  • 21. Data: 2006-10-03 19:10:51
    Temat: Re: konto dla studenta w "marmurku"
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    ereborus napisał:
    > Co do Maestro to sie nie wypowiadam bo nie posiadam, ale jeszcze nigdy
    > nie wpisywalem PINu placac VE mBanku... zawsze podpis...
    > dziwne.

    Prawda jest taka, że to operator terminala decyduje o tym w jaki sposób
    mają być autoryzowane transakcje. Wystawca karty, bank, ustawia na
    karcie preferowany typ autoryzacji - podpis lub PIN, ale niektórzy
    operatorzy centrów autoryzacyjnych nie respektują tego zalecenia i przy
    płatnościach wymuszają dogodniejszy dla siebie tryb autoryzacji. Dla
    przykładu - w swoim mieście na stacji PKP płacąc za bilet w kasie kartą
    Maestro w terminalu PeKaO SA składałem podpis, mimo, iż terminal
    posiadał klawiaturę PIN a we Wrocławiu na dworcu kasjerka podała mi dla
    transakcji tą samą kartą PIN-pad (także w terminalu PeKaO SA) i
    wklepywałem kod PIN. Poczytaj archiwum grupy - było sporo na ten temat.

    K.

  • 22. Data: 2006-10-03 20:04:56
    Od: e...@g...com

    Krystek napisał(a):

> [...]
    > transakcji tą samą kartą PIN-pad (także w terminalu PeKaO SA) i
    > wklepywałem kod PIN. Poczytaj archiwum grupy - było sporo na ten temat.

    Dzieki, faktycznie poczytalem. To jeszcze mam tylko jedno pytanie - czy
    jest sens szukac innego konta majac konto w mBanku? Nie jestem
    maniakiem zbierania kart, ani zakladania tysiaca kont tylko po to by je
    miec. Po prostu ostatnio slysze coraz gorsze opinie o obsludze klienta
    i sposobie realizacji reklamacji przez mBank. Dlatego zaczalem sie
    zastanawiac czy nie otworzyc jakiegos innego konta a mBankowe zostawic
    tylko w razie czego. Oczywiscie jako student nie mam gigantycznych
    dochodow, ani nie potrzebuje specjalnie jakichs rachunkow walutowych
    czy cos w tym rodzaju wiec zastanawiam sie nad sensem trzymania 2-5
    tysiecy zlotych na roznych rachunkach. Mimo to moze warto skorzystac z
    bogatych ostatnio ofert ktoregos z niewirtulanych bankow?

    Pozdrawiam.

  • 23. Data: 2006-10-03 20:39:35
    Od: soRen <s...@d...spamu.nie.gazeta.pl>

    On Mon, 02 Oct 2006 23:20:52 +0200, <e...@g...com> wrote:
    > A co dobrego/zlego mozecie powiedziec o ING Banku Śląskim? Jakie
    > pozytywy/negatywy?

    ING Bank Śląski został uznany przez miesięcznik Forbes za ,,najlepszy bank
    dla klientów indywidualnych". Jednocześnie zajął drugą pozycję w rankingu
    Newsweeka ,,przyjazny bank".

    ,,NAJLEPSZY BANK DLA KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH" - FORBES

    Forbes uznał ING Bank Śląski za najlepszy Bank dla klientów indywidualnych.

    Dziennikarze Forbesa uwzględnili wyniki badań TNS OBOP oraz oceniali
    koszty korzystania z usług, ofertę depozytów i kredytów, a także
    dostępność do rachunku. Zwrócili uwagę, że coraz więcej banków oferuje
    przyzwoicie oprocentowane konta oszczędnościowe, a kredyty mieszkaniowe
    stały się coraz bardziej dostępne. ING Bank Śląski ma w tym swój udział.
    Otwarte Konto Oszczędnościowe jest przebojem na rynku, a sprzedaż kredytów
    mieszkaniowych rośnie z miesiąca na miesiąc. To wynik zmian, jakich Bank
    dokonał w minionych kwartałach.

    ,,PRZYJAZNY BANK" - NEWSWEEK

    Newsweek na podstawie badań uznał, że ING Bank Śląski jest liderem pod
    względem przejrzystości procedur - do otwarcia rachunku wystarczą trzy
    podpisy na dwóch formularzach. Pracownicy Banku są także kompetentni,
    skoncentrowani na problemach klientów i potrafią o nich zabiegać.

    Redakcja Newsweeka zleciła przeprowadzenie badania instytutowi TNS OBOP,
    który w oparciu o metodę ,,tajemniczego klienta" miał sprawdzić proces
    otwierania konta. Audytu dokonało 92 ankieterów w 139 miejscowościach.
    Objęto nim 20 największych banków detalicznych działających w Polsce.

