  • 1. Data: 2004-03-12 11:09:32
    Temat: konto osobiste
    Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl>

    Witam,
    Okazuje się, że jestem za głupia do znalezienia sobie odpowiedniego banku.
    Częściowo nawet nie rozumiem, co oni w tych ofertach napisali . Jak
    dotąd mam
    konto w BSK, przelewy on line były darmowe. Teraz okazało się (zauważyłam
    w historii rachunku), że zaczęli sobie liczyć prowizje za przelewy i to
    po 1 zł.
    Oczywiście napisałam reklamację i oczywiście nie łudzę się, że mi zwrócą
    te ściągnięte wbrew podpisanej umowie pieniądze. Pytanie: gdzie najlepiej
    otworzyć konto? Potrzebny mi dostęp internetowy, mam stały dochód
    i chcę mieć możliwość niskiego (1000 zł) debetu spłacanego w ciągu miesiąca.
    Karta ma być zwykła, nie kredytowa. Nie chcę żadnych kredytów odnawialnych
    i innych ciekawostek pozwalających niezauważalnie wpakować się w długi.

    Finansowa blondynka ;-)

    choć nie będzie to pewnie myśl złota:
    Najpiękniejszą muzyką przed snem

  • 2. Data: 2004-03-12 11:34:08
    Temat: Re: konto osobiste
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    > konto w BSK, przelewy on line były darmowe. Teraz okazało się (zauważyłam
    > w historii rachunku), że zaczęli sobie liczyć prowizje za przelewy i to

    Jesli nie mieszkasz w Warszawie tylko jakiejs mniejszej miejscowosci to
    zobacz najpierw ktore banki maja oddzialy tam gdzie mieszkasz.
    Nie ma sensu zakladania konta jak do najblizszego oddzialu masz 20 km
    a do najblizszego bezprowizyjnego bankomatu z 10 km.

    PiotR

  • 3. Data: 2004-03-12 11:38:21
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Krystyna Chiger wrote:
> [...]
    > miesiąca. Karta ma być zwykła, nie kredytowa. Nie chcę żadnych
    > kredytów odnawialnych i innych ciekawostek pozwalających

    Może napisz precyzyjniej czego oczekujesz. Bo wymagania jak wyżej spełnia też
    właśnie BSK ;-). Zdaje się że oczekujesz darmowych przelewów? "Zwykłe" karty,
    czyli debetowe są w każdym banku.
    Przy okazji: kredyt odnawialny i debet to jest zwykle to samo, różnica tylko w
    nazwie. Wyjątkiem jest chyba tylko BSK właśnie bo tam kredyt odnawialny może
    mieć osobny rachunek. Nie skreślaj więc banku jeżeli pisze w ofertach "kredyt
    odnawialny".

    pozdrowienia,
    Bogdan B.

  • 4. Data: 2004-03-12 12:55:22
    Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl>

    PiotR wrote:

> [...]
    >Nie ma sensu zakladania konta jak do najblizszego oddzialu masz 20 km
    >a do najblizszego bezprowizyjnego bankomatu z 10 km.

    Mieszkam w samym śródmieściu Warszawy. Finansowy idiotyzm niekoniecznie
    musi być spowodowany mieszkaniem w Pipidówce :-) Właśnie się przymierzam
    do spaceru do Citibanku.

  • 5. Data: 2004-03-12 13:04:30
    Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl>

    Bogdan B. wrote:

    >Może napisz precyzyjniej czego oczekujesz. Bo wymagania jak wyżej spełnia też
    właśnie BSK ;-).

    Spełniał. Podpisałam z nimi umowę na tzw. II taryfę, czyli płacę za
    prowadzenie
    konta, a przelewy (jeżeli robię je sama przez sieć) są darmowe. Oni tę
    umowę
    złamali. Mogli podwyższyć opłatę za prowadzenie konta, jeżeli uznali ja
    za zbyt
    niską, ale nie zmieniać istotę umowy. Ciekawe, za co jeszcze mogą zacząć
    sobie ściągać samowolnie z mojego konta?

    >Zdaje się że oczekujesz darmowych przelewów? "Zwykłe" karty,
    >czyli debetowe są w każdym banku.

    No właśnie mBank odpisał mi, że maja jakiś kredyt odnawialny w straszliwej
    wysokości z równie straszliwym procentem.

    >Przy okazji: kredyt odnawialny i debet to jest zwykle to samo, różnica tylko w
    nazwie.

    Nie tylko. Chcę sama ograniczyć wysokość tego debetu i nie musieć myśleć,
    czy już nie mam długów wyższych niż dochody.

    > Wyjątkiem jest chyba tylko BSK właśnie bo tam kredyt odnawialny może
    >mieć osobny rachunek. Nie skreślaj więc banku jeżeli pisze w ofertach "kredyt
    odnawialny".

    Kredyt kojarzy mi się z kartą kredytową i z jakimiś karnymi odsetkami :-(
    Ja chyba jednak pójdę zawracać głowę pracownikom Citibanku. Przynajmniej
    mam go blisko ;-)

  • 6. Data: 2004-03-12 13:21:34
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Krystyna Chiger wrote:
    > Bogdan B. wrote:
    >
    > No właśnie mBank odpisał mi, że maja jakiś kredyt odnawialny w
    > straszliwej wysokości z równie straszliwym procentem.

    Napisali ci pewnie o _maksymalnej_ wartości. Nic nie wiem żeby była jakaś
    wartość _minimalna_.
    Nie zrozumiem tego zdania o procentach. Kredyt odnawialny w mBanku jest
    oprocentowany 13-12,50 %, w Citibanku 18,99%.

  • 7. Data: 2004-03-12 13:32:19
    Od: LUZYTA <l...@n...cieplekapcie.net>

    Krystyna Chiger wrote:

> [...]
    >>
    > Nie tylko. Chcę sama ograniczyć wysokość tego debetu i nie musieć myśleć,
    > czy już nie mam długów wyższych niż dochody.

    Kobieto!
    Tylko kredyt odnawialny! Sama wyznaczysz limit swojego kredytu w
    rachunku - choćby na 1000 PLN, i w banku onlajnowym (np. mBank) raczej
    nie uda Ci się go przekroczyć. BTW, jakie masz odpocentowanie debetu??
    Mam tez dzikie wrażenie, ze każdy bank da kredycik takiej finansowej
    blondynce ;-) Proponuję mimo wszystko marmurek, coby Cię ktoś za rączkę
    prowadzil ;-)
    Bez urazy :P

    --
    luzyta

  • 8. Data: 2004-03-12 13:40:53
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    LUZYTA wrote:
    [...]

    > Mam tez dzikie wrażenie, ze każdy bank da kredycik takiej finansowej
    > blondynce ;-)
    Powiedz jeszcze: tak radzi blondynka :-) (no, może niekoniecznie finansowa)

    KJ

  • 9. Data: 2004-03-12 13:43:01
    Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl>

    Bogdan B. wrote:

> [...]
    >Nie zrozumiem tego zdania o procentach. Kredyt odnawialny w mBanku jest
    >oprocentowany 13-12,50 %, w Citibanku 18,99%.

    No ja też nie rozumiem. Ani nie rozumiem dlaczego kredyt ma być
    wznawiany co roku bez konieczności spłaty zadłużenia. Chcę zwyczajnie
    mieć możliwość czasem wypłacenia kilkuset złotych powyżej stanu konta.
    I nie mieć możliwoście zagapienia się i wpakowania w te 30 000, których
    rzeczywiście następna włata na pewno by nie spłaciła.

  • 10. Data: 2004-03-12 14:04:01
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Krystyna Chiger wrote:

    > No ja też nie rozumiem. Ani nie rozumiem dlaczego kredyt ma być
    > wznawiany co roku bez konieczności spłaty zadłużenia.

    Szczerze? Bo to jest dochód dla banku.
    Tak samo było w BSK, tak będzie mBanku i Citibanku.

> [...]
    > konta. I nie mieć możliwoście zagapienia się i wpakowania w te 30
    > 000, których rzeczywiście następna włata na pewno by nie spłaciła.

    Myślę że jednak powinnaś iść do tego Citi.

    Bogdan B.