  • 61. Data: 2008-02-26 02:02:34
    Temat: Re: konto bankowe za granicą - pomocy!
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:fpv1k9$kna$1@news.interia.pl...

    > /.../

    > Wszystkie inne służby imigracyjne, które znam, sprawdzają paszporty osób
    > opuszczających kraj.

    Wyrywkowo, kazdy kraj sprawdza.
    Ale powiedz, ktory kraj sprawdzil ci paszport podczas wyjazdu z kraju?

    > Nie mam dostępu do źródła, niestety.

    Szkoda.

    > To jak, nie mam racji czy zależy?

    Upraszczasz. Sa mozliwosci ale sa bardzo ograniczone i dotycza waskich grup
    swiadczen.
    Tak jak ci napisalem, masz za malo informacji. Slyszysz dzwony ale nie wiesz
    w ktorym kosciele dzwonia.
    Dlate napisalem "zalezy" bo zasilku dla bezrobotnego nie "zakombinujesz- ta
    droga, w przeciwienstwie do zasilkow typu renta, choc tez do konca tak nie
    jest, ze masz rente i wszysko w dupie.
    Nie wszystko jest takie proste jak sie wydaje na pierwszy rzut oka. Wlasnie
    staram ci sie to wyjasnic, ze mimo uproszczen i "wyjscia na przeciw
    obywatelowi" wcale to takie latwe do ominiecia nie jest.
    Posiedzisz (nie wiem jak dlugo jestes w UK) jeszcze ze 5 lat to zrozumiesz.
    Dla mnie po przyjezdzie tez wydawalo sie, ze tu wszystko mozna zalatwic "na
    gebe" lub najprostrzymi metodami i tez sie dziwilem, dlaczego ludzie tego
    nie robia skoro to takie proste... okazuje sie, ze tylko wyglada prosto.

    > To akurat czytałem ok. miesiąc temu w brukowcu Metro albo London Lite.

    Poszukam, jak znajde to dam znac.

    > Zgoda, choć nie wiem jak się to ma do tematu.

    Ano tak, ze piszesz iz brytyjski system jest dziurawy jak ser szwajcarski, a
    ja ci wlasnie przypomnialem jak to bylo do niedawna, ze wcale taki dziurawy
    to nie jest...

    > Czy to niby świadczy, że napisałem nieprawdę???

    To znaczy, ze piszesz szybciej niz myslisz:) Napisales o czyms o czym masz
    troche blade pojecie jako pewniak.
    Nie napisalem, ze piszesz nieprawde ale, ze to co piszesz to bzdury - to
    drobna roznica.

    > Jeszcze raz: nie da się zobaczyć "credit score", można zobaczyć co
    > najwyżej "credit file" albo "credit report". Wiesz, co znaczy "score" po
    > angielsku?
    >
    > k.

    Widac wiec, ze z bankiem w UK masz doczynienia wylacznie na zasadzie
    zalozenia konta:)
    Jak juz wspomnialem, posiedzisz w UK troche wiecej lat, to zobaczysz czym
    jest credit score i dlaczego tak sie nazywa:)

  • 62. Data: 2008-02-26 19:56:54
    Temat: Re: konto bankowe za granicš - pomocy!
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:fpu5rj$j5q$1@news.interia.pl...

    > Próbowałeś otworzyć rachunek we Francji? Wygląda, że też wymagają
    > potwierdzenia adresu.

    Tak, ale w koncu nie otworzylem. W Credit Agricole probowalem (nie udalo mi
    sie odnalezc rachunku z darmowa karta wypukla chocby debetowa) oraz w
    Paribas, ale to w ogole byla jakas porazka. Ogolnie nie otworzylem zadnego
    rachunku w Francji, choc nie chcieli ode mnie dowodu "adresu". Byla normalna
    oferta dla nierezydentow, potrzebny byl paszport i byc moze cos w rodzaju
    national ID chcieli, juz nie pamietam. W kazdym razie na 100% mozna bylo
    otworzyc posiadajac tylko paszport, natomiast chcieli aby wypelniac jakies
    oswiadczenie podatkowe czy cos w tym rodzaju.

    Przy czym ja ten rachunek probowalem otwierac bedac tam na miejscu.

