  • 1. Data: 2009-06-24 07:06:42
    Temat: lukas - dostep przez net - alert bezpieczenstwa
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    Przy probie wejscia do lukasa, opera wyrzuca mi komunikat:

    Łańcuch certyfikatów tego serwera jest niekompletny a wystawca nie jest
    zarejestrowany. Czy kontynuowac?

    A jak klikne na zabezpieczenia mam:

    Bledy certyfikatu. Nieznany certyfikat glowny z "VeriSign Class 3 Public
    Primary Certification Authority - G5". Nie mozna stwierdzic, czy jest on
    godny zaufania.

    Ki diabel?

    Jak zerkne na daty waznosci obecnego certyfikatu lukasa, to logowalem sie od
    konca maja i wszystko bylo ok.

  • 2. Data: 2009-06-24 08:12:15
    Temat: Re: lukas - dostep przez net - alert bezpieczenstwa
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "eg" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ki diabel?
    >
    > Jak zerkne na daty waznosci obecnego certyfikatu lukasa, to logowalem sie

    Też tak mam w Operze i FireFoksie. Internet Explorer nie zgłasza problemu.

    Witek

  • 3. Data: 2009-06-24 08:41:53
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "witek" napisał:

    > Też tak mam w Operze i FireFoksie. Internet Explorer nie zgłasza
    > problemu.

    U mnie zgłasza.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 4. Data: 2009-06-24 22:06:30
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    to co z tym robic, logowac sie, czy nie?

  • 5. Data: 2009-06-24 22:10:21
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    to sie narobilo, Opera zglasza:

    Próbujesz odwiedzić adres https://e-bank.lukas.com.pl/, który jest w tej
    chwili niedostępny. Upewnij się, czy adres został wpisany poprawnie, a
    następnie spróbuj ponownie wczytać stronę.

    Bezpieczne połączenie: błąd krytyczny (44)

    https://e-bank.lukas.com.pl/

    Certyfikat został unieważniony przez jego wystawcę.

    Certyfikat został unieważniony z powodu zmiany właścicieli witryny.
    Upewnij się, czy połączenie internetowe jest aktywne i sprawdź, czy inne
    aplikacje wymagające tego połączenia działają prawidłowo.

    Co ciekawe stary IE 6 sie nie rzuca w tym samym momencie....

  • 6. Data: 2009-06-24 22:19:35
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    jeszcze jedna ciekaowstka:

    wg strony:
    https://seal.verisign.com/splash?form_file=fdf/splas
    h.fdf&dn=e-bank.lukas.com.pl&lang=en
    certyfikat lukasa jest wazny w okresie: 24.06.2009-24.05.2011 a wg danych
    wyswietlanych przez IE 6 w okresie 27.05.2007-28.05.2011

  • 7. Data: 2009-06-24 22:22:45
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    eg wrote:

> [...]
    > aplikacje wymagające tego połączenia działają prawidłowo.
    >

    > Co ciekawe stary IE 6 sie nie rzuca w tym samym momencie....

    jak masz skonfigurowane ocsp w przegladarce ?

  • 8. Data: 2009-06-24 22:25:53
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    eg wrote:
> [...]
    > certyfikat lukasa jest wazny w okresie: 24.06.2009-24.05.2011 a wg danych
    > wyswietlanych przez IE 6 w okresie 27.05.2007-28.05.2011

    sprawdz jeszcze raz w ie, wyglada na to ze stary certyfikat zostal odwolany i
    zastapiony nowym

  • 9. Data: 2009-06-25 02:10:52
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "eg" napisał:

    > to sie narobilo

    To ja dorzucę jeszcze to (może ma związek):

    http://di.com.pl/news/21507,0,Atak_na_klientow_LUKAS
    _Banku.html

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 10. Data: 2009-06-25 06:56:16
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    > To ja dorzucę jeszcze to (może ma związek):
    >
    > http://di.com.pl/news/21507,0,Atak_na_klientow_LUKAS
    _Banku.html

    akurat w moim przypadku to nie jest to co powyzej

    widze, ze jednak ktos zrobil porzadek z certyfikatem lukas banku, bo od dzis
    jest nowy i juz nie powoduje problemow w operze

    prawdopodobnie inne dane byly w certyfikacie a inne dane certyfikatu
    zapisane u wystawcy, stad ten problem

    swoja droga lukas bank jakos nie za bardzo przejal sie sprawa, zadnego
    komunikatu na ich stronie www, a kiedy napisalem maila, pani podala odpisala
    z tradycyjna formulka, jakiej wersji przegladarki pan uzywa.... i to po
    kilkunastu godzinach.... jakos lukasowi sie nie spieszy, by wyjasniac takie
    sprawy....