  • 11. Data: 2007-09-20 10:14:54
    Temat: Re: mBANK firma
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 20 Sep 2007 01:03:30 +0200, w <m...@m...localdomain>,
    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > Nic nie bedzie, w uprzejmych slowach zwracasz im uwage ze to ponizej
    > progu 0,5% przychodow czy ile to tam jest.

    Co powoduje, że:
    a) KPiR nie może być uznana za nierzetelną (i nie mogą za to wlepić bardzo
    dotkliwej kary),
    b) nadal masz nieujawniony przychód (i za to mogą wlepić karę).

    Myślisz, że ten próg zwalnia z nieujawniania dochodu w takiej wysokości?
    To każdy by tak robił...

  • 12. Data: 2007-09-20 11:06:06
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Nic nie bedzie, w uprzejmych slowach zwracasz im uwage ze to ponizej
    > progu 0,5% przychodow czy ile to tam jest.

    Brak mniej niż 0,5% dochodu nie daje US możliwości ustalenia dochodu
    inaczej niż na podstawie KPiR. Kara tylko za brak zaksięgowania dochodu z
    odsetek.
    Brak więcej niż 0,5% dochodu praktycznie wymusza na US oszacowanie dochodu
    z pominiciem KPiR, która wtedy uznawana jest za prowadzoną nierzetelnie.
    Mogą oszacować dochód nawet kilkakrotnie większy niż faktycznie
    osiągnąłeś. Kara znacznie większa. Tak samo podatek z zaległymi odsetkami.
    W obydwu przypadkach kara jest niewspółmiernie większa od odsetek, nawet
    gdy na koncie były miliony.

  • 13. Data: 2007-09-20 12:12:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl> writes:

> [...]
    > b) nadal masz nieujawniony przychód (i za to mogą wlepić karę).
    >
    > Myślisz, że ten próg zwalnia z nieujawniania dochodu w takiej wysokości?

    A nie wiem, moze byc problem jak sie okaze ze pomylilby cyferki
    i zrobilo sie o 0,000001% wiecej niz limit.
    W znanym mi pojedynczym przypadku na takim postawieniu sprawy sie
    zakonczylo.
    --
    Krzysztof Halasa