    Źródło: http://www.prnews.pl

    --
    SoReN
    soren at gazeta . pl

  • 24. Data: 2006-10-03 21:51:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krystek" <k...@p...space.mailbox> wrote in message
    o.chomik...

    > No patrz, a ja korzystałem z ATM-ów chipowych BZWBK i Kredyt Banku. Jak
    > ktoś pisał na grupie, karta w nich działa nawet po zamazaniu paska
    > magnetycznego. Czary ;-)

    Ja pisalem. Nie mam zapisu na pasku magnetycznym i karta nie dziala w zadnym
    bankomacie KB ani BZWBK. Tam gdzie bankomat obsluguje chipy zwykle nie
    polyka karty do konca. Ja sie jeszcze z takim nie spotkalem.

    MK

  • 25. Data: 2006-10-03 21:56:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <f...@o...eu> wrote in message
    > hehe....sie uśmiałem....karty z chipem uzywam od kilku miesięcy i jeszcze
    ani
    > razu nie miałem problemu z zapłaceniem... i nie był to jedynie pos
    Cardpoint-u
    > więc albo pozługujesz sie kartą w niedopowiedni sposób albo w
    niedopowiednim
    > miejscu

    Problemu nie masz, bo do odczytania danych jest uzywany pasek, a to
    potwierdzenia PIN. Jesli sie kiedys zdarzy, ze pasek zostanie zeskimmowany i
    podejrzany PIN, to na swojej karcie zapewne zobaczysz kilka transakcji
    gotowkowych.
    Umieszczenie chipa na kartach BZWBK/KB z zaden sposob nie zwieksza
    bezpieczenstwa. Jesto ono porownywalne z bezpieczenstwem kart Maestro bez
    chipa :).

    MK

  • 26. Data: 2006-10-05 09:55:19
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    ereborus napisał:
> [...]
    > wiec zastanawiam sie nad sensem trzymania 2-5 tysiecy zlotych na roznych
    > rachunkach. Mimo to moze warto skorzystac z bogatych ostatnio ofert

    Jeśli masz "2-5 tysięcy złotych" to opłaca się otworzyć np. konto
    oszczędnościowe OKO w ING. Jest to rachunek lokaty, z którego możesz raz
    w miesiącu wykonać bezpłatny przelew na inne konto w innym banku.
    Otwierając OKO zyskujesz dostęp do internetowego panelu ING i w
    przyszłości, gdy zakupisz np. kartę ING Podróżnik albo inna usługę w tym
    banku, dzięki temu panelowi będziesz miał dostęp nie tylko do OKO, ale i
    innych usług. Prowadzenie rachunku OKO jest bezpłatne.

    Podobnie w BZWBK. Polecam wyrobienie sobie karty pre-paid Money BZWBK -
    http://direct.money.pl/money/264/ Wyrobienie karty kosztuje 25 złotych
    (opłata pobierana po 3-ech latach) lub jeśli masz konto w Allegro karty
    AlleKarta - www.allekarta.pl (płacąc nią zyskuje się punkty PayBack).
    Wtedy razem z kartą otrzymasz dostęp do internetowego rachunku BZWBK24
    (prowadzenie rachunku do tych kart bez opłat). Przez BZWBK24 będziesz
    miał dostęp do innych usług banku BZWBK (lokaty, fundusze, itp.) o ile
    zdecydujesz się z nich w przyszłości korzystać.

    Pozdrawiam,

    Krystian

  • 27. Data: 2006-10-05 10:05:08
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

> [...]
    > miał dostęp do innych usług banku BZWBK (lokaty, fundusze, itp.) o ile
    > zdecydujesz się z nich w przyszłości korzystać.

    Zapomniałem napisać, że te karty płatnicze nie dość, że umożliwiają
    płacenie za zakupy w Internecie to jeszcze można nimi płacić normalnie w
    sklepach i wypłacać gotówkę z bankomatów. Opłaca się ich wyrobienie
    bardziej niż eKARTY mBanku, która jest tylko kartą wirtualną do płacenia
    tylko i wyłącznie w Internecie.

    K.

  • 28. Data: 2006-10-05 19:00:02
    Od: e...@g...com

    Krystek napisał(a):

> [...]
    > sklepach i wypłacać gotówkę z bankomatów. Opłaca się ich wyrobienie
    > bardziej niż eKARTY mBanku, która jest tylko kartą wirtualną do płacenia

    Wielkie dzieki za pomoc.

    Pozdrawiam.

  • 29. Data: 2006-10-06 09:47:27
    Temat: Re: a dla dla studenta w "gangolu"?