie, bez pretensji, bez rozczarowan. Jak przy
    okazji napisze rowniez, ze "oddzwanianie odbywa sie do 2 dni w godzinach 8-22" o
    losowej zupelnie porze, a jak nie da rady, to trzeba prosic sie o ponowna tego typu
    akcje, jak napisze, ze wyslanie "hasle jednorazowych" to procedura 2-3 tygodniowa od
    chwili zamowienia, jak nie bedzie balamutnie zachecal do wplacania srodkow na konto,
    ktore jest ale ktorego jeszcze tak naprawde dlugo jeszcze nie bedzie... no i jeszcze
    koniecznie napisze ludziom, ktorzy maja roczne umowy o prace, ze chocby pracowali 10
    lat i zarabiali po 10.000 zl to i tak kredytu, chocby na 100 zl nie dostana. Bo takie
    "procedury"... ...jak wszystko to mBank napisze na swojej pierwszej stronie - a w
    kazdym razie w postaci _czytelnej_ informacji dla ludzi, ktorzy "jeszcze w to nie
    wdepneli", to ja wtedy zlego slowa nie napisze! Jednak... konta w takim banku nawet
    nie zaczne zakladac! Last but not least - twoj przyklad z prawem jazdy nie jest
    trafiony. Porownywac nalezy produkty tej samej kategorii - a zatem sposob i czas
    otwierania konta w dowolnym innym banku!

    > A czytałeś choć kiedykolwiek dlaczego MBank taką właśnie wybrał drogę?

    Czy nie wydaje ci sie lekka przesada - zeby przymuszac klienta, zwlaszcza
    nowego, do studiowania ton jakichs opisow "dlaczego tak"? Coz mnie to obchodzi, jesli

    poczta polska to jest bardzo kulawy posrednik, potrzebujacy na przekazanie zwyklego
    mBankowego listu co najmniej tygodnia! Czy nie da sie takich listow wysylac chocby ze

    statusem "priorytetowy"? Ilez czasu by sie zaoszczedzilo!

    > Po co? Skoro Ci zależy na czasie to od tego jest kurier a nie poczta.

    Nie rozumiem. Wystarczy poczta - polecony priorytet - znacznie taniej,
    a dostarczenie w czasie bardzo zblizonym. No ale przeciez to nie klient
    ustala "procedury postepowania" - tylko bank. Dlatego obwinialbym mBank
    rowniez za szkody powstale w wyniku porednictwa poczty. Sami sobie wybrali.

    wp

  • 17. Data: 2003-11-13 07:26:14
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

    >Przypomne raz jeszcze - VWBank, ktory
    > tez istnieje w internecie i co do ktorego procedur podszedlem dokladnie
    > tak samo (wypelniajac formularz w internecie!) uporal sie w niewiele ponad
    > 2 tygodnie ze wszystkim. To chyba mowi samo za siebie...
    Akurat ja z VWbankiem mam podobną historię co ty z Mbankiem , jednak na
    szczęście nie wpłaciłem tam pieniędzy jeszcze.

    Pozdr.

  • 18. Data: 2003-11-13 07:47:39
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    > Czytam, ale pisząc "nie spotkałem osoby" mam na myśli, ze nie spotkałem
    się
    > twarzą w twarz :D

    A ja nie spotkalem sie twarza w twarz z osoba ktora by polecala zalozenie
    konta w
    mBanku.
    I co z tego wynika ?
    Tak samo nic

    PiotR

  • 19. Data: 2003-11-13 07:48:41
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    PiotR napisał(a):

    > A ja nie spotkalem sie twarza w twarz z osoba ktora by polecala zalozenie
    > konta w
    > mBanku.
    > I co z tego wynika ?

    Więcej kontaktów z ludźmi ;)

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 20. Data: 2003-11-13 10:51:11
    Od: "fat101" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fajas" napisał w wiadomości

    [ciach]
    a klopoty z zakladaniem konta tez przechodzilem.

    Fajas

    Taaa... I ja też trwało to ok. 4 m-cy... Też zagubiona umowa, później
    powtórka.. Karty, które były wysłane (bez pinu, bo to inny nadawca...)...
    Ale uparłem się i było ok. do wczoraj...
    Planowana przerwa w dostępie do usług mbanku... Ostatnio coraz częściej
    trwają przerwy. Od początku listopada w każdy weekend (piątek - niedziela)
    mbank jest praktycznie przez 12 godzin nieczynny. Można byłoby to znieść,
    gdyby nie pewne fakty. Wybraźcie sobie taką sytuację:
    1. Wylatujesz z kraju w poniedziałek (złotówki masz na koncie, w łapach
    Euro.
    2. Wracasz do kraju w piątek wieczorem
    3. Po 23.00 idziesz do bankomatu - i co - brak śrdoków na koncie (myślisz
    okradli, zabrali, US zamknął konto...
    Nic z tego... Mbank ma przerwę konserwacyjną... I z żadnego bankomatu,
    zadnego sklepu nie skorzystasz, a narazisz się na idiotyczne spojrzenia i
    komentarze - "Facet nie ma kasy, a kartą szpanuje!!!"

    4. Dalej - w poniedziałek rano 04.35 wyjeżdżasz do W-wy na lotnisko... Nie
    wziąłeś kasy w piatek, z żoną przeżyłeś za jej kasę weekend, tedy idziesz do
    bankomatu.... i co?? Brak środków na koncie... Przerwa miała trwaćdo 04.00.
    Dzownisz do panienki na mlinię... "mamy problemy, konta uruchomimy po
    05.00...
    5. 05.10 - "niestety awaria potrwa do godz. 6.00".... cd. 06.15 ..."niestety
    awaria jest poważniejsza niż myśleliśmy do godz 07.00 nie uda się uruchomić
    kont. Może ok. 07.15"...
    6. 7.20 - "proszę poczekać jeszcze kilka minut, już zaraz będą czynne...."

    KONIEC - 07.30 - Czynne - 3,5 godziny z kartą w ręku przed bankomatem....
    Oczywiście odlot nastąpił, bez mojej osoby...

    Proponuję uważną lekturę wszystkich komunikatów mbanku zwłaszcza w piątki i
    wzięcie poważnego marginesu czasu... conajmniej x2...

    Wniosek.... w poniedziałek błyskawicznie otworzyłem jeszcze dwa rachunki
    (VWBank i Eurobank) - tak na wszelki słuczaj, żebym nie musiał przeżywać
    kolejnych niespodzianek z kartą w ręku i komunikatem - "BRAK ŚRODKÓW NA
    KONCIE". A swoją drogą. Może taki komunikat powinien się pojawić "Trwa
    przerwa konserwacyjna w Twoim banku. Spróbuj później..."

    Te pół miliona klientów zrobiło swoje i mbank się zatyka... Informatycznie i
    organizacyjnie...Ilość klientów przerosła ich możliwości, z kulturą obsługi
    na czele... Nie usłyszałem ani jednego słowa "Przepraszam" w czasie tych
    rozmów... Jedyne co słyszałem to "Przerwa była była planowana" (tak, ale do
    godz. 04.00....) i "Nic w tej chwili Panu nie mogę zaproponować".... Taki
    postkomunistyczny standardowy tekst....

    Klient mbanku z trzyletnim stażem (zastanawiam się czy warto dalej brnąć...)

    Pozdrawiam

    Marek