  • 1. Data: 2005-11-02 18:08:38
    Temat: kredyt hipoteczny - co moze sprawdzic bank
    Od: Konrad <n...@k...it>

    Witam,

    przymierzam sie do wziecia kredytu hipotecznego, mam w zwiazku z tym
    pytanie czy bank moze w ogole sprawdzic czy np jestem zatrudniony na
    umowe o prace czy tez na jakas inna, od jakiego czasu jestem zatrudniony
    na ta a nie inna umowe, lub tez czy moze sprawdzic branze w jakiej
    pracuje (tak sie sklada ze pracuje wykonujac jednoczesnie dwa rozne
    zawody - czy moge sie przyznac tylko do tego lepiej widzianego przez
    banki ?)

    co tak naprawde moze sprawdzic bank ?

    Konrad

  • 2. Data: 2005-11-03 08:16:05
    Temat: Re: kredyt hipoteczny - co moze sprawdzic bank
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

> [...]
    > pracuje (tak sie sklada ze pracuje wykonujac jednoczesnie dwa rozne
    > zawody - czy moge sie przyznac tylko do tego lepiej widzianego przez

    Witam,
    Zwykle bank dzwoni do zakładu pracy jaki kredytobiorca podaje na wniosku
    kredytowym. Dzieje się tak niezależnie od tego czy klient zamierza brać
    kredyt w procedurze uproszczonej czy jest w stanie udokumentować swoje
    dochody. Zakład pracy nie ma obowiązku podawania wielkości wynagrodzenia
    przez telefon a nawet nie wolno robić takich rzeczy. Praktyka wygląda mniej
    więcej tak: Inspektor kredytowy dzwoni do zakładu pracy i pyta czy pan X
    pracuje, od kiedy pracuje i czy jest zatrudniony na czas nieokreślony. Potem
    pada niewinne pytanie: "Czy to prawda, że wynagrodzenie netto pana X wynosi
    XXX?" W tym momencie pani księgowa potwierdza lub nie. Praktycznie, rzecz
    biorąc bank nie udzieli kredytu telefonicznego potwierdzenia miejsca i
    sposobu zatrudnienia. W przypadku małych firm pracodawca może być poproszony
    o dokumenty z ZUS lub z US na potwierdzenie faktu zatrudnienia pana X. W
    ogólnie dostępnych bazach bank sprawdza adres i telefony pracodawcy. Często
    też banki kontrolują osobiście miejsce pracy i zamieszkania. Wszelkie
    pomyłki podczas rozmowy telefonicznej ze strony osoby reprezentującej zakład
    pracy automatycznie zaostrzają procedury kontroli. Przykład: "Czy mógłbym
    rozmawiać z panem X. - nikt taki u nas nie pracuje. (po chwili) Ach tak,
    pracuje, pracuje...... :-)

    Pozdrawiam,
    Krzysiek