  • 1. Data: 2003-11-29 21:18:00
    Temat: [mBank] Przelewy z BRE Banku
    Od: "EmBa" <e...@u...op.pl>

    Korzystam z mBanku z eKonta, na które mój zakład pracy posiadający konto w
    BRE Banku przelewa mi pensję. Za każdym razem gdy dostaję przelew to na
    potwierdzeniu przelewu w polu nadawcy pojawiają się błędne dane, a w polu
    Nazwa banku: Bank nierozpoznany. Tak więc nie wiem z jakiego konta i banku
    dostałem pieniądze (dobrze że kwota się zgadza :-))) ). Mój zakład pracy
    posiada parę oddziałów w Polsce i wyświetla się nazwa oddziału z którym ja
    akuratnie nie mam nic współnego (poprzednio korzystałem z innego banku i
    informacja na potwierdzeniach była prawidłowa, zresztą kumpel z pokoju
    korzysta z LUKAS'a i nie ma tego problemu) Problem pojawił się gdy pensja
    zaczęła przychodzić do mBanku..
    Dziwne, że pojawiaja się takie problemy przy przelewach w ramach jednego
    banku - bo przeciez mBank jest częścią BRE Banku. Zgłosiłem problem na
    mLinie i po paru dniach zadzwoniła do mnie kobitka z informacją, że niestety
    problem jest na dzień dzisiejszy nierozwiązywalny - dziwne. Czy u kogoś też
    takie dziwne rzeczy sie dzieją????

    A w temacie jakości obsługi i list jednorazowych to zamówiłem takowe 6
    listopada i dotarły do mnie dopiero 24 listopada czyli po 2,5 tygodniach.
    Niestety potwierdza się, że wraz z ilością rachunków pogarsza się jakość
    obsługi.
    Na szczęście konto (z małym wyjątkiem) działa OK i póki co jestem z niego
    zadowolony, aczklwiek chyba bedę musiał poprosic o dokonywanie przelewu
    mojej pensji na inne konto. :-(

  • 2. Data: 2003-11-29 21:30:02
    Temat: Re: [mBank] Przelewy z BRE Banku
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

    Problem zniknie z nowym rokiem, gdyż wtedy przelewy już będą wysyłane tylko
    z numerami NRB, które system mBanku rozpoznaje prawidłowo.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 3. Data: 2003-11-29 21:35:08
    Od: "EmBa" <e...@u...op.pl>

    Użytkownik "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl> napisał w wiadomości
    > Problem zniknie z nowym rokiem, gdyż wtedy przelewy już będą wysyłane
    tylko
    > z numerami NRB, które system mBanku rozpoznaje prawidłowo.

    Rzeczywiście. Mój pracodawca korzysta ze starego numeru konta.

    Dzięki
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-11-30 11:52:05
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "EmBa" <e...@u...op.pl> napisał:

> [...]

    To prawda, ale czy napewno od nowego roku ? Czy BRE gdzieś podało termin
    wprowadzenia NRB ???

    > Rzeczywiście. Mój pracodawca korzysta ze starego numeru konta.

    Problem wynika z dziwnego formatu nr rachunków w 'duzym' BRE - tj. PLNCURR-01
    etc.

    W MultiBanku wygląda to tak, że: jest nazwa nadawcy (prawidłowa), natomiast w
    polu numer rachunku nadawcy jest wyłącznie sześciocyfrowy nr klienta. Jest też
    mała kaszana w opisie przelewu - są jakieś dziwne literki na końcu.
    Jednakże przelewy chodzą prawidłowo.

    --
    Witek

  • 5. Data: 2003-11-30 12:54:09
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

    Użytkownik "Witek" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości

    > To prawda, ale czy napewno od nowego roku ? Czy BRE gdzieś podało termin
    > wprowadzenia NRB ???

    Termin wprowadzenia NRB jest określony w polskim prawie przez Rozporządzenie
    Prezesa NBP:
    http://tinyurl.com/x2un
    (link do odpowiedniej podstrony NBP)

    Pozdrawiam

    Marek

  • 6. Data: 2003-11-30 12:55:14
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

    > Użytkownik "Witek" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości

    > Termin wprowadzenia NRB jest określony w polskim prawie przez
    Rozporządzenie
    > Prezesa NBP:

    Tfu, nie rozporządzenie tylko zarządenie.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 7. Data: 2003-11-30 14:48:31
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl> napisał:
    > Termin wprowadzenia NRB jest określony w polskim prawie przez Rozporządzenie
> [...]

    To ja wiem. Tylko że ja zrozumiałem że "z nowym rokiem" = od 1.01.2004r. ;-)
    Swoją drogą pierwotny termin wyłącznej identyfikacji poprzez NRB był już raz
    zmieniony, więc i tym razem może zostanie przesunięty... Wystarczy spojrzeć na
    'postęp' w zmianie numeracji w takich bankach jak: pkobp, pekaosa, BHW
    (korporacyjny), czy też wspomniane BRE.

