  • 31. Data: 2002-07-13 10:35:47
    Temat: Re: ignorancja - czy co ?
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Moja odpowiedz: nie slyszelismy. Slyszelismy o checi sprzedazy BGB PL
    przez
    > BGB AG, a nie o zwinieciu manatek i po prostu wyniesienia sie z Polski.

    a o problemach BGB AG slyszales??? ;) Oni maja lada dzien iupasc. Juz raz
    ich dokapitalizowali i w ogole. A BRE to samo. A VW caly to ma problemy w
    Niemczech ze hej. Ja to kurde taka od mikolaja szykuje skarpete i tam pcham
    moje oszczednosci. ;)

  • 32. Data: 2002-07-13 11:41:55
    Od: "marekkk" <w...@w...pl>

    > Ty chcesz pisac, ze zniknie z rynku Inteligo - zamkna bank i juz go nie
    > bedzie. A to ewidentna bzdura. To, ze wycofuje sie wlasciciel - nic nie
    > znaczy - zobacz teraz Tesco wykupilo HITa - czy to znaczy, ze zlikwiduja
    > markety???? ;)

    A co było jak jedna spółka produkujaca kable -Tele Fonika kupiła drugą -
    Kable w Ozarowie. własciciel zainwestował i chce rozwalic - taka jest tez
    logika w kapitalizmie. Inteligo2 nowego własciciela moze byc całkiem inne,
    tak jak inny jest mbank i np.citibank..

  • 33. Data: 2002-07-13 11:49:49
    Od: "minik" <m...@m...net>

> [...]
    > logika w kapitalizmie. Inteligo2 nowego własciciela moze byc całkiem inne,

    Co innego zmienic polityke banku a co innego usunac z rynq.

  • 34. Data: 2002-07-13 12:01:52
    Od: @kTosiek <e...@g...dyskusyjne.pl>

    > Co innego zmienic polityke banku a co innego usunac z rynq.
    Canal+ kupil kilka lat temu Film Net. Gdzie on jest teraz? Jak dlugo
    nadawal? Cyfra+ kupila kilka miesiecy temu WizjeTV. Co z niej zostalo?
    W przypadku Inteligo musi sie najpierw znalezc nowy inwestor, wtedy bedzie
    mozna spekulowac nt. dalszych losow. Ciekawe czy inwestor znajdzie sie
    szybciej niz w przypadku Staropolskiego ;-)

  • 35. Data: 2002-07-13 12:07:29
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > logika w kapitalizmie. Inteligo2 nowego własciciela moze byc całkiem inne,

    Ale odroznij typowe w Polsce (dotyczace przede wszystyim bylych zakladow
    panstowych) wykupienie po to, zeby zamknac (czy to po to, zeby pod stara
    nazwa sprzedawac produkty produkowana zagranica np. Goplana - czy tez po to,
    zeby np sprzedac terney w centrum miasta pod biurowce czy hipermarket) od
    zwyklej sprzedazy podmiotu.
    Bank to bank a nie fabryka.

    Zeby spelnic wszystkie wymagania NBP do powolania nowego bnku, trzeba sie
    niezle natrudzic - lepiej wtedy kupic jakis maly juz istniejacy - tak
    zrobila Nordea, DB24 itp.

    Oczywiscie, ze zawirowania wokol glownego akcjonariusza wplywaja negatywnie
    na samo Inteligo, ale nigdzie nie znaczy to, ze sie wycofuje i zamyka
    podwoje.

    Czy jak minister chcial sprzedac akcje TPSA to tez krzyczalbys, ze TPSA
    znika z rynku??? ;)

  • 36. Data: 2002-07-13 12:28:05
    Od: @kTosiek <e...@g...dyskusyjne.pl>

    > Zeby spelnic wszystkie wymagania NBP do powolania nowego bnku, trzeba sie
    > niezle natrudzic - lepiej wtedy kupic jakis maly juz istniejacy - tak
    > zrobila Nordea, DB24 itp.
    Z tych zakupionych bankow pozostaly budynki, czesc pracownikow i rowniez
    czesc klientow. Z przypadku Inteligo trzeba zakupic bank razem z dzialajacym
    systemem. Czy bank ktory ma wlasny system do transakcji internetowych wywali
    w bloto tyle pieniedzy? Inteligo nie ma takiej markijak Bank Handlowy,
    nieprawdaz?
    Wyjsciem dla Inteligo jest znalezienie inwestora, ktory nie jest
    zaangazowany jeszcze w bankowosc. CU sie wycofalo, widzisz w poblizu innych
    kandydatow?
    A licencji bankowych w najblizszym czasie bedzie troche do kupienia i to nie
    tak drogo. Prawdopodobnie Polski Kredyt Bank, LG Petro Bank, Wschodni Bank
    Cukrownictwa itd. W przypadku Inteligo mniejsze znaczenia ma licencja, a
    wieksze klienci. Tylko czy oni sa warci zadanej ceny?

    > Czy jak minister chcial sprzedac akcje TPSA to tez krzyczalbys, ze TPSA
    > znika z rynku??? ;)
    BGB nie jest chyba notowane na WGPW wiec porownanie niezbyt udane.

  • 37. Data: 2002-07-13 12:29:29
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > BGB nie jest chyba notowane na WGPW wiec porownanie niezbyt udane.

