  • 1. Data: 2006-02-27 19:54:04
    Temat: lokaty 7dniowe a belka?
    Od: Michal MJJ <w...@...pl>

    witam,
    mam takie banalne pytanie: co sie stanie jesli w ciagu miesiaca 4x
    zaloze sobie lokate 7dniowa i bede mial z niej np 4x2=8zl odsetek - czy
    bede mial 8zl na czysto czy pod koniec miesiaca belka dopadnie te moje
    8zl i wezmie co swoje?
    pozdrawiam,
    michal m

  • 2. Data: 2006-02-27 20:45:48
    Temat: Re: lokaty 7dniowe a belka?
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > zaloze sobie lokate 7dniowa i bede mial z niej np 4x2=8zl odsetek - czy
    > bede mial 8zl na czysto czy pod koniec miesiaca belka dopadnie te moje

    Nie popusci i dopadnie.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-02-27 21:18:36
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Nie popusci i dopadnie.

    W którym banku?

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 4. Data: 2006-02-27 21:37:11
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Jacek napisał(a) w wiadomości: <1...@n...onet.pl>...

    Kiedyś już pytałem.
    - kiedy powstaje należność podatkowa, czy w momencie postawienia klientowi
    odsetek do dyspozycji?
    - co ile dni bank rozlicza się z fiskusem czyli odrowadza belkowe?

    Istnieją konta typu oszczędnościowego (ING, KB, Getin itd...). Cechy
    charakterystyczne: zwykle 1. wypłata w miesiącu darmo, odsetki naliczane
    co dzień, ale kapitalizowane co miesiąc. Wtedy też naliczają podatek.
    Gdyby je kapitalizować co dzień...

    Arek

  • 5. Data: 2006-02-27 21:40:54
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > W którym banku?

    W takim, który dziala wg polskiego prawa i jest zobowiazany do pobierania
    tzw. belkowego z dochodów takich jak m.in.odsetki od wladów osób fizycznych
    nie zwiazane z dzialalnoscią gospodarczą

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 6. Data: 2006-02-27 22:14:21
    Od: Michal JJ M <p...@...pl>

    > W którym banku?

    w dowolnym w ktorym sa krotkoterminowe lokaty np lukas, bph?
    ktos moze sprawdzal?

  • 7. Data: 2006-02-27 22:50:24
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > W takim, który dziala wg polskiego prawa i jest zobowiazany do pobierania
    > tzw. belkowego z dochodów takich jak m.in.odsetki od wladów osób fizycznych
    > nie zwiazane z dzialalnoscią gospodarczą

    Acha.

    Bo przyznaję, że chciałem Ci rzucić w twarz opinię infolinii i treść
    korespondencji:
    "...
    Czy podatek jest liczony od SUMY odsetek na wszystkich lokatach, czy dla każdej
    lokaty OSOBNO?
    Treść odpowiedzi:
    Szanowny Panie,
    uprzejmie informuję, że odsetki od lokat naliczane są dla każdej lokaty osobno.

    Z poważaniem
    COK BPH S.A."

    gdyby nie absurd wynikający z dwóch rzeczy:
    1. Po czasie zauważyłem, że sympatyczny korespondent odpowiada, tyle że nie na
    moje pytanie (ja o podatku, on o odsetkach). Ciekawe o co miałoby mi chodzić,
    gdyby jego odpowiedź była na miejscu :-)
    2. Bank, z którego odpowiedzi pochodziły :-)

    Praktycznie nie sprawdzałem, bo nie chciałem pogrążać Pani Zyty.

    A mógłbyś w krótkich żołnierskich słowach wyjaśnić dlaczego?
    I ewentualnie dlaczego od giełdowych inaczej.

    Dzięki z góry.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 8. Data: 2006-02-28 06:25:32
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 27 Feb 2006 23:14:21 +0100, Michal JJ M napisał(a):

    > w dowolnym w ktorym sa krotkoterminowe lokaty np lukas, bph?
    > ktos moze sprawdzal?

    Ja sprawdzam ;)
    Podatek naliczany jest od każdej lokaty osobno. Przy odpowiednich kwotach -
    podatek wynosi 0.00zł.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 9. Data: 2006-02-28 07:14:33
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    > Ja sprawdzam ;)
    > Podatek naliczany jest od każdej lokaty osobno. Przy odpowiednich kwotach -
    > podatek wynosi 0.00zł.

    ok ale chcialbym sie jeszcze upewnic bo pytanie nie brzmialo czy od kazdej
    lokaty naliczany jest osobno tylko czy przy kapitalizacji 7-dniowej podatek tez
    jest naliczany co 7dni czy zbiorczo np co miesiac i bardziej pytalem o jedna
    lokate rolowana 3 razy w miesiacu czyli 4 x 7dni - a nie 4 lokaty rownolegle

    pozdrawiam
    michal

  • 10. Data: 2006-02-28 07:21:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Michal M JJ wrote:

> [...]
    > miesiac i bardziej pytalem o jedna lokate rolowana 3 razy w miesiacu
    > czyli 4 x 7dni - a nie 4 lokaty rownolegle

    Podatek jest nalicznay osobno dla każdej kapitalizacji. Tak kazali
    posłowie w ustawie.