  • 1. Data: 2004-09-06 18:47:40
    Temat: Gwarancje bankowe - pytanie.
    Od: "sHd" <s...@p...pl>

    Moze ktoś z grupowiczów bedzie wstanie mi pomóc.
    Mam sytuacje tego typu ...
    Firma z portugali chce zamówić u mnie towar, płaci LC (Gwarancją bankową) z
    okresem ważności 21 dni.
    Moja firma musi zamówić towar u generalnego dystrybutora (ich czas
    realizacji zamówienia 7 dni roboczych) i zapłacić za niego 20% zaliczki - 80
    % po otrzymaniu towaru.
    Czy jest jakiś bank który na podstawie wystawionej gwarancji bankowej dla
    mojej firmy przez firmę z portugali i oświadczeniu dystrybutora o czasie
    realizacji udzieli mi kredytu żebym mógł sfinalizowac tranzakcje ? Chodzi o
    bardzo dużą kwote 10 mln euro

  • 2. Data: 2004-09-06 20:04:25
    Temat: Re: Gwarancje bankowe - pytanie.
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik sHd napisał:

> [...]
    > realizacji udzieli mi kredytu żebym mógł sfinalizowac tranzakcje ? Chodzi o

    Moze zacznij szukanie od swojego banku?

    Zdaje sie, ze jest tez taka mozliwosc, ze zamawiajacy placi z gory
    (przynajmniej czesc) i jesli sie boi, to moze sie ubezpieczyc (dostanie
    kase jak wtopi zaliczke i nie dostanie towaru). Byc moze takie
    ubezpieczenie bedzie konkurencyjne cenowo.

    Nigdy z takiego ubezpieczenia nie korzystalem, ale podczas jakichs
    rozmow cos takiego kiedys padlo. Co prawda w druga strone (wysylka
    towaru bez przedplaty i ubezpieczenie od braku zaplaty), ale pewnie w
    odwrotnie tez sie da. A ze chodzilo o Grecje, to Portugalia pewnie
    gorsza nie jest.

    Bartol