    W sumie nie probowalem otwierac w HSBC we Francji, jak bede mial okazje, to
    sprobuje. Ogolnie moje wrazenie na temat francuskiej bankowosci nabyte okolo
    2 lata temu bylo negatywne.

    marekz

  • 63. Data: 2008-02-26 20:02:03
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]

    > potwierdzenia adresu.

    Tak, ale w koncu nie otworzylem. W Credit Agricole probowalem (nie udalo mi
    sie odnalezc rachunku z darmowa karta wypukla chocby debetowa, nie mowiac
    juz o kredytowej albo obciazeniowej) oraz w Paribas, ale to w ogole byla
    jakas porazka. Bylem w jeszcze jakims przypadkowym, niewielkim banku,
    niestety nazwy nie jestem w stanie sobie przypomniec, ale tam tylko rachunki
    bez kart byly dla nierezydentow i z zerowym oprocentowaniem (darmowe). I
    bylem w jeszcze jednym gdzie nikt w calym oddziale nie mowil po angielsku, a
    ja po francuski ani slowa.

    Ogolnie nie otworzylem zadnego rachunku w Francji, choc na pewno nie chcieli
    ode mnie dowodu "adresu". Byla normalna oferta dla nierezydentow, potrzebny
    byl paszport i byc moze cos w rodzaju national ID chcieli, juz nie pamietam,
    nie musial to byc dowod osobisty, mogla chyba rownie dobrze byc legitymacja
    studencka, ja akurat mialem miedzynarodowa studencka i chyba im pokazywalem
    a tam jak wiadomo adresu nie ma. W kazdym razie na 100% mozna bylo otworzyc
    posiadajac tylko paszport, natomiast chcieli aby wypelniac jakies
    oswiadczenie podatkowe czy cos w tym rodzaju. Adres deklarowalo sie dowolny,
    przy czym na adresy zagraniczne nie bylo bezplatnego wysylania niczego.

  • 64. Data: 2008-02-26 20:10:49
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Taki maja system i nic nie poradzisz. Wiele spraw w UK wydaje sie
    > bezsensownymi ale najciekawsz, ze to dziala...
    > Nie wiem po co proof of address jest tak bezwzgledny, i masz racie, ze to
    > malo znaczace, bo mozna "zrobic" rachunek za gaz, ale coz...

    Ano. W sumie coś ci Brytyjczycy osiagnęli, więc nie ma co ich nadmiernie
    krytykować...

    > Dzis ide do HSBC otworzyc konto BASIC to zapytam. Widzisz, ty nie mozesz
    > otworzyc ze wzgledu na brak potwierdzenia adresu ja mam problem z
    > otwarciem konta basic bez debetowki, bez czekow... Wszedzie mi wciskaja
    > konto basic z debetowka i czekami... Tez tego zrozumiec nie moge:)

    I jak? Otworzyłeś? :-) Mi tez czeki wciskali, a dla mnie to egzotyka. W PL
    era czeków skończyła się chyba z 10 latek temu albo i dawniej.

    > Szukac nalezy na googlach typu: "londyn+forum" ewnetulanie
    > "bank+uk+jak+zalatwic" itp.
    > Jak juz wspomnialem, kiedys zelaznym punktem byla pani Malgosia w jednym z
    > bankow:) nie wiem jak teraz. Nigdy "pani Malgosi" nie spotkalem bo nie
    > mialem potrzeby.

    Tak przez "panią Małgosię", to mniejsza frajda. Sztuka samemu wymyśleć taki
    sposób, aby zadziałało. Poczułem wyzwanie, hahaha. Choć z tego co piszecie
    widze, że łatwo może nie być.

    marekz

  • 65. Data: 2008-02-26 21:11:46
    Od: "k...@g...com" <k...@g...com>

    > Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:fps1vd$4v3$1@news.interia.pl...

    > Nie. Chodzi mi o proste konto z dostepem on-line i karta debetowa, zebym
    > mogl wykonywac on-line przelewy w GBP w ramach GB oraz obciazac te karta w
    > GBP.
    >
    > marekz

    Mozesz otworzyc z Polski w Citibank UK bez wylotu tam. Sa informacje na
    citibank.pl oraz citibank.co.uk. Karte, czeki, deposit slips, wyciagi wysylaja
    do Polski. Daja wypukla Visa Debit.

