  • 1. Data: 2003-01-13 14:53:10
    Temat: krótkie lokaty i podatek belkowy
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    Wyobrazmy sobie lokate overnight automatycznie odnawialną o takiej
    wysokosci, ze odsetki dzienne < 50 groszy. Wtedy od takiej lokaty nie
    zaplacimy podatku od oszczednosci, przy zalozeniu, ze jest to calosc srodkow
    na rachunku? Czy zle mysle?

    --
    Robert

  • 2. Data: 2003-01-13 15:38:36
    Temat: Re: krótkie lokaty i podatek belkowy
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysokosci, ze odsetki dzienne < 50 groszy. Wtedy od takiej lokaty nie
    > zaplacimy podatku od oszczednosci, przy zalozeniu, ze jest to calosc

    Dobrze.
    Ja przez przypadek mam konto ze stanem 95gr i co miesiąc przyrasta na nim po
    1gr odsetek - 13% rocznie bez podatku belkowego :-))))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-01-13 15:44:29
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avumcm$8hn$1@news.onet.pl, Robert Wicik wrote:
> [...]
    > Ja przez przypadek mam konto ze stanem 95gr i co miesiąc przyrasta na
    > nim po 1gr odsetek - 13% rocznie bez podatku belkowego :-))))

    No tak ale ja myslalem o bardziej praktycznych saldach.
    Np. ROR z kapitalizacja dzienna i oprocentowaniem nominalnym 4% bylby w ten
    sposób antybelkowy do kwoty ok. 4500 zł - całkiem przydatna rzecz,
    oszczędność dla klienta :)

    Nie?

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-01-13 16:32:28
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert"
> [...]
    ten
    > sposób antybelkowy do kwoty ok. 4500 zł - całkiem przydatna rzecz,

    tak - mam nawet takiego ROR-a ktory robi
    lokate overnight nawet jak ma saldo 500 zl ;-))
    jest to ROR w Millennium Bank po przeniesieniu z Gdanskiego
    *** blad ***

  • 5. Data: 2003-01-13 16:50:28
    Od: "Dawid Świtała" <S...@o...pl>

> [...]
    ten
    > sposób antybelkowy do kwoty ok. 4500 zł - całkiem przydatna rzecz,

    Jak znajde chwile to policze ale Ty chyba zakładasz także ew. dzienne
    pobieranie podatku a w wiekszości banqw jest to raz na miesiac ;((

    --
    Dawid Świtała, Poznań
    odpowiadajac usun spamkiler z adresu :)

  • 6. Data: 2003-01-13 16:57:19
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avuqok$fj2$1@news.tpi.pl, Dawid Świtała wrote:

    > Jak znajde chwile to policze ale Ty chyba zakładasz także ew. dzienne
    > pobieranie podatku a w wiekszości banqw jest to raz na miesiac ;((

    A mi sie wydaje, ze pobieranie podatku jest w momencie dopisywania odsetek
    (kapitalizacji). Np. w Lukasie na RORze jest to raz na kwartał. Zatem wydaje
    mi się, że przy kapitalizacji dziennej naliczanie i pobieranie podatku jest
    także codziennie. Ale może się mylę, trzeba by zajrzeć do ustawy.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-01-13 18:19:16
    Od: s...@p...onet.pl

    > Jak znajde chwile to policze ale Ty chyba zakładasz także ew. dzienne
    > pobieranie podatku a w wiekszości banqw jest to raz na miesiac ;((

    Podatek naliczany jest w momencie zakończenia lokaty(rolowania).

    cześć

  • 8. Data: 2003-01-13 19:13:11
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Podatek naliczany jest w momencie zakończenia lokaty(rolowania).

    Masz na myśli zakończenie całego procesu rolowania czy pojedynczej
    operacji ?
    AFAIR podatek powinien być chyba naliczony w momencie postawienia
    odsetek "do dyspozycji" klienta.

    Pix

  • 9. Data: 2003-01-15 07:41:53
    Od: "RAFI" <r...@a...com.pl>

> [...]
    ten
    > sposób antybelkowy do kwoty ok. 4500 zł - całkiem przydatna rzecz,

    Mozna wyprowadzic wzor z mozna policzyc jak czesto dla danej kwoty
    np.1000000 musi byc kapitalizowana lokata zeby nie zaplacic podatku np. 3
    razy na minute :)
    RPiskozub

  • 10. Data: 2003-01-15 08:04:04
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:b033bi$as3$1@zeus.polsl.gliwice.pl, RAFI wrote:

    > Mozna wyprowadzic wzor z mozna policzyc jak czesto dla danej kwoty
    > np.1000000 musi byc kapitalizowana lokata zeby nie zaplacic podatku
    > np. 3 razy na minute :)

    Nie wiem, czy prawo bankowe pozwala na kapitalizację częstszą niż raz
    dziennie?

    --
    Robert