  • 1. Data: 2003-04-29 17:01:36
    Temat: konto a kredyt
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    Hej,

    wziąłem kredyt w BPH, jednym z wymagań było założenie ROR, z
    którego bank odciąga sobie raty.

    Chciałbym z tego konta zrezygnować - każą sobie płacić 5,40 za
    miesiąc, a wcale z niego nie korzystam.

    W umowie kredytowej, oprócz mało ważnych zapisów, jest taki:

    &Spłata kredytu i odsetek

    "Strony ustalają, że spłaty zadłużenia będą dokonywane poprzez:

    ...obciążenie rachunku ROR kredytobiorcy nr
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX, z którego bank będzie pobierał środki na
    spłatę zadłużenia w kwotach i terminach wynikających z zawartej
    umowy kredytu...

    ...kredytobiorca zobowiązuje się do zapewnienia na rachunku w
    ciągu całego okresu obowiązywania umowy środków pieniężnych w
    odpowiedniej wysokości, umożliwiającą bieżącą i terminową obsługę
    kredytu..."

    Czy oznacza to, że przez najbliższe 25 lat będę płacił za
    prowadzenie konta? Czy może jest jakiś sposób, aby z niego
    zrezygnować?

    --
    w...@s...pl
    tHe sTaGe diVInG cLUb

  • 2. Data: 2003-04-30 20:03:22
    Temat: Odp: konto a kredyt
    Od: "Premier" <w...@p...fm>

    niestety nie ma sposobu aby zrezygnować z ror'u. Biorąc kredyt
    obligatoryjnie należy otworzyć konto.
    Użytkownik Wozik <w...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@6...233.128.18..
    .

  • 3. Data: 2003-05-01 20:25:54
    Temat: Re: konto a kredyt
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wozik" <w...@s...pl> wrote in message

    > Czy oznacza to, że przez najbliższe 25 lat będę płacił za
    > prowadzenie konta? Czy może jest jakiś sposób, aby z niego
    > zrezygnować?

    Lekarstwem jest UOKiK. Trzeba poprosic aby UOKiK wystapil do Sadu
    Antymonopolowego uznanie takiego zapisu we wzorcu umowy za abuzywny. Mysle,
    ze Sad by sie przychylil do takiego wniosku.

    Maciej