  • 1. Data: 2003-04-29 20:32:57
    Temat: konto firmowe - token .. ???
    Od: "nigger" <n...@s...pl>

    witam ..
    co tak naprawde daje token ... ??
    nigger ..

  • 2. Data: 2003-04-30 06:35:50
    Temat: Re: konto firmowe - token .. ???
    Od: "Pawcio" <p...@w...pl>

    Czesc
    Token daje ci dodatkowe zabezpieczenie, w postaci kodu ktory generuje i
    zmienia sie co 1 minute.
    Kod ten jest zaszyfrowany za pomoca skomplikowanego algorytmu, ktorego
    rozpoznanie jak sadze jest bardzo czasochlonne i nieoplacalne, poniewaz po
    pierwsze kod zmienia sie co minute a po drugie oprocz wskazania numerycznego
    tokena nalezy je przy logowaniu sie do banku (np. lukas) wskac jeszcze
    dodoatkowo swoje wlasne 4 cyfry ktore znasz tylko ty.
    Reasumujac token stanowi dodatkowe zabezpieczenie dla uzytkownikow kont
    internetowych.

    Pozdrawiam Pawel z Rzeszowa.

  • 3. Data: 2003-04-30 07:19:17
    Od: "user" <...@i...pl>

    Użytkownik "Pawcio" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > kod zmienia sie co minute

    to jest jeden rodzaj tokena,
    innym, ktory jest w e-PKOBP czy firmowym produkcie BRE Banku - InterBresok
    jest nastepujacy sposob dzialania,
    logujesz sie do banku - uzytkownik, haslo,
    zostajesz "rozpoznany" i dostajesz ciag cyferek, ktore wklepujesz do tokena,
    ten generuje odpowiedz na te cyferki, ktore to wklepujesz na www i dopiero
    teraz jest szansa na calkowite zalogowanie

    aha , aby uruchomic token, nalezy tez znac PIN do niego, wiec w miare
    bezpieczny sposob

    te tokeny przypominaja male kalkulatorki
    a ten lukasowy czy VWBankowy taki "bezklawiszowy"

  • 4. Data: 2003-04-30 07:39:14
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "user"

    > to jest jeden rodzaj tokena,
    > innym, ktory jest w e-PKOBP czy firmowym produkcie BRE Banku - InterBresok
    > jest nastepujacy sposob dzialania, (...................)

    ale sprobuj do niego dwa razy wklepac ten sam ciag cyfr a zobaczysz ze
    odpowiedz bedzie inna - fakt, ze jest to lepszy token bo z PINem (e-Integrum
    BGZ tez taki daje) i dzialanie troche inne, nie wyklucza jednak ze element
    czasowy w tym tokenie tez jest wykorzystywany
    *** blad ***

  • 5. Data: 2003-04-30 07:59:57
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 30 Apr 2003 08:35:50 +0200, "Pawcio" <p...@w...pl>
    wrote:

    >Kod ten jest zaszyfrowany za pomoca skomplikowanego algorytmu, ktorego
    >rozpoznanie jak sadze jest bardzo czasochlonne i nieoplacalne, poniewaz po

    algorytm akurat jest doskonale znany od lat 70-tych :-) Co nie
    zmniejsza bezpieczeństwa, oczywiście.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2003-04-30 09:10:47
    Od: "user" <...@i...pl>

> [...]
    > BGZ tez taki daje) i dzialanie troche inne, nie wyklucza jednak ze element
    > czasowy w tym tokenie tez jest wykorzystywany

    nie wspomnialem o tym bo uznalem to za oczywiste, w innym przzypadku
    wystarczyloby nasluchac polaczenia z kazda mozliwa sekwencja
    pytan/odpowiedzi i potem do konca zycia logowac sie znajac juz odpowiedzi

  • 7. Data: 2003-04-30 19:35:28
    Od: "Pawcio" <p...@w...pl>

    Oczywiscie ze algorytm moze i jest znany od dawna jednakze jego
    odzszyfrowanie i wprowadzenie do masowego stosowania przez
    "niewtajemniczonych" ze sie tak wyraze jest zbyt drogie - nieoplacalne. Jest
    to po prostu zabezpieczenie ktore bardzo, ale to bardzo skutecznie
    zabezpiecza posiadaczy kont internetowych.
    Pozdrawiam Paweł.

  • 8. Data: 2003-04-30 19:39:20
    Od: "Pawcio" <p...@w...pl>

    Skupiłem sie na tokenie wydawanym przez bank Lukas, gdyz takowy posiadam,
    jednak zapewne zasada dzialania pozostalych jest bardzo zblizona jak sadze.
    Generalnie we wszystkich tego typu zabezpieczeniach chodzi o to by dwie
    strony, czyli klient oraz druga strona - bank mogli generowac w jednym
    czasie zsynchronizowany, unikalny kod, dzieki ktoremu moga sie
    bezpiecznie!!! logowac do interfejsu (strony startowej) internetowego banku.
    Pozdrawiam Paweł.

  • 9. Data: 2003-04-30 21:31:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

    > algorytm akurat jest doskonale znany od lat 70-tych :-) Co nie
    > zmniejsza bezpieczeństwa, oczywiście.

    Niekoniecznie 1 i niekoniecznie 2. O jakim tokenie piszesz?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator