  • 11. Data: 2003-06-10 12:03:56
    Temat: Re: konto firmowe, gdzie najtaniej ???
    Od: "citi69" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bc4gik$g64$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak zależy Ci tylko na "maniu" :-))) konta i nie przeszkadza wypłacanie
    > gotówki z tego konta via ROR (opóźnienie 1 dzień, bo musisz zrobić
    > przelew) - to VW rzeczywiście jest ok.

    Można też założyć sobie konto e-direct prywatnie i wypłacać gotówkę ze
    wszystkich bankomatów w kraju (po uprzednim zasileniu z firmowego).

    A konto firmowe rzeczywiście nie wiąże się z żadnymi opłatami.
    pozdrawiam
    A.

  • 12. Data: 2003-06-10 12:07:39
    Od: "T00bi" <T...@g...pl>

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty.html#mbizn
    es
    mbank

    http://www.vwbankdirect.pl/indexplusbiz.html
    VW

    tego tyle jest w tych tabelach, że nie wiem co wybrać ...

    w VW jakaś opłata za token 36zł rocznie ...czyli już 3 zł miesięcznie ..
    czyli darmowe konto to nie jest ... ;/

    zaś w mbanku :
    Opłata za aktywację usługi mTRANSFER 5 zł (Miesięczna opłata za korzystanie
    z usługi mTRANSFER 5 zł )... co to jest mTRANSFER?

    mam konto w ING Śląski ... z niego mam za darmo przelewy ... i wpłaty na
    konto w okienku też mam za darmo ... placówka jest 50 metrów on miejsca
    gdzie będe miał sklep ... więc chce wykorzystać to ..

    co wybrać ??? VW czy mBANK ?
    jak się doczytałem z firmowego konta będe musiał robić przelewy do ZUS ... a
    resztę mogę z prywatnego ...

    gdzie są jakieś ukryte opłaty? tokeny, dostęp internetowy itd. ???

    za pomoc z góry dziękuję!

    p.
    T00bi

  • 13. Data: 2003-06-10 12:10:12
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    T00bi wrote:
> [...]

    Wiesz, w praktyce okaże się za kilka miesięcy ile i jakie operacje
    wykonujesz.
    Wtedy będziesz mógł dokładnie porównać oferty, wiedząc ile kosztuje dana
    czynność w konkretnym banku i wybrać najlepszą dla siebie.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 14. Data: 2003-06-10 12:20:07
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    T00bi wrote:

    > tego tyle jest w tych tabelach, że nie wiem co wybrać ...

    Sprawdż opłaty za usługi, z których zamierzasz korzystać.

    > w VW jakaś opłata za token 36zł rocznie ...czyli już 3 zł miesięcznie
    > .. czyli darmowe konto to nie jest ... ;/

    Jest darmowe jeżeli obsługujesz przez telefon. Jest też darmowe, jeżeli
    załozysz do tego prywatne e-direct (nie ma opłaty za token). Wtedy masz
    rozwiązanie podobne do tego, co opisałam na przykładzie mbanku. Wadą VW jest
    ich offlinowy system transakcyjny. Jeżeli w mbanku przelejesz pieniądze z
    konta firmowego na konto prywatne to dzieje się to online i od razu możesz
    je wypłacić z bankomatu. W VW saldo na karcie jest aktualizowane raz na
    dobę, więc przy przelewach wewnętrznych masz takie samo opóźnienie, jakbyś
    przelewał do innego banku.

    > zaś w mbanku :
    > Opłata za aktywację usługi mTRANSFER 5 zł (Miesięczna opłata za
    > korzystanie z usługi mTRANSFER 5 zł )... co to jest mTRANSFER?

    To jest opłata za przyjmowanie płatności od klientów na konto firmowe przez
    mTransfer. mTransfer jest usługą pozwalającą na zapłatę w sieci bezpośrednio
    z konta w mbanku. Dla klientów jest to usługa bezpłatna, natomiast jeżeli Ty
    jako przedsiębiorca chciałbyś na swojej stronie internetowej umożliwić
    płacenie klientom za Twoje usługi/towar mTranferem, to udostępnienie takiej
    możliwości kosztuje Cię 5 zeta. Ciebie to nie dotyczy (sklep, jak
    zrozumiałam zakładasz w realu :-))))

    > mam konto w ING Śląski ... z niego mam za darmo przelewy ... i wpłaty
    > na konto w okienku też mam za darmo ... placówka jest 50 metrów on
    > miejsca gdzie będe miał sklep ... więc chce wykorzystać to ..

    Niezależnie, co wybierzesz (VW czy mbank) wykorzystasz ING do wpłat/wypłat.

    > co wybrać ??? VW czy mBANK ?

    IMHO mbank, bo w VW żeby ominąć opłatę za token musisz założyć rachunek
    prywatny lub zdecydowac się na obsługę tylko telefoniczną. W tym drugim
    przypadku będziesz ponosił opłaty za przelewy ZUS/US, bo w VW takie przelewy
    są darmowe tylko przez net (a do netu musisz mieć token).

    > jak się doczytałem z firmowego konta będe musiał robić przelewy do
    > ZUS ... a resztę mogę z prywatnego ...

    Sprawdź umowę o ROR z ING - najpewniej jest tam zakaz dokonywania płatnośći
    związanych z DG z konta ROR. Jeżeli będziesz tak robił, a ktoś w ING się
    tego dopatrzy mogą wymówić Ci umowę.

    > gdzie są jakieś ukryte opłaty? tokeny, dostęp internetowy itd. ???

    Opłaty i mbanku i w VW są jawne - trzeba tylko czytać i wiedzieć z czego
    chcesz korzystać - a reszty usług po prostu nie zamawiać.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 15. Data: 2003-06-10 12:30:36
    Temat: konto firmowe, gdzie optymalnie?
    Od: "mPa(n)K" <k...@w...pl>

    To ja się dopiszę z pytaniem nieco zmodyfikowanym :)

    Mam już wstępne rozeznanie bo pytałem na forum mBanku, ale może ktoś
    będzie miał jeszcze coś ciekawego do powiedzenia.

    Chodzi, i owszem, o konto firmowe. Jednoosobowa DG. Wymagania od konta
    to, oprócz możliwie najszerszej on-line'owości możliwie pełny i łatwy
    dostęp do palety usług i tych koniecznych i tych przydatnych przy
    prowadzeniu DG. W kwestii opłat: oczywiście im taniej, tym lepiej, jak
    zwykle ;) jednak nie za wszelką cenę: tzn. wychodzę z założenia, że
    lepiej zapłacić pewną kwotę miesięcznie i mieć za to konto, z którego
    można korzystać wygodnie, niż mieć zupełnie za friko prowadzenie i za
    każdą "duperelę", konieczną z tych, czy innych powodów, płacić ciężką
    kasę. Czy oprócz Już wymienionych powyżej coś jeszcze? Czy spośród
    wymienionych coś szczególnie?

  • 16. Data: 2003-06-10 12:37:03
    Od: "T00bi" <T...@g...pl>

> [...]
    takiej
    > możliwości kosztuje Cię 5 zeta. Ciebie to nie dotyczy (sklep, jak

    a sklepu nie mam w realu ;-) u mnie w mieście nie ma takiego hypermarketu
    ;-))) jest Minimal i Hypernova ;-) a będę miał koło Minimala :-)

    no właśnie coś mi się o uszy obiło ;-) nie byłem pewien .. może to się
    przyda przy e-sklepie ;-)

    > Sprawdź umowę o ROR z ING - najpewniej jest tam zakaz dokonywania
    płatnośći
    > związanych z DG z konta ROR. Jeżeli będziesz tak robił, a ktoś w ING się
    > tego dopatrzy mogą wymówić Ci umowę.

