  • 1. Data: 2004-09-06 21:09:43
    Temat: [kursy walut] nieczysta gra "najlepszego banku"
    Od: "eipi" <e...@p...onet.pl>

    Moze kogos zainteresuje jakie sztuczki stosuje pewien "najlepszy bank" (w
    rankingu pewnego tygodnika).
    Otoz zainteresowal mnie dzis dziwnie wysoki kurs po jakim przeliczono mi
    transakcje kartowa w walucie zagranicznej. W regulaminie stoi, ze przelicza sie
    je "wedlug zasad stosowania kursów zagranicznych srdokow platniczych w Banku
    Zachodnim WBK S.A." (choc zdaje sie ta wersja, za ktora cytuje, sciagnieta w
    tej chwili z net-u jest nieaktualna, tak a propos).
    Patrze wiec ci ja na tabele kursowa WBK i - wszystko sie zgadza. Tyle, ze
    zastosowali kurs dla "pieniedzy", nie dla "dewiz". Inaczej mowic: kurs
    stosowany normalnie w obrocie gotowkowym i z tej racji o 0,9% wyzszy.
    Okreslenie czegos takiego "chamstwo" byloby moze przesada, ale eleganckie i
    uczciwe to-to tez nie jest.
    Zdaje sie, ze zmienie sobie karte, zwlaszcza ze argumentem dotad byly dla mnie
    stosunkowo dobre kursy WBK-u (po BRE chyba najlepsze na rynku). Co tez innym
    ew. poddaje pod rozwage.
    Rgds,
    eipi

  • 2. Data: 2004-09-06 21:15:29
    Temat: Re: [kursy walut] nieczysta gra "najlepszego banku"
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    eipi <e...@p...onet.pl> wrote:
    > Zdaje sie, ze zmienie sobie karte, zwlaszcza ze argumentem dotad byly
    > dla mnie stosunkowo dobre kursy WBK-u (po BRE chyba najlepsze na
    > rynku). Co tez innym ew. poddaje pod rozwage.

    Moze Lukasw koncu dorobi sie kont walutowych i problem zniknie

    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-09-06 21:32:39
    Od: e...@p...onet.pl

    > Moze Lukasw koncu dorobi sie kont walutowych i problem zniknie

    A niby w jaki sposob mialoby to rozwiazac sytuacje? Nie sadze, zeby wprowadzili
    karte podpieta do konta walutowego.
    Chyba ze sugerujesz, ze przy tej okazji zaczeliby sami prowadzic wszystkie
    operacje walutowe. Ale nie bardzo cos mi sie chce w to wierzyc. Zreszta
    najwyrazniej nie dorobili sie, bo nie chca. Podobnie jak outsorsuja bankomaty
    od WBK i euronetu - jest to jakas strategia.
    Skadinad akurat konta walutowego mi u nich brakuje, ale nie to nie - ma gdzie
    pojsc. Zreszta jeszcze pare takich numerow i pojde sobie na dobre :-P

  • 4. Data: 2004-09-07 07:45:05
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Użytkownik "eipi" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Moze kogos zainteresuje jakie sztuczki stosuje pewien "najlepszy bank" (w
    > rankingu pewnego tygodnika).

    Nie dość że koszmarne kursy to jeszcze np beznadziejnie wysokie oplaty za
    wyplaty z obcego bankomatu. Karty "najlepszego banku" do innych krajow nie
    nalezy brac ;-)

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2004-09-07 13:08:49
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Nie dość że koszmarne kursy to jeszcze np beznadziejnie wysokie oplaty za
    > wyplaty z obcego bankomatu. Karty "najlepszego banku" do innych krajow nie
    > nalezy brac ;-)

    Wręcz przeciwnie - moje doświadczenie uczy, że o ile w Niemczech kursy
    koszmarne, o tyle w Słowacji genialne.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 6. Data: 2004-09-07 15:48:52
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Wręcz przeciwnie - moje doświadczenie uczy, że o ile w Niemczech kursy
    > koszmarne, o tyle w Słowacji genialne.

    U mnei w tescie w Czechach kurs byl najgorszy.

    --
    JaKi