  • 31. Data: 2004-02-25 14:55:27
    Temat: Re: m-bank i lukas bank szok
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    Glenn wrote:

    > No ale sprawy celne nie mają się nijak do tego, że w związku z wejściem do
    > UE wszystkie banki mają zacząć świadczyć usługę przelewu zagranicznego. I
    > raczej dziwi mnie, że się zszokowałeś ;-) brakiem takiej usługi w niektórych
    > bankach uzasadniając to zniknięciem barier celnych po wejsciu do UE. Jeżeli
    > zaś sądzisz, że zniknięcie barier celnych ma wywołać jakiś wielki popyt na
    > przelewy zagraniczne, to szczerze wątpię ze względu na koszt takich
    > przelewów.

    Zapewne nie wywoła jakiegos szalonego zapotrzebowania ale ja będę miał
    taka potrzebę więc zapewne przyjdzie mi zmienić bank.Mimo wszystko
    jestem nadal zdziwiony, że oni takiej usługi nie mają. Swoją drogą
    ciekawe ile kosztuje przelew z Niemiec do Francji.

    pzdr
    mirek

  • 32. Data: 2004-02-25 14:59:27
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    Marcin Kasperski wrote:

    > 60 zł / 200 EU =~ 7.5% Sporo

    Byc może sporo ale w tej konkretnej sytuacji, którą mam mogę spokojnie
    zapłacić.

    mirek

  • 33. Data: 2004-02-25 15:05:46
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    mirek krasnowski napisał:

    > No widzisz sam się zdziwiłem. Może dla swojego dobrego klienta? :-)
    > Wyjątkowo. :-) Chcą to robic przez ReiffaisenBank...

    A coś Ty tego Lukasa się tak uczepił? Skoro L-bank ma zrobić przelew za
    granicę poprzez Rafiego, to może od razu udać się właśnie do niego?

    K.

  • 34. Data: 2004-02-25 15:06:59
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    kursor wrote:

    > cytat:

    > można

    > cytat 2:

    > pytanie:
    > jaki zwiazek ma clo z platnoscia KK?

    Możesz dokonywac w tej chwili zakupów w UE płacąc np. przelewem lub w
    niektórych przypadkacvh KK. Jak Ci zamówioną rzecz przyśla to w wielu
    przypadkach jesteś zobowiązany zapłacić cło i VAT. Po wejściu do UE
    możesz zapłacic KK lub przelewem, a oni Ci przyślą zamówiony towar i
    celnik nie będzie miał nic do tego. Tylko nie wszędzie da się zapłacić
    KK. Taki jest związek.

    mirek

  • 35. Data: 2004-02-25 15:19:18
    Od: "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>

    > duze
    >
    > Te 0,5 % to wszystko, czy tylko koszty Millenium? Bo jak chcesz zapłacić
    > tylko za swój bank to ok. Ale jak odbiorca ma dostać konkretną kwotę, to
    > musisz wziąc na siebie jeszcze koszty banku przyjmującego i koszty banków
    > pośredniczących. Wątpię, żeby Mille gwarantował, że zmieści sie to w owych
    > 0,5 %.

    I tu masz racje. Tak jest jesli odbiorca ma dostac konkretna kwote. Jestem
    ciekawy czy zmieni sie cos z tym tematem po wejsciu Polski do UE.

    Pozdr,
    Leon

  • 36. Data: 2004-02-25 15:21:51
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 25 Feb 2004 14:33:59 +0100, w <4...@p...pl>, mirek krasnowski
    <m...@p...pl> napisał(-a):

    > Jestem w szoku ani w jednym ani w drugim banku nie można zrobic przelewu
    > nawet najdrobniejszej kwoty za granicę. Za dwa miesiące będziemy w UE, a
    > oni nie mają w ofercie takiej usługi.

    Zostaw na karcie odpowiednią ilość środków, kartę wyślij pocztą. Jak odbiorca
    potwierdzi odbiór wyślij mu PIN emailem, a po pobraniu gotówki zgłoś utratę
    karty i wyrób sobie nową :).

  • 37. Data: 2004-02-25 20:59:15
    Od: "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    W artykule news:c1i8ea$cfg$2@news.onet.pl,
    niejaki(a): Michał 'Amra' Macierzyński z adresu
    <m...@p...pl> napisał(a):

    > Chyba we wszystkich bankach spoldzieczlych tez nie, i co to ma do
    > rzeczy?

    Tu akurat pudło, w znakomitej większości można (nie napiszę, że we
    wszystkich, bo pewny nie jestem), a niektóre mają pełną obsługę
    dewizową.

    --
    woy

    z cyklu "Przypowieści z Trollowej Doliny":
    "Nie odzywaj sie do mie bo ci dałem pląka!"

  • 38. Data: 2004-02-26 11:07:19
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Wysłałem CitiBankiem kosztowało mnie to 20zł. CitiBank bierze 1% ale nie
    > mniej niż 20zł i nie wiecej niż 200zł. Odbiorca pokryje koszty swojego
    > Banku.

    Jak odbiorca pokrywa koszty swojego banku to tak, ale jakbyś chciał/musiał
    wysłać konkretną kwotę, to koszty byłyby dużo wyższe.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 39. Data: 2004-02-26 11:07:56
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

  • 40. Data: 2004-02-26 11:55:06
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    Glenn wrote:

    > Jak odbiorca pokrywa koszty swojego banku to tak, ale jakbyś chciał/musiał
    > wysłać konkretną kwotę, to koszty byłyby dużo wyższe.

    W banku twierdzili, że przeważnie jest to 5Euro ale mieli raz koszty 30Euro.

    mirek