    nic takiego nie ma ... bo moi rodzice którzy mają DG mają tam konto ... i ja
    ich kasę wpłacam na moje konto i potem przelewam poprzez internet ... w
    banku mnie znają i wiedzą co robimy, zresztą sami na początku mamie
    zaproponowali aby sobie założyła konto ROR i na nie wpłacałą ... ;-) ale my
    byliśmy sprytniejsi ;-)

    dzięki! dzięki! dzięki ;-))

    mogę się odwdzięczyć np. jakimś bannerkiem we flashu ;-)

    T00bi

  • 17. Data: 2003-06-10 12:43:20
    Temat: Re: konto firmowe, gdzie optymalnie?
    Od: "T00bi" <T...@g...pl>

    dziękuję za odpowiedź ...
    konto firmowe będzie potrzebne bo takie przepisy ...
    z tego co wiem miesięcznie będe musiał wysłać 2 przelewy do ZUS i na tym to
    się zakończy ...
    więc może byś mBank ...

    koszt 0 zł ...

    więc wszystko ok ;-)

  • 18. Data: 2003-06-10 12:45:20
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    T00bi wrote:

    > a sklepu nie mam w realu ;-) u mnie w mieście nie ma takiego
    > hypermarketu ;-))) jest Minimal i Hypernova ;-) a będę miał koło
    > Minimala :-)

    :-)))) Prawdę mówiąc w życiu nie byłam w realu, więc nie wiem jak tam jest
    :-D

    > no właśnie coś mi się o uszy obiło ;-) nie byłem pewien .. może to się
    > przyda przy e-sklepie ;-)

    Może się przydać jako dodatek do płatności kartami.

> [...]
    > początku mamie zaproponowali aby sobie założyła konto ROR i na nie
    > wpłacałą ... ;-) ale my byliśmy sprytniejsi ;-)

    Aaaa no to insza inszość :-)))))

    > dzięki! dzięki! dzięki ;-))

    Na zdrowie :-))) Jakbyś sie zdecydował na mbank, to nie wypełniaj formularza
    w necie, tylko od razu wydrukuj umowę i razem z papierkami prześlij do nich.
    Zakładanie konta w mbanku to najgorsza rzecz u nich (czas) - reszta jest ok.

    > mogę się odwdzięczyć np. jakimś bannerkiem we flashu ;-)

    Spoko - dam se radę :-)))))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 19. Data: 2003-06-10 14:22:56
    Od: f...@p...onet.pl

    > z tego co wiem miesięcznie będe musiał wysłać 2 przelewy do ZUS i na tym to
> [...]

    Dla ścisłości - 3 przelewy do ZUS, PIT i VAT, chyba, że jesteś "bezvatowcem".

    Pozdrawiam
    Żona Działacza

  • 20. Data: 2003-06-10 19:23:44
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule bc4k01$rd7$...@i...gazeta.pl,
    niejaki(a): Glenn z adresu <g...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > formularza w necie, tylko od razu wydrukuj umowę i razem z papierkami
    > prześlij do nich. Zakładanie konta w mbanku to najgorsza rzecz u nich

    Niestety ta metoda nie funkcjonuje :(
    MBIZNES Konto można założyć tylko metodą wypełnienia formularza
    internetowego lub przez mLinię .
    http://www.mbank.com.pl/zostan_klientem/konto.html#a
    1
    Odradzam początkującym metodę zakładania mBIZNES Konta przez teleoperatora
    gdyż ilość danych potrzebnych do przekazania jest dosyć duża przez co rośnie
    prawdopodobieństwo przekłamań i w rezultacie może to znacznie przedłużyć
    cały proces .
    Oczywiście czas zakładania konta firmowego w mBanku za pomocą formularza
    internetowego może wynieść nawet kilka tygodni podczas gdy płatności do ZUS
    i US nie lubią zwłoki ;))

    Pozdrawiam
    oporek2