  • 1. Data: 2006-05-15 11:46:44
    Temat: kredyt mieszkaniowy w CHF
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    Cześć - czeku kredyty są udzielane właśnie w CHF i to właśnie on ma
    najmniejsze oprocentowanie? Rozumiem że taki kredyt to taki trochę hazard bo
    w ciągu 20-30 lat kurs CHF może się diametralnie zmienić? Na czym polega
    przewalutowanie?

    Pozdr
    CAT

  • 2. Data: 2006-05-15 12:01:37
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy w CHF
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > bo
    > w ciągu 20-30 lat kurs CHF może się diametralnie zmienić? Na czym polega

    Rynkowe stopy procentowe w CHF są najniższe (póki co) spośród popularnych
    walut, porównaj sobie
    http://www.money.pl/pieniadze/depozyty/walutowe/
    i to
    http://www.money.pl/pieniadze/depozyty/zlotowe/

    Jasne ze ryzyko jest, nawet nie z powodu na zmianę kursu, ale na zmianę
    (wyrównywanie) sie stop procentowych miedzy walutami.
    Poki co, oszczednosci są i do tej pory ryzyko sie oplacalo. Jezeli stopy w
    CHF wzrosną do poziomu w eur, a st.proc.w pln nie wzrosną drastycznie, to
    kredyt w chf nie bedzie mial sensu,

    Przewalutowanie polega na zmianie waluty kredytu. Tutaj problem polega na
    wystepowaniu tzw. spreadu. Kredyt wyplacany jest w pln po kursie nizszym
    (zakupu), a splacany po kursie wyższym (sprzedazy).

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 3. Data: 2006-05-15 13:02:03
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Bartek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Przewalutowanie polega na zmianie waluty kredytu. Tutaj problem polega na
    > wystepowaniu tzw. spreadu. Kredyt wyplacany jest w pln po kursie nizszym
    > (zakupu), a splacany po kursie wyższym (sprzedazy).

    Dzieki wielkie

    CAT

  • 4. Data: 2006-05-15 19:03:36
    Od: "XYZ" <x...@x...wp.pl>

> [...]
    | wystepowaniu tzw. spreadu. Kredyt wyplacany jest w pln po kursie nizszym
    | (zakupu), a splacany po kursie wyższym (sprzedazy).

    Wg mnie jezeli waluta wzrosnie to kredyt w PLNach tez wzrosnie. Niema sie co
    oszukiwac kredyty w walucie sa jak narazie bardziej korzystne anizeli w
    PLNach.
    Jezeli jest inaczej to czego banki niechca dawac a nich kredytow :) bo maja
    mniejszy zarobek anizeli w PLNach :(

    Brac w walucie

  • 5. Data: 2006-05-15 20:16:01
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > Jezeli jest inaczej to czego banki niechca dawac a nich kredytow :) bo
    > maja
    > mniejszy zarobek anizeli w PLNach :(

    Tu bym się nie zgodził

    Darek

  • 6. Data: 2006-05-15 20:16:48
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    XYZ napisał(a):
    > Jezeli jest inaczej to czego banki niechca dawac a nich kredytow :) bo maja
    > mniejszy zarobek anizeli w PLNach :(
    Ciekawa logika, biorac pod uwage wysokosc marzy dla kredytow w CHF i dla
    kredytow w PLN
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2006-05-15 20:19:16
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > PLNach.
    > Jezeli jest inaczej to czego banki niechca dawac a nich kredytow :) bo

    Nie chodzi o osłabienie złotego.
    Chodzi o to, ze stopy procentowe w chf rosną dosyc mocno i gwaltownie. Rok
    temu bylo 0.8, teraz jest blizej 1.8. Jesli ta tendecja sie utrzyma i za rok
    stopy w chf bedą blizej 2.5-3.0%, a stopy proc w pln takie mniej wiecej jak
    teraz o.4.1-4.3, to kredyt w chf z wplywem spreadu na wartosc kapitału
    bedzie nieoplacalny, czy tez przynajmniej znacznie mniej oplacalny niz jest
    teraz.

    Nie tak dawno hitem byly kredyty w euro. A teraz?
    Teraz hitem jest chf, ale im bardziej zmniejszac sie bedzie roznica w
    stopach procentowych miedzy chf i pln, tym mniej chf bedzie popularny.

    Prawdopodobnie to tylko kwestia czasu. I dobrze, bo to nie jest normalne,
    zeby posiadac zobowiazania w innej walucie niż dochody, nieprawdaż?

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 8. Data: 2006-05-16 10:34:48
    Od: "Janek Pradera" <s...@B...onet.eu>

> [...]
    >
    > Prawdopodobnie to tylko kwestia czasu. I dobrze, bo to nie jest normalne,
    > zeby posiadac zobowiazania w innej walucie niż dochody, nieprawdaż?

    Własnie. Teoretycznie sens ma branie kredytu w takiej walucie, w jakiej sie
    zarabia.

    -Janek-