    Udane i odnosi sie do:

  • 38. Data: 2002-07-13 13:21:03
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    wywali
    > w bloto tyle pieniedzy? Inteligo nie ma takiej markijak Bank Handlowy,

    Jez, do czego doszlo ze ja Inteligo bronie. ;)
    Inteligo ma rozpoznawalnosc marki na poziomie 50% w grupie docelowej. To
    chyba duzo, prawda? Ma ok. 150 tysiecy klientow i 400 mln depozytow.
    W przypadku Inteligo kupujesz BGB Polska - czyli nie tylko bankowosc
    detaliczna.
    tytul tego watka to "Koniec Inteligo". Potem pojawia sie slowo klucz
    "plotka" i "wycofanie z rynku polskiego".

    Oczywistym jest fakt, ze nowy inwestor moze (aczkolwiek nie musi) zmienic
    nazwe banku. Przypatrz sie rynkowi ubezpieczen i nazwom.
    Ale chodzi o meritum sprawy. JEsli nwet NGB Polska zostanie sprzedany, to
    komus! Sprzedany, a nie zamkniety. To nie jest tak jak z Woodstock, ze
    zamknal podwoje i koniec. Strategio BGB AG prowadzi do sprzedazy wszystkich
    zagranicznych bankow corek a na koniec samego BGB.

    jeszcze jedno. Troche smieszny twoj argument - co zostalo - "Z tych
    zakupionych bankow pozostaly budynki, czesc pracownikow i rowniez czesc
    klientow." Mnie sie wydaje, ze chyba w porownaniu ze starymi bankami zdobyto
    wielu nowych klientow, wybudowano wiele nowych placowek. I bank z
    regionalnego stal sie np. ogolnopolskim.

    > Wyjsciem dla Inteligo jest znalezienie inwestora, ktory nie jest
    > zaangazowany jeszcze w bankowosc. CU sie wycofalo, widzisz w poblizu
    innych
    > kandydatow?

    A dlaczego szukasz tylko na rynku krajowym? JEst wiele instyucji
    zagranicznych z poteznym know-how, kasa itp, zbey tanio kupic BGB Polska
    razem z Inteligo.

> [...]
    nie
    > tak drogo. Prawdopodobnie Polski Kredyt Bank, LG Petro Bank, Wschodni Bank

    LG jest w polu zainteresowwania Nordea.
    Mniejsza z tym - pamietaj jednak, ze wymienione przez ciebie banki sa to
    wlasciwie li tylko nazwa + licencja.
    ]Inteligo to dzialajacy i to dobrze system z baza klientow.
    Nikt nie mowi, ze BGB musi zarobic na tej transakcji :)

    >W przypadku Inteligo mniejsze znaczenia ma licencja, a
    > wieksze klienci. Tylko czy oni sa warci zadanej ceny?

    A jaka zadaja cene? ;)

    I jeszcze raz.
    Czy wszystkie twoje wyrazone opinie maja kogos przekonac, ze Inteligo zwija
    sie z Polski i zamyka biznes?

    Bo mnie wydaje sie, ze najnormalniej BGB wycofuje sie z Polski - i sprzedaje
    interes.
    Np wycofuje sie takze z Czech - o zobacz:

    http://www.prnews.pl/newsy/article_2002_07_13_0958.h
    tml

  • 39. Data: 2002-07-13 13:25:04
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 13 Jul 2002 12:21:18 +0200), "minik"
    <m...@m...net> był(a) napisał(a):

    >No co Ty nie powiesz, naprawde? Oczywiscie, kupia projekt za kilka milionow
    >zlotych, tylko po to, by go zniszczyc.

    A czemu nie?
    Przykładów takiego działania na rynku jest sporo, żeby choćby
    wspomnieć o Sikim i wykupieniu Handlowego.

    >Masz calkowita racje.

    Cieszę się, że się przyznałęś do błędu.

    >Ja natomiast widze, ze czytasz tylko to co chcesz widziec i przeczytac.
    >Twoje myslenie jest naprawde plytkie, skoro wedlug ciebie, wycofanie sie
    >banku jest jednoznaczne ze zniknieciem. Przeciez pozostaje takie cos jak
    >licencja, sprzet, miliony dolcow wsadzone w projekt, ludzi i reklamy. Jakby
    >chcieli sie wycofac, po prostu, to juz by to zrobili. Oni chca sprzedac, a w
    >zwiazku z tym, bank bedzie NADAL ISTNIAL.

    Albo też nie! Zauważ, że w obecnej chwili zamknięcie to straty i tylko
    starty. Natomiast np. wykupienie Inteligo przez BRE Bank i
    natychmiastowa likwidacja wcale nie są takim poronionym pomysłem.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 40. Data: 2002-07-13 13:48:22
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > A czemu nie?
    > Przykładów takiego działania na rynku jest sporo, żeby choćby
    > wspomnieć o Sikim i wykupieniu Handlowego.
    Oni nie zniszczyli Handlowego, tylko doczepili swoje logo.

    > Cieszę się, że się przyznałęś do błędu.
    Ironia

    > Albo też nie! Zauważ, że w obecnej chwili zamknięcie to straty i tylko
    > starty. Natomiast np. wykupienie Inteligo przez BRE Bank i
    > natychmiastowa likwidacja wcale nie są takim poronionym pomysłem.
    To jest predzej przejecie pod swoja marke niz likwidacja.