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 8. Data: 2003-11-30 15:51:00
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

    Rozporządzenie

    > To ja wiem. Tylko że ja zrozumiałem że "z nowym rokiem" = od 1.01.2004r.
    ;-)

    IMHO właśnie tak będzie - od 1.1.2004 banki będą miały numery NRB i będą
    wysyłały przelewy z nimi. Do połowy 2004 banki mogą natomiast przyjmować
    przelewy ze starymi numerami. Nie widzę po prostu sensu tego, żeby bank,
    który nadał nowe numry wysyłał przelewy ze starymi numerami. Okres
    przejściowy jest po to aby właśnie przyjmować przelewy ze starymi numerami
    od tych, którzy nie znają jeszcze NRB danego rachunku.

    A co do przesunięcia, to wtedy wszyscy byli głęboko w lesie, teraz jest już
    znacznie lepiej. Sądzę, że obecne terminy zostaną dotrzymane. Co do
    wspomnianych gigantów to właśnie przeglądam bazę KIR datowaną na jutro:
    - NBP ma NRB=2, tylko O/Warszawa ma 1,
    - PKO BP zaczyna wprowadzać - 23 oddziały ma już jedynki (pomijam oczywiście
    Inteligo, które ma dwójkę),
    - BH - jedynki i dwójki
    - ING - w większości jedynki, centrala ma dwójki
    - BPH - jedynki i dwójki, ale są też zera
    - PEKAO - jedynki lub zera
    - BZWBK - jedynki, kilka dwójek
    - BRE - są już jedynki przy normalnych oddziałach, ale jeszcze większość
    zera (m i M mają 2)
    - Milenium - jedynki, centra rozliczeniowe - dwójki
    - BPocztowy, BOŚ, Kredyt Bank, GBG, Fortis - jedynki

    I tak jeszcze długo można wyliczać - słowem nie jest tak źle, ale mogłoby
    być lepiej - zapewne w wielu bankach (oddziałach) które nadal mają zero
    zamkną drzwi na cztery spusty w Sylwestra i wtedy wprowadzą NRB :)

    Pozdrawiam

    Marek

  • 9. Data: 2003-11-30 16:30:53
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl> napisał:
    (...)
> [...]
    > przejściowy jest po to aby właśnie przyjmować przelewy ze starymi numerami
    > od tych, którzy nie znają jeszcze NRB danego rachunku.

    Wszystko to prawda, tylko, że jakaś taka wirtualna ;-)

    > A co do przesunięcia, to wtedy wszyscy byli głęboko w lesie, teraz jest już
    > znacznie lepiej. Sądzę, że obecne terminy zostaną dotrzymane.

    W życiu !!! Jestem na 100% pewnien, że chociażby pkobp nie zdąży __nadać__
    nowych numerów w formacie NRB do końca roku. AFAIR oddziałów pkobp jest ok. 1450
    !!! Podobnie z pekaosa która nadaje NRB dopiero w oddziałach z nowym systemem.
    Jestem przekonany, że identycznie będzie w BRE -chociaż oni mają tylko ok. 20
    oddziałów.
    Muszę powiedzieć, że trochę zaskoczony jestem BHW. Co prawda niektórzy klienci
    BHW wysyłają faktury już w nowym formacie np. ENEA (energetyka), ale np. Tpsa
    nadal ma stare numery. Być może już nadali nowe numery, a klienci tpsa jeszcze o
    tym nie wiedzą ;)
    Wydaje mi się, że conajmniej ten termin lipcowy zostanie przesunięty. IMO
    największy problem będzie z klientami korporacyjnymi, a szczególnie z tymi
    dużymi (tpsa etc.).

    > I tak jeszcze długo można wyliczać - słowem nie jest tak źle, ale mogłoby
    > być lepiej - zapewne w wielu bankach (oddziałach) które nadal mają zero
    > zamkną drzwi na cztery spusty w Sylwestra i wtedy wprowadzą NRB :)

    Już to widzę ;-) Skoro nadanie NRB, to żaden problem to DLACZEGO do teraz banki
    tego nie zrobiły ? ;-)))

    --
    Witek

  • 10. Data: 2003-11-30 22:53:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Witek" <j...@c...barg.sv> writes:

    > W życiu !!! Jestem na 100% pewnien, że chociażby pkobp nie zdąży __nadać__
    > nowych numerów w formacie NRB do końca roku. AFAIR oddziałów pkobp jest
    > ok. 1450

    Czy one to musza robic sekwencyjnie???

    > Już to widzę ;-) Skoro nadanie NRB, to żaden problem to DLACZEGO do
    > teraz banki
    > tego nie zrobiły ? ;-)))

    To jest biznes - przy starych numerach klient mial do dyspozycji bez
    problemu np. 12 cyfr, a z problemem moze nawet wiecej (tylko po co?).
    W NRB jest po prostu mniej cyfr, a wiec klient takze bedzie mial ich
    mniej albo zaplaci wiecej.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH