  • 1. Data: 2014-03-13 09:44:04
    Temat: kredyt rodzina na swoim a podatek
    Od: Paweł <p...@g...com>

    Witam. Rok 2013 to dla mnie pierwszy rok z kredytem "rodzina na swoim". Mam pytanie
    takie, czy kwota dofinansowania z BGK jest dla mnie przychodem, który mam wykazać w
    swoim PIT i od tego US naliczy mi podatek?

    Nasz kraj jest pełny podatkowych absurdów, celowo to robią aby obywatela na minę
    wprowadzić i po kilku latach puścić w skarpetkach. Niedawno czytałem, że jeśli
    lokator z parteru nie płaci za windę, to takie zwolnienie z opłaty Urząd Skarbowy
    uznaje za przychód i od tego chce swojej działki. Paranoja.

    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2014-03-13 14:30:33
    Temat: Re: kredyt rodzina na swoim a podatek
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    ----------
    Nie wiem co to jest dofinansowanie BGK.
    Jeśli to jest zwolnienie z części odsetek to moim zdaniem:
    - odsetki są kosztem,
    - mniejsze odsetki są mniejszym kosztem, ale różnica raczej nie jest
    przychodem.
    Ale ja się generalnie "nie znam" więc ....

    Pomysł aby płacić podatek od tego co się zaoszczędziło nie wydając jest w
    swej idei "genialny" :) i prowadzi do masy absurdów.
    Kiedyś US naliczały podatek od używania OpenOffice'a przyjmując, że
    zaoszczędziło się nie kupując Microsoft Office'a, chyba że się miało fakturę
    za zakup czasopisma w którym na płycie CD był OpenOffice.
    Czekam kiedy zaczną naliczać:
    - podatek od oszczędności (=przychodu) spowodowanego darmową edukacją
    dzieci,
    - podatek od darmowej służby zdrowia,
    - podatek od odwiedzin u znajomych (zaoszczędziło się na kolacji),
    - podatek od aktywności fizycznej (poprawa swojego zdrowia = oszczędności na
    lekach) - mogliby kasować na ścieżkach rowerowych, trasach spacerowych
    itd...

    P.G.

  • 3. Data: 2014-03-13 17:07:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-03-13 14:30, Piotr Gałka pisze:
    > - podatek od aktywności fizycznej (poprawa swojego zdrowia =
    > oszczędności na lekach) - mogliby kasować na ścieżkach rowerowych,
    > trasach spacerowych itd...

    Nie podpowiadaj. :-) Te głąby idą dokładnie w tym kierunku.
    Co się musi stać żeby ten durny naród podziękował debilom?
    Czy muszą się pojawić bramki na ścieżkach rowerowych? :-)

    PS. Właśnie zapadł wyrok że mandaty za fotoradary trzeba płacić ale ...
    jak ktoś się wczyta w ten wyrok
    http://3obieg.pl/trybunal-konstytucyjny-wszystkie-pi
    eniadze-za-mandaty-z-fotoradarow-musza-zostac-zwroco
    ne
    to widać gówniarstwo u władzy które nawet porządnie represji nie potrafi
    przeprowadzić. ;-)

  • 4. Data: 2014-03-13 19:46:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie podpowiadaj. :-) Te głąby idą dokładnie w tym kierunku.
    > Co się musi stać żeby ten durny naród podziękował debilom?
    > Czy muszą się pojawić bramki na ścieżkach rowerowych? :-)

    Tak i to odpowiednio gęsto :).
    Uważam, że poziom głupoty urzędniczej musi przekroczyć pewną barierę (nie
    umiem określić jak do niej daleko) aby większość (a nie tylko niektórzy) i
    często a nie sporadycznie musiała się z nią borykać. Wtedy takie przypadki
    (jak z tą windą) ze śmiesznych staną się nie do zniesienia. Dlatego może
    właśnie trzeba podpowiadać:
    - organizuję sobie wyjazdy sam, ale przecież mógłbym skorzystać z oferty
    biura podróży - więc zaoszczędziłem - czyli zysk i podatek. Trzeba tylko
    ustalić wymagany poziom wydatków na wakacje (Safari ?) - każdy kto wyda
    mniej powinien zapłacić podatek bo się wzbogacił.
    - kto kupi tańszy samochód niż ministerstwo finansów kupuje dla siebie też
    zaoszczędził bo przecież mógł kupić taki jak oni - podatek (a już kupno
    używanego to dopiero domiar),
    - każde inne wykończenie domu niż marmurowe....
    - do każdego biletu PKP 2 klasy powinien być doliczony podatek od różnicy w
    cenie do 1 klasy (też kuszetek do sypialnego),
    - opodatkować wszystkie first-minute i last-minute (brzmi jak hasło wyborcze
    :) ),
    - jest przecież oczywiste, że nabywca TV 32" zaoszczędził bo nie kupił
    full-wypas 50",
    - idźmy dalej - ten kto w ogóle nie kupił TV (ja mam jeszcze CRT) też
    zaoszczędził..... na tej zasadzie to każdy musi zapłacić, bo nie znajdziemy
    nikogo takiego, co kupił wszystko.
    P.G.

  • 5. Data: 2014-03-13 20:24:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-03-13 19:46, Piotr Gałka pisze:
    > Uważam, że poziom głupoty urzędniczej musi przekroczyć pewną barierę
    > (nie umiem określić jak do niej daleko)

    Jako 40-latek z maturą mogę stwierdzić że granica została przekroczona
    już kilka lat temu!!!

    A może jestem w garstce "elytarnych" wybrańców z nadprzeciętnym ilorazem
    inteligencji?
    Sądzę że wątpię :-)

    PS. Ile już było dyskusji. Ilu mądrych ludzi się już na ten temat
    wypowiadało... Naprzeciwko jest tylko uparte dążenie urzędasów do
    uciułania kilku złotych do budżetu kosztem kilkunastu które się przy tym
    straci.
    Ludzie!!! Czego was teraz uczą na tych studiach?

    PS. 2. To nie jest jakaś reforma ustrojowa, przed którą rzad musi
    uciekać w obawie o słupki, to nie jest jaki dylemat moralny o który
    można toczyć wojny ideologiczne.
    To jest po prostu odrobina zdrowego rozsądku i znajomość matematyki na
    poziomie podstawówki. Nawet tego nie da się zrobić "nic nie mogę..." :-(

  • 6. Data: 2014-03-14 09:20:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Jako 40-latek z maturą mogę stwierdzić że granica została przekroczona już
    > kilka lat temu!!!

    Jestem starszy. Pamiętam absurdy komuny (np. podatek dochodowy 80% + domiar,
    paszporty pod kluczem,....). Do granicy jeszcze brakuje :).
    P.G.

  • 7. Data: 2014-03-14 10:48:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-03-14 09:20, Piotr Gałka pisze:

    > Jestem starszy. Pamiętam absurdy komuny (np. podatek dochodowy 80% +
    > domiar, paszporty pod kluczem,....). Do granicy jeszcze brakuje :).

    Przy takim podejściu to trzeba łykać propagandę rządową i się cieszyć że
    to już minęło i nie jesteśmy Ukrainą.
    Ale czy to ma być powód do dumy w XXI wieku? :-(

  • 8. Data: 2014-03-14 11:54:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Przy takim podejściu to trzeba łykać propagandę rządową i się cieszyć że
    > to już minęło i nie jesteśmy Ukrainą.
    > Ale czy to ma być powód do dumy w XXI wieku? :-(

    Problem polega na tym, że 90+ % nie zauważa absurdów, a w demokracji te 90+
    % decyduje.

    Zastanawiałem się kiedyś, czy ktoś mądry o dobrych intencjach mógłby zostać
    dyktatorem i zrobić kraj sprawiedliwym.
    No i wychodzi mi, że nie ma szans, bo są chyba tylko dwa rozwiązania:
    - albo zapewni (bardzo solidne) przywileje tym, którzy są niezbędni aby
    nadal być dyktatorem,
    - albo zaraz go zdejmą,
    obie skutkujące porażką (w sensie uzyskania zamierzonego celu).
    P.G.

  • 9. Data: 2014-03-14 12:01:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-03-14 11:54, Piotr Gałka pisze:
    > Problem polega na tym, że 90+ % nie zauważa absurdów, a w demokracji te
    > 90+ % decyduje.

    To może chociaż niech się wzorują na starszych demokracjach ;-)
    Przecież jesteśmy karmieni takimi argumentami że przyjmujemy dobre
    wzorce. Te wzorce też takie poje...e są?
    To by było straszne.

  • 10. Data: 2014-03-14 12:03:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Mar 2014 09:20:41 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Jestem starszy. Pamiętam absurdy komuny (np. podatek dochodowy 80% + domiar,
    > paszporty pod kluczem,....). Do granicy jeszcze brakuje :).

    Hm, pamietasz gdzie mieszka Depardieu i dlaczego ? 75%.
    W Szwecji Astrid Lindren sie swego czasu doliczyla 102%, choc nie
    bardzo wiem jak.

    A w powaznych opracowaniach potrafia pisac o zaletach 80% progu
    podatku dochodowego.

    P.S. Podatek na samochody w Danii siega 180 czy nawet 225% - i Dania
    jakos zyje ... na rowerach.

    J.