  • 1. Data: 2003-03-04 10:14:17
    Temat: limit glowny w Millenet
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Podczas podpisywania umowy komunikacyjnej w oddziale Millenet tzw "limit
    główny", ktory ma chronić przed zbyt szybkim wyprowadzeniem forsy z
    rachunku.

    Otóz nie zupełnie działa on tak jakby autorzy oprogramowania chcieli -
    wyjaśniam już to od paru dni w Millenetowej korespondencji.
    Oto szczegóły:

    Pytanie 1 - wyglada mi na to ze limit glowny dotyczy jedynie wprowadzania
    informacji o przelewach - zebym jednego dnia nie mogl podefiniowac zbyt
    duzo przelewow z przyszla data. Jesli ich suma przekroczy limit glowny
    (definiowany w oddziale - u mnie 1000 zl) to mnie system zastopuje we
    wprowadzaniu, mimo ze sa to przelewy na rozne daty?
    Pytanie 2 - Zrozumialem ze jesli codziennie przez 10 dni zdefiniuje np na
    13 marca przelew na sume 1000 zl równa limitowi glownemu i przyjdzie 13
    marca to przelewy na laczna kwote 10 000 zl sie wykonaja przekraczajac
    limit glowny - czy tak?

    Pytanie 3 - jesli odpoiwedz na 1 i 2 byly obie TAK to pytani trzecie - czy
    limit glowny ma tylko mi utrudniac zycie czy tez ma chronic przed
    wyprowadzeniem jednego dnia wiekszej gotowki?

    Otoz mimo, że odpowiedzi na pytania 1 i 2 brzmią obie TAK a na dodatek w
    sklad tego limitu beda sie wliczac w danym dniu rowniez zdefiniowane
    zlecenia stale !!!!!! to na pytanie 3 twierdza uparcie ze

    LIMIT GLOWNY CHRONI PRZED WYPROWADZENIEM JEDNEGO DNIA WIEKSZEJ GOTOWKI

    doslownie to piszą tak: ma uchronić "wyprowadzenie" środków z rachunku. O
    wartośći wypływu gotówki z rachunku decyduje wybrana przez Pana wartość LG.

    No i jak tu z nimi dyskutowac - ja widze ze ten limit przeszkadza we
    wprowadzaniu danych a wyplyw gotowki potem odbedzie sie bez problemu

    *** blad ***

    *** blad ***

  • 2. Data: 2003-03-05 09:23:25
    Temat: Re: limit glowny w Millenet
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Otóz nie zupełnie działa on tak jakby autorzy oprogramowania chcieli -
    > wyjaśniam już to od paru dni w Millenetowej korespondencji.

    Raczej nie dziala tak, jak ty sobie wyobrazales...;-)

> [...]
    > (definiowany w oddziale - u mnie 1000 zl) to mnie system zastopuje we
    > wprowadzaniu, mimo ze sa to przelewy na rozne daty?

    TAK

> [...]

    > limit glowny ma tylko mi utrudniac zycie czy tez ma chronic przed
    > wyprowadzeniem jednego dnia wiekszej gotowki?

    Ma chronic. Jak kazde zabezpieczenie przy okazji utrudnia zycie...;-)

> [...]
    >
    > No i jak tu z nimi dyskutowac - ja widze ze ten limit przeszkadza we
    > wprowadzaniu danych a wyplyw gotowki potem odbedzie sie bez problemu

    Nie dyskutowac, tylko zmienic sobie limit glowny ;-)
    W takim rozwiazaniu jak jest w Miilenecie wczesniej czy pozniej zapiszesz
    sobie hasla na karteczce - bo (moze??) system po zadanym czasie (max 60dni)
    wymusi zmiane obu hasel i trudno to bedzie spamietac. Taka kartke mozesz
    zgubic i zorientowac sie o tym np. po kilku godzinach. I od to chodzi, zeby
    w ciagu kilku chwil ktos nie zrobil ci nieplanowanego przelewu na duza
    kwote. To, ze bedzie mogl robic duzo malych przelewow dzien po dniu to juz
    twoje zmartwienie i ulomnosc takiego zabezpieczenia.
    IMHO zabezpieczenie rewelacyjne nie jest, ale jak na tak proste rozwiazanie
    jest pomyslane logicznie.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2003-03-05 10:20:46
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos"
    > LG.

    > Nie dyskutowac, tylko zmienic sobie limit glowny ;-)

    Ale ja sie z nimi zgadzam ze taki LG jest jednym z elementow bezpieczenstwa
    tego systemu. Ale niech pisza PRAWDE bo on nie decyduje o sumie gotowki
    ktora danego dnia ma wyplynac.
    Taka suma moze byc dowolna i BARDZO DOBRZE bo mozna zrealizowac kilka zlecen
    Jak sie czyta ich pomoc to mozna miec obawy, ze jak mam kilka zlecen na
    laczna sume zbyt dużą to się nie wykonają a tak na szczescie nie jest !!!

    Porównaj pierwsze zdanie gdzie ich cytuję albo zdanie z pomocy nt przelewow:
    "Maksymalna dobowa wysokość operacji pieniężnych nie może przewyższać
    wysokości Limitu Głównego. " - widac jasno ze pisza NIEPRAWDE i
    wprowadzają klienta w blad ;-))
    *** blad ***

  • 4. Data: 2003-03-05 13:45:08
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "blad" <b...@W...pl> napisał

    > wprowadzają klienta w blad ;-))
    > *** blad ***

    -napisał blad ;-)))

  • 5. Data: 2003-03-05 18:43:56
    Od: calcium300mg <c...@o...pl>

    On Wed, 5 Mar 2003 14:45:08 +0100, "Witek" <w...@p...onet.fi> wrote:

    >Użytkownik "blad" <b...@W...pl> napisał

    >-napisał blad ;-)))

    Kazdemu wolno podpisac sie tyle razy, ile chce:)))