  • 66. Data: 2008-02-26 21:17:57
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "k...@g...com" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:2218.00000112.47c48092@newsgate.onet.pl...

    > Mozesz otworzyc z Polski w Citibank UK bez wylotu tam. Sa informacje na
    > citibank.pl oraz citibank.co.uk. Karte, czeki, deposit slips, wyciagi
    > wysylaja
    > do Polski. Daja wypukla Visa Debit.

    Dzięki, jutro podejme próbę.

    Przy okazji, czy nie masz wrażenia, że w Hiszpanii zmieniła się stopa
    opodatkowania odsetek bankowych z 18% na 15% w tym roku?

    marekz

  • 67. Data: 2008-02-26 21:28:03
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki, jutro podejme próbę.

    Oj ale jeśli masz na myśli Easy Account, to nie wygląda to tak różowo. Dalej
    chcą dokumentu potwierdzającego adres, a o to się glównie sprawa u mnie
    rozbija. Przelecieć się tam raz mogę, tym bardziej że nigdy tam jeszcze nie
    byłem. :-)

    marekz

  • 68. Data: 2008-02-26 22:51:36
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Ano. W sumie coś ci Brytyjczycy osiagnęli, więc nie ma co ich nadmiernie
    > krytykować...

    Choc to przykre, to osiagneli znacznie wiecej niz polacy:( Ale ich rzady
    dzialaja dla ich dobra nasze niestety rzadko dzialaja na dobro polakow.

    > I jak? Otworzyłeś? :-) Mi tez czeki wciskali, a dla mnie to egzotyka. W PL
    > era czeków skończyła się chyba z 10 latek temu albo i dawniej.

    Nie. Dlaej pchaja z visa debet...

    > Tak przez "panią Małgosię", to mniejsza frajda. Sztuka samemu wymyśleć
    > taki sposób, aby zadziałało. Poczułem wyzwanie, hahaha. Choć z tego co
    > piszecie widze, że łatwo może nie być.

    Jak chcesz to przesle ci skan rachunku za prad/gaz...:)))
    Zartowalem:) A nawet jak by to i tak bank wymaga (nie kazdy) potwierdzenia
    zaplaty tego rachunku. Inaczej nie przyjmie.

  • 69. Data: 2008-02-26 23:01:06
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Nie. Dlaej pchaja z visa debet...

    A nie satysfakcjonuje cię natychmiastowe zastrzeżenie tej visy w obecności
    pracownika banku i demonstracyjne niezamówienie duplikatu? :-)

    > Jak chcesz to przesle ci skan rachunku za prad/gaz...:)))

    *.TIF :-)

    > Zartowalem:) A nawet jak by to i tak bank wymaga (nie kazdy) potwierdzenia
    > zaplaty tego rachunku. Inaczej nie przyjmie.

    Przyszło mi do glowy, żeby spróbowac otworzyć rachunek, w którymś z
    terytorów zależnych, tam powinni być mniej brytyjscy. :-)))
    Falklandy/Malwiny czy jak tam to było...? A potem już powinno być łatwiej.
    kjvirtual zaproponował mi Citi, ale w ofercie na stronie także wymagają
    proof of address.

    marekz

  • 70. Data: 2008-02-26 23:30:47
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Ogolnie moje wrazenie na temat francuskiej bankowosci nabyte okolo
    > 2 lata temu bylo negatywne.

    Podobnie bys mial i w UK. Po kilku dobrych latach spedzonych w UK dochodze
    do wniosku, ze w Polsce sa "wirtualne" banki - taki kraj do testow.
    Bynajmniej wcale to nie pozytywne, bo kto chce byc "kroliczkiem
    doswiadczalnym"? I jeszcze za to placic.
    W UK ebanking byl wdrazany po latach istanienia takowego w Polsce, pomineli
    wszelkie bledy, pomylki ect.
    Generalnie mi sie bankowosc ogolnie nie podoba, ale jesli juz mam wybierac,
    to wybiore oczywiscie ta angielska, chocby dlatego, ze jest darmowa.